SEO case study dla strony usługowej z branży gastronomicznej

Przepis na sukces w branży gastronomicznej: w 9 miesięcy do 90 fraz w TOP10

Słowem wstępu

Pozycjonowanie stron z branży gastronomicznej musi liczyć się z sezonowością, zwłaszcza gdy punkt usługowy znajduje się w miejscowości turystycznej. Na branżę gastronomiczną wpłynęła nie tylko pandemia koronawirusa, ale również pojawienie się na rynku aplikacji do zamawiania jedzenia. Nasze case study pokazuje jednak, że jedzenie na dowóz poza tymi aplikacjami nadal jest popularne, a strona prezentująca taką działalność może znaleźć się na wysokich pozycjach w Google.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Strona, którą pozycjonowaliśmy, prezentowała działalność jednego z punktów gastronomicznych. Firma działała wyłącznie z opcją dowozu jedzenia na terenie jednego z polskich kurortów w górach. W menu było kilkadziesiąt pozycji, wśród których znajdowały się różne rodzaje flagowego dania i napoje.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Głównym celem współpracy było zdobycie widoczności w TOP3 na konkurencyjne frazy związane z rodzajem serwowanego jedzenia z nazwą miejscowości. Klientowi zależało na frazach lokalnych, które mają wyszukiwanie na poziomie kilku tysięcy miesięcznie. Już na starcie pozytywnym aspektem była nazwa domeny pokrywająca się z jedną z kluczowych fraz. Z początku klient chciał pozycjonować stronę na frazę brandową, która nie była silnie osadzona w świadomości klientów. Zaproponowaliśmy strategię budowania widoczności na frazy organiczne związane z menu i lokalizacją. Niestety strona była typem one page, przez co ciężko byłoby osiągnąć efekty tylko za pośrednictwem strony głównej. Naszym celem było zatem zagospodarowanie fraz na tzw. długi ogon poprzez stworzenie nowych kategorii i wypełnienie ich treścią.

Magdalena Wardęcka
SEO Specialist

Magdalena Wardęcka-SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja on-site

Przez typ strony (one page) postanowiliśmy rozbudować serwis. Dodaliśmy 3 kategorie: menu, dania wegetariańskie i wegańskie oraz blog tematyczny. Autorskie zdjęcia zrobione przez klienta zoptymalizowaliśmy do plików webp i wdrożyliśmy na stronie, uatrakcyjniając całą ofertę.

Google Moja Firma

Dla zwiększenia widoczności strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – skupiliśmy się również na optymalizacji profilu w Google Moja Firma. Dodaliśmy opis, zdjęcia, dane kontaktowe i zmieniliśmy nazwę.

Content marketing

Jednym z głównych celów było zbudowanie tematyczności serwisu oraz wypełnienie strony treścią zoptymalizowaną pod SEO. Łącznie stworzyliśmy 34 000 zzs merytorycznej, ciekawej i zgodnej z charakterem punktu gastronomicznego treści.

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

semstorm

Łączna liczba kliknięć i wyświetleń w czasie trwania współpracy SEO.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

gsc case study

Wzrost widoczności strony w TOP50, TOP10 i TOP3

Wykresy z narzędzia
Ahrefs

ahrefs case study

Wzrost widoczności strony na organiczne słowa kluczowe

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

0 → 55

TOP 3

0 → 98

TOP 10

0 → 215

TOP 50

Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?

Apetyt na sukces rośnie w miarę jedzenia! Współpracują z naszą agencją w zakresie SEO, możesz spodziewać się właśnie takich wyników i oczekiwać jeszcze więcej. Jeżeli będziesz konsekwentnie, cierpliwie i regularnie dążyć razem z nami do wyników, zobaczysz, ile mamy pomysłów i sposobów na osiągnięcie celów. Wierzymy, że pozycjonowanie jest najlepszym przepisem na sukces!

Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów z branży gastronomicznej?
Skontaktuj się z nami

Dobierzemy optymalne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej.

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.