Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Czy warto pozycjonować strony biura nieruchomości z branży sezonowej?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie stron internetowych w branży sezonowej wymaga elastyczności i szybkich reakcji na zmiany rynkowe, trendy oraz oczekiwania konsumentów. Już na samym początku trzeba opracować odpowiednią strategię SEO, która przygotuje stronę na szczyt sezonu i jednocześnie zapewni ruch organiczny również poza najpopularniejszymi miesiącami w branży.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Klient, z którym współpracujemy do dziś, prowadzi polskie biuro nieruchomości działające na Bałkanach. W ramach działalności pośredniczy w obrocie nieruchomości zgodnie z prawem obowiązującym w tamtym państwie. Na stronie, którą pozycjonujemy, znajdują się wille, domy, mieszkania, apartamenty, pensjonaty, działki i hotele.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy na początku sierpnia 2021 r., jednak już od początku zauważyliśmy problem bardzo wolnego działania strony. Od początku nasze prace znacznie wychodziły poza typowe SEO, ponieważ doradziliśmy klientowi zmianę serwera i przyspieszenie działania strony. Na dobre mogliśmy zacząć działać od stycznia 2022 roku. Wystartowaliśmy z zerową widocznością strony, więc głównym celem było zdobycie pozycji na frazy ogólne i longtailowe, głównie na kategorie. Wszystkie były związane z zakupem nieruchomości różnego typu na Bałkanach. Postawiliśmy również na budowanie topical authority strony biura nieruchomości poprzez artykuły blogowe. Zarówno klient, jak i my, zdawaliśmy sobie sprawę z sezonowości, co widać w załączonych wykresach.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja on-site
Jednym z pierwszych sukcesów we współpracy było przyspieszenie działania strony. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić standardową optymalizację SEO, skupiając się przede wszystkim na rozbudowie struktury. Podzieliliśmy ją na regiony w obrębie kraju bałkańskiego, w którym działa biuro nieruchomości naszego klienta.
Opisy kategorii
Chcąc zbudować widoczność strony internetowej na frazy ogólne, postawiliśmy na merytoryczne, ciekawe i zoptymalizowane pod SEO opisy kategorie. Tworzyliśmy je wewnętrznie na frazy ogólne, które do dziś generują największy ruch na stronie. Dotychczas napisaliśmy łącznie 65,5k zzs treści na kategorie.
Artykuły blogowe
Zauważyliśmy potencjał również we frazach longtailowych oraz budowie tematyczności serwisu, do czego wykorzystaliśmy bloga biura nieruchomości. Skupiliśmy się na tym, żeby w artykułach znalazły się aktualności, porady i ciekawostki lifestylowe z życia na Bałkanach. Łącznie napisaliśmy 17 artykułów blogowych.
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost widoczności strony od stycznia 2022 r.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Liczba kliknięć i wyświetleń w ciągu ostatnich 16 miesięcy. Na wykresie widać zależność wyników od sezonowości.
SEMSTORM
Jak w ciągu 12 miesięcy wzrosła widoczność strony?
0 → 106
TOP 3
0 → 269
TOP 10
0 → 1493
TOP 50
Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?
Wahania w ruchu organicznym w branży sezonowej są naturalne, nawet przy regularnym pozycjonowaniu strony internetowej. Pomimo sezonowości w branży nieruchomości warto postawić na dobrą strategię SEO i jej konsekwentną realizację. Bez SEO strona biura nieruchomości miała zerową widoczność, a po naszych działaniach znajduje się wysoko na kilkaset fraz.
Chcesz, żebyśmy wzięli w skrzydła również Twoją stronę internetową i przygotowali dla niej indywidualną strategię?
Skontaktuj się z nami
Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznes, branży, sezonowości i strony internetowej!
Wypełnij brief