SEO case study dla producenta domków drewnianych

200% wzrostu fraz w TOP3 w branży sezonowej

Słowem wstępu

Pozycjonowanie stron internetowych w sezonowej branży wymaga przygotowania i wdrożenia odpowiedniej strategii na kilka miesięcy przed szczytem sprzedaży. Dotyczy to szczególnie branży budowlanej, w której najgoręcej jest, notabene, latem. Pomimo sezonowości prace nad stroną internetową powinny trwać cały rok, co udowodniliśmy we współpracy z naszym klientem.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Strona internetowa, nad którą pracowaliśmy, jest wizytówką polskiego producenta domków drewnianych, zajmującego się sprzedażą i montażem tego typu konstrukcji. Przedstawiona na stronie oferta pomaga firmie w zdobywaniu zleceń w całej Polsce. Domki letniskowe cieszą się największą popularnością zwłaszcza w okresie letnim, ale konsekwentne i długotrwałe pozycjonowanie pozwala utrzymywać widoczność strony internetowej również w pozostałych miesiącach.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Jednym z problemów, który towarzyszył pracom nad pozycjonowaniem strony, były ograniczone możliwości pod względem zmiany struktury. Klient, z obawy przed utratą dotychczasowych rezultatów, postawił na minimalne zmiany w strukturze strony. Głównym celem była zatem maksymalizacja efektów, które już były. Postanowiliśmy wykorzystać to, co mamy, wzmocnić kluczowe segmenty i poprawić pozycje oraz ruch na najważniejszych produktach.

Dariusz Maćczak
SEO Specialist

Dariusz Maćczak-SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja on-site

Oprócz podstawowych działań z zakresu optymalizacji strony internetowej skupiliśmy się w dużym stopniu na tym, żeby opracować i wdrożyć strategię linkowania wewnętrznego. Dla wzmocnienia efektu pozycjonowania wdrożyliśmy również strony lokalne, na których promowaliśmy wybrane produkty, zgodnie ze strategią sprzedażową klienta.

Artykuły sponsorowane

Znaczną część prac off-site poświęciliśmy na pisanie oraz publikowanie artykułów sponsorowanych. Tworzyliśmy je wewnętrznie, konsultując zawartość merytoryczną z klientem. Łącznie napisaliśmy i opublikowaliśmy 26 artykułów sponsorowanych.

Content marketing

W trakcie współpracy zadbaliśmy o budowanie tematyczności strony oraz zwiększanie widoczności serwisu zarówno na ogólne frazy kluczowe, jak i longtailowe wyrażenia. W związku z tym stworzyliśmy opisy kategorii i artykuły blogowe, podpierając się narzędziem Surfer.

Wykresy z narzędzia
Google Analytics

search console case study

Porównanie liczby użytkowników z wyników organicznych z okresem przed rozpoczęciem współpracy z nami (wypłaszczyliśmy wyniki, więc znacznie zwiększyliśmy liczbę użytkowników poza szczytem sezonu)

Estymowany ruch z narzędzia
SEMSTORM

semstorm

Estymowany ruch na stronie: 59020 -> 116655 (wzrost o ~98%)

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

semstorm

Wzrost liczby słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP20 w skali miesięcznej

SEMSTORM
Jak w ciągu 12 miesięcy wzrosła widoczność strony?

587 → 1764

TOP 3

2685 → 5236

TOP 10

5495 → 8617

TOP 20

Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?

Odpowiednia strategia SEO, regularne działania i merytoryczne opracowanie treści na stronę i poza nią, przyczyniło się do zwiększenia pozycji witryny internetowej nawet dla producenta działającego w sezonowej branży.

Chcesz dołączyć do grona naszych klientów?
Skontaktuj się z nami

Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.