SEO case study dla biura nieruchomości na Bałkanach

Od zerowej widoczności do prawie 300 fraz w TOP10 w sezonowej branży nieruchomości

Słowem wstępu

Pozycjonowanie stron internetowych w branży sezonowej wymaga elastyczności i szybkich reakcji na zmiany rynkowe, trendy oraz oczekiwania konsumentów. Już na samym początku trzeba opracować odpowiednią strategię SEO, która przygotuje stronę na szczyt sezonu i jednocześnie zapewni ruch organiczny również poza najpopularniejszymi miesiącami w branży.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Klient, z którym współpracujemy do dziś, prowadzi polskie biuro nieruchomości działające na Bałkanach. W ramach działalności pośredniczy w obrocie nieruchomości zgodnie z prawem obowiązującym w tamtym państwie. Na stronie, którą pozycjonujemy, znajdują się wille, domy, mieszkania, apartamenty, pensjonaty, działki i hotele.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy na początku sierpnia 2021 r., jednak już od początku zauważyliśmy problem bardzo wolnego działania strony. Od początku nasze prace znacznie wychodziły poza typowe SEO, ponieważ doradziliśmy klientowi zmianę serwera i przyspieszenie działania strony. Na dobre mogliśmy zacząć działać od stycznia 2022 roku. Wystartowaliśmy z zerową widocznością strony, więc głównym celem było zdobycie pozycji na frazy ogólne i longtailowe, głównie na kategorie. Wszystkie były związane z zakupem nieruchomości różnego typu na Bałkanach. Postawiliśmy również na budowanie topical authority strony biura nieruchomości poprzez artykuły blogowe. Zarówno klient, jak i my, zdawaliśmy sobie sprawę z sezonowości, co widać w załączonych wykresach.

Aneta Lewandowska
SEO Specialist

Aneta Lewandowska-SEO Specialist

Artur Pryda
SEO Team Leader

Artur Pryda-SEO Team Leader

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja on-site

Jednym z pierwszych sukcesów we współpracy było przyspieszenie działania strony. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić standardową optymalizację SEO, skupiając się przede wszystkim na rozbudowie struktury. Podzieliliśmy ją na regiony w obrębie kraju bałkańskiego, w którym działa biuro nieruchomości naszego klienta.

Opisy kategorii

Chcąc zbudować widoczność strony internetowej na frazy ogólne, postawiliśmy na merytoryczne, ciekawe i zoptymalizowane pod SEO opisy kategorie. Tworzyliśmy je wewnętrznie na frazy ogólne, które do dziś generują największy ruch na stronie. Dotychczas napisaliśmy łącznie 65,5k zzs treści na kategorie.

Artykuły blogowe

Zauważyliśmy potencjał również we frazach longtailowych oraz budowie tematyczności serwisu, do czego wykorzystaliśmy bloga biura nieruchomości. Skupiliśmy się na tym, żeby w artykułach znalazły się aktualności, porady i ciekawostki lifestylowe z życia na Bałkanach. Łącznie napisaliśmy 17 artykułów blogowych.

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

semstorm case study

Wzrost widoczności strony od stycznia 2022 r.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

semstorm

Liczba kliknięć i wyświetleń w ciągu ostatnich 16 miesięcy. Na wykresie widać zależność wyników od sezonowości.

SEMSTORM
Jak w ciągu 12 miesięcy wzrosła widoczność strony?

0 → 106

TOP 3

0 → 269

TOP 10

0 → 1493

TOP 50

Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?

Wahania w ruchu organicznym w branży sezonowej są naturalne, nawet przy regularnym pozycjonowaniu strony internetowej. Pomimo sezonowości w branży nieruchomości warto postawić na dobrą strategię SEO i jej konsekwentną realizację. Bez SEO strona biura nieruchomości miała zerową widoczność, a po naszych działaniach znajduje się wysoko na kilkaset fraz.

Chcesz, żebyśmy wzięli w skrzydła również Twoją stronę internetową i przygotowali dla niej indywidualną strategię?
Skontaktuj się z nami

Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznes, branży, sezonowości i strony internetowej!

Wypełnij brief
cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.