Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Branża nieruchomości charakteryzuje się wahaniami sezonowości oraz dużą konkurencją na rynku wynajmu, kupna czy sprzedaży nieruchomości. Rozwiązaniem w zdobyciu przewagi nad konkurentami jest naturalne zwiększanie widoczności strony internetowej na słowa kluczowe dotyczące nie tylko samych nieruchomości, ale również lokalizacji, w których się znajdują. W tym case study pokazujemy, jak wypracowaliśmy wzrosty w organicznych wynikach wyszukiwania na bardziej i mniej konkurencyjne frazy.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Biuro nieruchomości, które pozycjonujemy, oferuje kompleksową obsługę w pośrednictwie sprzedaży oraz wynajmu nieruchomości w Poznaniu i okolicach. Jest to firma o ugruntowanej pozycji na rynku poznańskim z doświadczonym zespołem w branży nieruchomości. Właściciel firmy chciał rozwinąć swoją działalność o zdobywanie kolejnych klientów za pomocą wyników organicznych w wyszukiwarce Google, dlatego chętnie podjęliśmy się pozycjonowania strony internetowej na słowa kluczowe związane z działalnością klienta.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Głównym celem było osiągnięcie jak najlepszej pozycji na frazę „biuro nieruchomości Poznań” oraz zbudowanie ogólnej rozpoznawalności biura nieruchomości w internecie. Wstępnie skupiliśmy się na optymalizacji technicznej, zapełnieniu treściami kategorii danych nieruchomości dostępnych w ofercie oraz stworzeniu sekcji blogowej. Wszystkie działania miały na celu zbudowanie pozycji eksperta w dziedzinie nieruchomości, co także przekłada się na pozycję frazy, na której naszemu klientowi zależało najbardziej.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja sklepu on-site
Utworzyliśmy oraz zoptymalizowaliśmy meta dane dla wszystkich podstron serwisu, zoptymalizowaliśmy crawl budget, zoptymalizowaliśmy linkowanie wewnętrzne, a do tego utworzyliśmy sekcję blogową. Następnie stworzyliśmy wytyczne dla developerów tworzących nową wersję strony, a na końcu nadzorowaliśmy cały proces migracji na nowy serwis. Pełna kontrola nad zmianą serwisu pozwoliła nam uniknąć spadków, a nawet od razu odnotować kolejne wzrosty.
Content marketing
Napisaliśmy i opublikowaliśmy łącznie ponad 80 000 znaków na kategorie. Zajęliśmy się również stworzeniem i publikacją około 10 wpisów blogowych wraz z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego.
Link building
Pozyskaliśmy linki z ponad 50 domen.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Całościowy ruch strony z od początku współpracy do momentu przenosin serwisu
Całościowy ruch serwisu po migracji serwisu, która wypadała około 9 grudnia 2021 r.
Ahrefs
Estymowany ruch organiczny, organiczne słowa kluczowe oraz wartość ruchu organicznego w przeliczeniu na kampanię płatną
SeoStation
Pozycje strony dla wybranych fraz kluczowych, osiągnięte w trakcie 8 miesięcy współpracy z agencją Empressia
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP20, TOP10 oraz TOP3 od początku współpracy
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
0 → 139
TOP 3
6 → 273
TOP 10
79 → 754
TOP 50
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Znaczna poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania jest możliwa nawet przy migracji serwisu www. Przemyślana strategia pozycjonowania, skuteczna optymalizacja, precyzyjne wytyczne oraz czuwanie nad przebiegiem prac developerskich pomogły nie tylko zwiększyć pozycje, ale również uniknąć spadków. Nie można przy tym zapomnieć o unikatowym contencie oraz pozyskiwaniu wartościowych linków do strony.
Jeżeli Ty również szukasz sposobu na zwiększenie widoczności swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief