Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Czy warto pozycjonować strony usługowe z branży gastronomicznej?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie stron z branży gastronomicznej musi liczyć się z sezonowością, zwłaszcza gdy punkt usługowy znajduje się w miejscowości turystycznej. Na branżę gastronomiczną wpłynęła nie tylko pandemia koronawirusa, ale również pojawienie się na rynku aplikacji do zamawiania jedzenia. Nasze case study pokazuje jednak, że jedzenie na dowóz poza tymi aplikacjami nadal jest popularne, a strona prezentująca taką działalność może znaleźć się na wysokich pozycjach w Google.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona, którą pozycjonowaliśmy, prezentowała działalność jednego z punktów gastronomicznych. Firma działała wyłącznie z opcją dowozu jedzenia na terenie jednego z polskich kurortów w górach. W menu było kilkadziesiąt pozycji, wśród których znajdowały się różne rodzaje flagowego dania i napoje.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Głównym celem współpracy było zdobycie widoczności w TOP3 na konkurencyjne frazy związane z rodzajem serwowanego jedzenia z nazwą miejscowości. Klientowi zależało na frazach lokalnych, które mają wyszukiwanie na poziomie kilku tysięcy miesięcznie. Już na starcie pozytywnym aspektem była nazwa domeny pokrywająca się z jedną z kluczowych fraz. Z początku klient chciał pozycjonować stronę na frazę brandową, która nie była silnie osadzona w świadomości klientów. Zaproponowaliśmy strategię budowania widoczności na frazy organiczne związane z menu i lokalizacją. Niestety strona była typem one page, przez co ciężko byłoby osiągnąć efekty tylko za pośrednictwem strony głównej. Naszym celem było zatem zagospodarowanie fraz na tzw. długi ogon poprzez stworzenie nowych kategorii i wypełnienie ich treścią.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja on-site
Przez typ strony (one page) postanowiliśmy rozbudować serwis. Dodaliśmy 3 kategorie: menu, dania wegetariańskie i wegańskie oraz blog tematyczny. Autorskie zdjęcia zrobione przez klienta zoptymalizowaliśmy do plików webp i wdrożyliśmy na stronie, uatrakcyjniając całą ofertę.
Google Moja Firma
Dla zwiększenia widoczności strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – skupiliśmy się również na optymalizacji profilu w Google Moja Firma. Dodaliśmy opis, zdjęcia, dane kontaktowe i zmieniliśmy nazwę.
Content marketing
Jednym z głównych celów było zbudowanie tematyczności serwisu oraz wypełnienie strony treścią zoptymalizowaną pod SEO. Łącznie stworzyliśmy 34 000 zzs merytorycznej, ciekawej i zgodnej z charakterem punktu gastronomicznego treści.
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Łączna liczba kliknięć i wyświetleń w czasie trwania współpracy SEO.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Wzrost widoczności strony w TOP50, TOP10 i TOP3
Wykresy z narzędzia
Ahrefs
Wzrost widoczności strony na organiczne słowa kluczowe
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
0 → 55
TOP 3
0 → 98
TOP 10
0 → 215
TOP 50
Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?
Apetyt na sukces rośnie w miarę jedzenia! Współpracują z naszą agencją w zakresie SEO, możesz spodziewać się właśnie takich wyników i oczekiwać jeszcze więcej. Jeżeli będziesz konsekwentnie, cierpliwie i regularnie dążyć razem z nami do wyników, zobaczysz, ile mamy pomysłów i sposobów na osiągnięcie celów. Wierzymy, że pozycjonowanie jest najlepszym przepisem na sukces!
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów z branży gastronomicznej?
Skontaktuj się z nami
Dobierzemy optymalne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej.
Wypełnij brief