Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Dziś pozycjonowanie w branży odzieżowej jest szczególnie trudne – z powodu silnej konkurencji i walki o pozycję z wielkimi markami. Ze względu na zmieniające się trendy i różnorodność dziedzin, sklepy odzieżowe muszą skupiać się nie tylko na sprzedaży, ale również na oferowaniu wsparcia modowego. Nasze case study udowadnia, że nawet biznes o sprecyzowanej działalności ma szansę konkurować z wielkimi markami.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona internetowa, którą pozycjonujemy, zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą wysokiej jakości skórzanej odzieży wierzchniej. Produkty szyte są ręcznie, na zamówienie klienta – z możliwością personalizacji w zakresie koloru czy kroju.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego, którym się zajmuję, specjalizuje się w sprzedaży skórzanych okryć wierzchnich, co stanowi jego szczególną cechę. Jednak sezonowość zakupów kurtek skórzanych jest wyzwaniem, wymagającym szczególnej strategii marketingowej.
Stąd też kluczowym celem były wzmożone działanie optymalizacyjne przed rozpoczęciem największego boom sprzedażowego. Co za tym idzie, poprawa elementów SEO wpływających na widoczność strony, a także stworzenie listy korzyści, dzięki którym sklep i jego produkty wyróżniają się na tle konkurencji.
Celem było więc nie tylko zwiększenie widoczności i ruchu na stronie poprzez sprecyzowany content i inne elementy optymalizacji, ale również wyraźne zaznaczenie tożsamości marki.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja on-site
Głównym wyzwaniem było tu zjawisko kanibalizacji kategorii, czyli sytuacja, gdy różne strony lub kategorie na tej samej witrynie konkurują ze sobą o te same frazy kluczowe. Konieczne było przekierowanie ruchu z tych kategorii i wzmocnienie ich za pomocą wysokiej jakości treści. Content ten był skoncentrowany na podkreślaniu wartości marki i zaprezentowaniu korzyści dla użytkowników.
Jednocześnie działania musiały być tak zaplanowane, aby podczas tworzenia nowych kategorii i przekierowywania ich z istniejących, kluczowe było zapobieganie utracie ruchu na ważne frazy, a raczej ich dodatkowe wzmocnienie.
Kluczową rolę odegrała tutaj również starannie przygotowana lista fraz kluczowych, nad którą chcieliśmy systematycznie i konsekwentnie pracować, aby zwiększyć jej widoczność.
Wcześniej zastosowane elementy optymalizacji zostały zrewidowane i zaktualizowane lub dodane od podstaw. Tutaj ze szczególnym naciskiem na treść oraz frazy kluczowe o największym wolumenie wyszukiwań.
Dodatkowo dla sklepu tworzone są artykuły sponsorowane, a także prowadzona optymalizacja linkowania wewnętrznego, zwłaszcza nieaktualnych adresów URL.
Content marketing
Skupiliśmy się na intensywnych działaniach content marketingowych w sklepie z odzieżą skórzaną. W ciągu pół roku stworzyliśmy 250 tysięcy znaków autorskiej treści na opisy kategorii, aby w pełni przedstawić i wyeksponować ofertę. Ich celem było pokazanie atutów marki, podkreślenie wyjątkowości produktów, ich jakości, ale i dostępności dla szerokiej grupy odbiorców. Kluczowym elementem była tu komunikacja oparta na języku korzyści, mająca na celu przekonanie klientów do wyboru właśnie tych kurtek pośród tak szerokiej konkurencji. Treści na stronie są spersonalizowane, unikalne, wysokiej jakości i odpowiadające na konkretne pytania lub potrzeby użytkownika. W swoim założeniu mają przypominać realną rozmowę klienta z ekspedientem, która rozwiewa wątpliwości zakupowe, ale i buduje zaufanie do marki.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Całościowy ruch oraz wyświetlenia strony z ostatnich 6 miesięcy
Ahrefs
Ruch organiczny i frazy w ujęciu rocznym
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost ruchu w ujęciu rocznym
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
388 → 762
TOP 3
1233 → 1480
TOP 10
2050 → 2279
TOP 20
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
W ciągu zaledwie pół roku osiągnęliśmy znaczący wzrost ruchu oraz umieściliśmy kluczowe frazy sprzedażowe w TOP3 wyników wyszukiwania. Sukces ten zawdzięczamy przemyślanej strategii, która obejmowała kompleksowe zmiany i optymalizację kategorii na stronie, sprecyzowane działania contentowe oraz efektywne linkowanie zewnętrzne.
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Chcesz dołączyć do grona naszych klientów?
Skontaktuj się z nami
Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Wypełnij brief