Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest ważne?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Istota posiadania sklepu internetowego jest coraz bardziej zakorzeniona w świadomości współczesnych przedsiębiorców. Samo prowadzenie e-sklepu jednak nie wystarczy. Dobra reklama w wyszukiwarce internetowej to dźwignia sukcesu. Ci, którzy korzystają z najbardziej opłacalnej i skutecznej formy promocji w sieci, czyli pozycjonowania sklepu internetowego, przekonali się o tym na własnej skórze. Potwierdzeniem jest studium przypadku niewielkiego sklepu z branży GSM, który aktualnie jest liderem na rynku w swojej specjalizacji.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Pierwotnie strona internetowa, na której rozpoczęliśmy pozycjonowanie, prezentowała mały sklep online oferujący klientom indywidualnym zestawy do samodzielnej naprawy iPhone’ów. Z biegiem czasu i skutecznych działań optymalizacyjnych - sklep internetowy powiększył się o nowy sprzęt z zestawami naprawczymi, częściami, akcesoriami oraz narzędziami serwisowymi. W sklepie dodano lub rozwinięto kategorie. Zmieniła się także grupa docelowa - aktualnie sklep działa zarówno modelu B2C, jak i B2B..
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Naszym głównym celem było wygenerowanie jak największego ruchu organicznego w sklepie internetowym, zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku (budowa i wzmocnienie świadomości marki przez pozycjonowanie), wykreowanie wizerunku eksperta dzielącego się wiedzą, a w konsekwencji tych prac oczywiście większa sprzedaż.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja sklepu on-site
Zoptymalizowaliśmy crawl budget, wdrożyliśmy dane strukturalne, dodaliśmy oraz zoptymalizowaliśmy meta dane dla wszystkich podstron serwisu, zoptymalizowaliśmy grafiki, a także wykonaliśmy analizę UX serwisu.
Content marketing
Napisaliśmy i opublikowaliśmy łącznie 60 000 znaków na wersję pierwotną strony. Stworzyliśmy oraz opublikowaliśmy ponad 40 artykułów blogowych wraz z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego. Zoptymalizowaliśmy artykuły eksperckie dostarczone przez klienta, a następnie, po kilku miesiącach, zrealizowaliśmy recykling tych treści.
Link building
Pozyskaliśmy linki z ponad 150 domen, w tym kilkanaście z artykułów sponsorowanych
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Całościowy ruch z ostatnich 16 miesięcy. Zaczynaliśmy od 0 dokładnie 24 miesiące temu, jednak narzędzie Google Search Console pokazuje jedynie ostatnie 16 miesięcy.
Pozycje
Fraz kluczowych
Pozycje strony dla wybranych fraz kluczowych, osiągnięte w trakcie 24 miesięcy współpracy z agencją Empressia
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Ilość fraz kluczowych na które strona znajduje się w TOP20, TOP10 oraz TOP3 wyników wyszukiwania
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
0 → 267
TOP 3
0 → 982
TOP 10
0 → 2022
TOP 20
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Właściwa strategia na pozycjonowanie sklepu internetowego, konsekwentna realizacja założeń, kreatywny link building, a do tego dobra współpraca z klientem, prowadzenie spójnej komunikacji w obrębie strony i regularne publikacje treści na stronie oraz blogu sprawiły, że marka małego sklepu z modelu B2C stała się rozpoznawalna, a sam sklep rozszerzył swoją działalność również na współpracę B2B. W efekcie zwiększyła się widoczność strony, ruch i sprzedaż.
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief