SEO case study dla sklepu internetowego z pasmanterią

W 16 miesięcy do pierwszej ligi – wzrost ruchu o 400%

Słowem wstępu

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google pomaga w dotarciu do potencjalnych klientów o dowolnej porze i z każdej lokalizacji – wystarczy dostęp do internetu. To użytkownicy wpisują do wyszukiwarki słowa kluczowe i chcą znaleźć sklep odpowiadający im oczekiwaniom. Przełomem w branży pasmanteryjnej było pojawienie się sklepów internetowych, w których można było kupić dosłownie wszystko. Takie serwisy często skupiają się również na kwestiach praktycznych, jak np. poradniki o konkretnych technikach szydełkowania czy trendy w robótkach ręcznych. Specjaliści SEO, chcąc skutecznie pozycjonować sklep internetowy, przeprowadzają audyt, przygotowują strategię, a następnie wdrażają ją oraz monitorują wyniki. Wszystko po to, żeby Twój e-commerce znalazł się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe!

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Pozycjonowany przez nas sklep internetowy oferuje pełen wachlarz produktów pasmanteryjnych i akcesoriów dziewiarskich czy krawieckich, takich jak sznurki, lamówki, kordonki, nici, taśmy, nożyce krawieckie, szydełka, druty, włóczki, wstążki itd. Oferta skierowana jest zarówno do hobbystów, jak i klientów hurtowych, np. organizatorów imprez okolicznościowych czy wesel.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Głównym celem było doprowadzenie sklepu do pierwszej ligi sklepów pasmanteryjnych, jeżeli chodzi o widoczność oraz ruch organiczny. Przede wszystkim stanęliśmy przed wyzwaniem uzupełniania kluczowych kategorii w treści. Postawiliśmy również na poprawę optymalizacji SEO i nakierowaniem link buildingu na tematyczny oraz jak najbardziej wartościowy.

Damian Mączyński
Head of SEO

Damian Mączyński - Head of SEO

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Audyt strony i optymalizacja on-site

Na wstępie wykonaliśmy dokładny audyt, na podstawie którego podjęliśmy działania optymalizacyjne takie jak: wdrożenie nowych meta danych dla kluczowych podstron, optymalizacja sitemapy, wyindeksowanie nieznaczących podstron, wdrożenie danych strukturalnych, poprawę linkowania wewnętrznego.

Content marketing

Przygotowaliśmy i opublikowaliśmy ponad 74 000 znaków na kategoriach o największym potencjale na generowanie ruch organicznego. Ponadto właściciel serwisu tworzył artykuły blogowe według naszych comiesięcznych wytycznych.

Link building

Do domeny pozyskaliśmy linki ze 140 domen, w tym 20 z artykułów zewnętrznych.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Całościowy ruch oraz wyświetlenia strony z ostatnich 16 miesięcy

Ahrefs

Ahrefs

Estymowany ruch organiczny, organiczne słowa kluczowe oraz wartość ruchu organicznego w przeliczeniu na kampanię płatną

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

semstorm

Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP20, TOP10 oraz TOP3 od początku współpracy

SEMSTORM
Jak w ciągu roku 16 miesięcy wzrosła widoczność strony?

47 → 447

TOP 3

321 → 1921

TOP 10

767 → 3808

TOP 20

Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

Dobre SEO to regularne, staranne i powtarzalne działania, które poprzez nawarstwianie się, powodują coraz lepsze wyniki. W przypadku sklepu z pasmanterią po raz kolejny udowodniliśmy, że rzetelna praca popłaca.

Chcesz dołączyć do grona naszych klientów?
Skontaktuj się z nami

Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Wypełnij brief
cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.