Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie sklepów internetowych to istotny element w strategii marketingowej. Działaniom reklamowym powinno towarzyszyć naturalne zwiększanie widoczności e-commerce w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu użytkownicy, którzy są potencjalnymi klientami sklepu, sami trafiają na stronę internetową oraz mogą dokonać na niej konwersji. To case study pokazuje, jak ogromną rolę w pozycjonowaniu odgrywa techniczna optymalizacja połączona z przemyślaną strategią content marketingową oraz pozyskiwaniem wartościowych odnośników do strony sklepu.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Firma, z którą współpracujemy, jest sklepem specjalistycznym w branży ślusarstwa. Pozycjonowany przez nas sklep internetowy zajmuje się sprzedażą przede wszystkim klamek, zamków, wkładek, kłódek, sejfów oraz pozostałych produktów związanych ze ślusarstwem i zabezpieczeń mienia oraz dóbr materialnych.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Głównym problemem serwisu było drzewo kategorii, które nie wykorzystywało w pełni potencjału posiadanego asortymentu. Problemem był też brak treści w całym serwisie. W pierwszej fazie skupiliśmy się na zaplanowaniu nowych kategorii oraz odpowiednim ułożeniu ich w nawigacji. Postanowiliśmy również zapełnić wszystkie kategorie wartościową treścią oraz utworzyć blog w poradnikowej formie. Oprócz tego wykonywaliśmy standardową optymalizację techniczną oraz linkowanie zewnętrzne, które w połączeniu z odpowiednią strategią pozwoliły osiągnąć założone cele związane z ruchem.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja sklepu on-site
Przebudowaliśmy całe drzewo kategorii, utworzyliśmy około 30 nowych kategorii, stworzyliśmy oraz zoptymalizowaliśmy meta dane dla wszystkich podstron serwisu, zoptymalizowaliśmy crawl budget oraz poprawiliśmy linkowanie wewnętrzne.
Link building
Pozyskaliśmy linki z ponad 170 domen, w tym około 20 z artykułów sponsorowanych.
Content marketing
Napisaliśmy i opublikowaliśmy łącznie około 250 000 znaków na kategorie. Zajęliśmy się również stworzeniem i publikacją ponad 25 wpisów blogowych wraz z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego. Zadbaliśmy o to, żeby pisane przez nas teksty wpływały nie tylko na wzrost pozycji, ale były dostosowane do stylu całej marki i zachęcały potencjalnych klientów do zakupu produktów ze sklepu internetowego.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Całościowy ruch oraz wyświetlenia strony z ostatnich 9 miesięcy
Ahrefs
Estymowany ruch organiczny, organiczne słowa kluczowe oraz wartość ruchu organicznego w przeliczeniu na kampanię płatną
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP20, TOP10 oraz TOP3 od początku współpracy
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
0 → 77
TOP 3
0 → 447
TOP 10
0 → 1108
TOP 50
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Połączenie przemyślanej optymalizacji technicznej, link buildingu oraz działań content marketingowych sprawiło, że sklep internetowy z branży ślusarskiej osiągnął kilkaset pozycji w TOP10 i ponad tysiąc w TOP20. Budowanie tych pozycji od zera skutecznie zwiększyło widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.
Chcesz osiągnąć podobne rezultaty w swoim sklepie internetowym? Zapraszamy do kontaktu! Stworzymy strategię pozycjonowania na miarę współczesnego e-commerce!
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief