SEO Case Study dla portalu o tematyce medycznej

9-krotny wzrost miesięcznego ruchu organicznego w niespełna 9 miesięcy

Słowem wstępu

Pozycjonowanie stron o tematyce medycznej i zdrowotnej jest alternatywą do tradycyjnej reklamy takich biznesów (która jest ograniczona prawnie lub całkowicie zakazana). Serwisy medyczne zalicza się do stron YMYL (Your Money or Your Life), w których prezentowane treści mogą wpływać na decyzje życiowe użytkowników. SEO dla serwisów zdrowotnych jest zatem dozwolone, jednak treści umieszczane na tych portalach powinny być rzetelnie opracowane, prawdziwe oraz wartościowe dla czytelników.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Pozycjonowany przez nas portal świadczy usługi z branży medycznej, w tym możliwość umówienia e-konsultacji z lekarzem w celu uzyskania zwolnienia lekarskiego oraz recepty.

Wyznaczone cele

03

Za pierwszy cel obraliśmy dokładny audyt SEO niepozycjonowanej dotychczas strony. Dzięki niemu już na starcie wyeliminowaliśmy wszystkie znaczące błędy w działaniu, opracowaliśmy strategię pozycjonowania i zgłosiliśmy nasze uwagi do wdrażanego modułu blogowego – tak, aby był jak najlepiej przystosowany pod pozycjonowanie treści. Kontynuowanym przez nas celem było (i wciąż jest) budowanie ruchu na frazy powiązane z terminologią medyczną poprzez merytoryczne i jakościowe treści pod SEO, zawierające linkowanie wewnętrzne do kluczowych podstron.

Mikołaj Frohmberg
Technical SEO Specialist

Mikołaj Frohmberg - Technical SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Audyt strony i optymalizacja on-site

Na etapie przebudowywania serwisu wykonaliśmy dokładny audyt, na podstawie którego podjęliśmy działania takie jak: wdrożenie meta danych dla kluczowych podstron, optymalizacja sitemapy, wykonanie przekierowań 301, wyindeksowanie nieznaczących podstron.

Content marketing

Napisaliśmy i opublikowaliśmy łącznie ponad 80 000 znaków na podstronach powiązanych z najczęstszymi dolegliwościami zdrowotnymi. Poza tym cyklicznie zlecaliśmy i publikowaliśmy wpisy blogowe dotyczące różnych tematów powiązanych ze zdrowiem.

Link building

Jednym z kluczowych elementów budowania widoczności strony jest zdywersyfikowane i naturalne linkowanie zewnętrzne. W tym celu pozyskaliśmy linki z ponad 170 domen, uwzględniając comiesięczne artykuły sponsorowane.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Zarejestrowany ruch i wyświetlenia strony w ramach dotychczasowej, niespełna 9-miesięcznej współpracy

search console case study

Porównanie miesięcznego ruchu organicznego przed rozpoczęciem współpracy z agencją Empressia do ostatniego miesiąca bieżącej współpracy

search console case study

Wzrost ruchu o ponad 170% względem poprzedniego kwartału współpracy

Wykresy z narzędzia
Ahrefs

search console case study

Wzrost liczby domen odsyłających do pozycjonowanego serwisu od rozpoczęcia współpracy tj. 15 listopada 2021 r.

search console case study

Wykaz liczby fraz znajdujących się w TOP3, TOP10 oraz TOP100 wyników wyszukiwania

Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

5 → 78

TOP 3

7 → 322

TOP 10

88 → 2807

TOP 100

Podsumowanie

Obranie właściwej strategii SEO już na początku współpracy oraz konsekwencja w tworzeniu nowych treści i linków zewnętrznych pozwala na uzyskanie spektakularnych wzrostów ruchu organicznego, przekładającego się na lepsze wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Chcesz dołączyć do grona
zadowolonych klientów?
Skontaktuj się

Dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.