Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Czy warto pozycjonować strony producentów z branży sezonowej?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie stron internetowych w sezonowej branży wymaga przygotowania i wdrożenia odpowiedniej strategii na kilka miesięcy przed szczytem sprzedaży. Dotyczy to szczególnie branży budowlanej, w której najgoręcej jest, notabene, latem. Pomimo sezonowości prace nad stroną internetową powinny trwać cały rok, co udowodniliśmy we współpracy z naszym klientem.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona internetowa, nad którą pracowaliśmy, jest wizytówką polskiego producenta domków drewnianych, zajmującego się sprzedażą i montażem tego typu konstrukcji. Przedstawiona na stronie oferta pomaga firmie w zdobywaniu zleceń w całej Polsce. Domki letniskowe cieszą się największą popularnością zwłaszcza w okresie letnim, ale konsekwentne i długotrwałe pozycjonowanie pozwala utrzymywać widoczność strony internetowej również w pozostałych miesiącach.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Jednym z problemów, który towarzyszył pracom nad pozycjonowaniem strony, były ograniczone możliwości pod względem zmiany struktury. Klient, z obawy przed utratą dotychczasowych rezultatów, postawił na minimalne zmiany w strukturze strony. Głównym celem była zatem maksymalizacja efektów, które już były. Postanowiliśmy wykorzystać to, co mamy, wzmocnić kluczowe segmenty i poprawić pozycje oraz ruch na najważniejszych produktach.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja on-site
Oprócz podstawowych działań z zakresu optymalizacji strony internetowej skupiliśmy się w dużym stopniu na tym, żeby opracować i wdrożyć strategię linkowania wewnętrznego. Dla wzmocnienia efektu pozycjonowania wdrożyliśmy również strony lokalne, na których promowaliśmy wybrane produkty, zgodnie ze strategią sprzedażową klienta.
Artykuły sponsorowane
Znaczną część prac off-site poświęciliśmy na pisanie oraz publikowanie artykułów sponsorowanych. Tworzyliśmy je wewnętrznie, konsultując zawartość merytoryczną z klientem. Łącznie napisaliśmy i opublikowaliśmy 26 artykułów sponsorowanych.
Content marketing
W trakcie współpracy zadbaliśmy o budowanie tematyczności strony oraz zwiększanie widoczności serwisu zarówno na ogólne frazy kluczowe, jak i longtailowe wyrażenia. W związku z tym stworzyliśmy opisy kategorii i artykuły blogowe, podpierając się narzędziem Surfer.
Wykresy z narzędzia
Google Analytics
Porównanie liczby użytkowników z wyników organicznych z okresem przed rozpoczęciem współpracy z nami (wypłaszczyliśmy wyniki, więc znacznie zwiększyliśmy liczbę użytkowników poza szczytem sezonu)
Estymowany ruch z narzędzia
SEMSTORM
Estymowany ruch na stronie: 59020 -> 116655 (wzrost o ~98%)
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP20 w skali miesięcznej
SEMSTORM
Jak w ciągu 12 miesięcy wzrosła widoczność strony?
587 → 1764
TOP 3
2685 → 5236
TOP 10
5495 → 8617
TOP 20
Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?
Odpowiednia strategia SEO, regularne działania i merytoryczne opracowanie treści na stronę i poza nią, przyczyniło się do zwiększenia pozycji witryny internetowej nawet dla producenta działającego w sezonowej branży.
Chcesz dołączyć do grona naszych klientów?
Skontaktuj się z nami
Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Wypełnij brief