SEO case study dla sklepu internetowego w branży akcesoriów serwisowych GSM

Od zera do bohatera, czyli 267 fraz w TOP 3 - case study z branży GSM

Słowem wstępu

Istota posiadania sklepu internetowego jest coraz bardziej zakorzeniona w świadomości współczesnych przedsiębiorców. Samo prowadzenie e-sklepu jednak nie wystarczy. Dobra reklama w wyszukiwarce internetowej to dźwignia sukcesu. Ci, którzy korzystają z najbardziej opłacalnej i skutecznej formy promocji w sieci, czyli pozycjonowania sklepu internetowego, przekonali się o tym na własnej skórze. Potwierdzeniem jest studium przypadku niewielkiego sklepu z branży GSM, który aktualnie jest liderem na rynku w swojej specjalizacji.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Pierwotnie strona internetowa, na której rozpoczęliśmy pozycjonowanie, prezentowała mały sklep online oferujący klientom indywidualnym zestawy do samodzielnej naprawy iPhone’ów. Z biegiem czasu i skutecznych działań optymalizacyjnych - sklep internetowy powiększył się o nowy sprzęt z zestawami naprawczymi, częściami, akcesoriami oraz narzędziami serwisowymi. W sklepie dodano lub rozwinięto kategorie. Zmieniła się także grupa docelowa - aktualnie sklep działa zarówno modelu B2C, jak i B2B..

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Naszym głównym celem było wygenerowanie jak największego ruchu organicznego w sklepie internetowym, zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku (budowa i wzmocnienie świadomości marki przez pozycjonowanie), wykreowanie wizerunku eksperta dzielącego się wiedzą, a w konsekwencji tych prac oczywiście większa sprzedaż.

Damian Mączyński
Head of SEO

Damian Mączyński - Head of SEO

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja sklepu on-site

Zoptymalizowaliśmy crawl budget, wdrożyliśmy dane strukturalne, dodaliśmy oraz zoptymalizowaliśmy meta dane dla wszystkich podstron serwisu, zoptymalizowaliśmy grafiki, a także wykonaliśmy analizę UX serwisu.

Content marketing

Napisaliśmy i opublikowaliśmy łącznie 60 000 znaków na wersję pierwotną strony. Stworzyliśmy oraz opublikowaliśmy ponad 40 artykułów blogowych wraz z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego. Zoptymalizowaliśmy artykuły eksperckie dostarczone przez klienta, a następnie, po kilku miesiącach, zrealizowaliśmy recykling tych treści.

Link building

Pozyskaliśmy linki z ponad 150 domen, w tym kilkanaście z artykułów sponsorowanych

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Całościowy ruch z ostatnich 16 miesięcy. Zaczynaliśmy od 0 dokładnie 24 miesiące temu, jednak narzędzie Google Search Console pokazuje jedynie ostatnie 16 miesięcy.

Pozycje
Fraz kluczowych

search console case study

Pozycje strony dla wybranych fraz kluczowych, osiągnięte w trakcie 24 miesięcy współpracy z agencją Empressia

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

search console case study

Ilość fraz kluczowych na które strona znajduje się w TOP20, TOP10 oraz TOP3 wyników wyszukiwania

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

0 → 267

TOP 3

0 → 982

TOP 10

0 → 2022

TOP 20

Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

Właściwa strategia na pozycjonowanie sklepu internetowego, konsekwentna realizacja założeń, kreatywny link building, a do tego dobra współpraca z klientem, prowadzenie spójnej komunikacji w obrębie strony i regularne publikacje treści na stronie oraz blogu sprawiły, że marka małego sklepu z modelu B2C stała się rozpoznawalna, a sam sklep rozszerzył swoją działalność również na współpracę B2B. W efekcie zwiększyła się widoczność strony, ruch i sprzedaż.

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się

Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.