Spis treści

Digital marketing – co to i po co?

Zakładasz firmę. Przyjmijmy, że jest to sklep stacjonarny z produktami wegańskimi. Cieszysz się, bo odpowiadasz na współczesne trendy, potrzeby klientów i wydaje Ci się, że uzupełniasz lukę na rynku. Pracujesz codziennie, Twój starannie wyselekcjonowany asortyment z całego świata trafia na regały, ale... zaczyna pokrywać się kurzem. Owszem, w skali tygodnia zdarza się kilkoro klientów zainteresowanych tym, co oferujesz, ale w rzeczywistości musisz dopłacać do swojego biznesu. Po kilku miesiącach siadasz i zastanawiasz się, co robisz nie tak i z kim mógłbyś skonsultować swoje działania. Jesteś bliski ogłoszenia upadłości. Tego nie chcemy.

Po pierwsze, usiądź raz jeszcze, przeczytaj ten artykuł do końca i zapamiętaj, że digital marketing to butla z tlenem dla Twojej marki.

„Ludzie nie kupują tego, co sprzedajesz, tylko to, dlaczego to robisz”. - Simon Sinek.

Zgadzamy się z Simonem, jednak pozwolimy sobie na mały upgrade tego, za czym optuje. Ludzie nie kupują tego, co sprzedajesz, tylko to, dlaczego to robisz i w jaki sposób. W tym tkwi sedno. Jeśli postanowiłeś skupić swoją działalność wyłącznie na sklepie stacjonarnym, nie możesz oczekiwać sukcesu. Bez digital marketingu przy statystykach, które krzyczą o 78% użytkowników Internetu w Polsce, nie jest trudno o biznesową porażkę.

Digital marketing to nic innego jak wszystkie formy aktywności reklamowej marek w sieci, dzięki którym docierają i budują relacje z klientem. Przy niezawodnemu wsparciu SEO, content marketingu, aplikacji mobilnych, social media, reklam typu display, e-mail marketingu, marketing automation i analizie online, marketing cyfrowy pozwala na skuteczną realizację zaplanowanej strategii działań i mierzalność wyników kampanii również w czasie rzeczywistym.

Po drugie, zamieszkaj i pracuj online. Twój wegański sklep stacjonarny to także potencjał na biznes w sieci, dzięki czemu nie jesteś wyłącznie sprzedawcą lokalnym – masz szansę stać się marką o zasięgu ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym.

digitalmarketing



Zanim rozpoczniesz przygodę z digitalem, zrób konsumencki rekonesans. Poznaj swojego klienta, dowiedz się, czego oczekuje, gdzie poszukuje informacji o produktach, czy swoje decyzje opiera na rekomendacjach i wynikach wyszukiwania w Google. Możliwości marketingu internetowego są ogromne i dają świetne narzędzia analityczne. W każdym z kanałów istnieje opcja dokładnego sprawdzenia danych dotyczących Twoich odbiorców. Na podstawie tych informacji możesz precyzyjnie targetować grupy odbiorców, tworzyć kampanie dedykowane konkretnym użytkownikom, ponosząc koszty za realne wyniki.

Po trzecie, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z digital marketingiem zawsze warto zadzwonić lub napisać do nas. W naszej agencji interaktywnej dbamy o to, aby marki w sieci nie tylko były z nazwy, ale istniały i sukcesywnie zdobywały przewagę konkurencyjną.


Content is king

I to nie ulega żadnej wątpliwości. Rok 1996, Bill Gates publikuje esej, w którym wyjaśnia istotę treści i to, jak kształtują świadomość ludzi, do których docierają. Content ma zachwycać, content ma inspirować, content ma zarabiać. Pełna zgoda.

Dlaczego wynik gry o cyfrowy tron jest tak oczywisty? To proste – czasy stron internetowych, które są nasycone linkami, natomiast nie reprezentują żadnych wartościowych treści, a mimo to aspirują do TOP3 w wynikach wyszukiwania, już dawno minęły. Wyłącznie profesjonalna optymalizacja i spełnienie odpowiednich warunków względem tekstów w witrynie może być gwarantem sukcesu konkretnej marki.


Jako członek rodziny digital marketingu, content powinien być doskonale zaplanowany w ramach strategii wszystkich działań, dlatego dobry research, target i kreacja są konieczne, by osiągnąć zamierzone cele. Content marketing to zawodnik odważny i zdecydowanie warto to wykorzystać. Wyjść poza niszę i ograniczenia, spróbować storytellingu i zainteresować odbiorców czymś, z czym nigdy wcześniej się nie spotkali. Ponadto niezwykle istotna jest systematyczność publikacji, jakość razy milion, sprecyzowanie grupy docelowej, efektowne i efektywne tytuły oraz call to action, bez którego nasz tekst może odbić się tylko od ściany.

Internauci nie lubią przelewanej w tekście wody, dlatego twórz treści, które nie tylko promują, ale również informują. Nie zamykaj się wyłącznie w przestrzeni swojego bloga: umieszczaj treści w social media, stosuj e-mail marketing, projektując newsletter lub korzystaj z Google AdWords, aby zwiększać zasięgi.

contentmarketing



Oto kilka content tipów, żeby słupki konwersji zaskakiwały, nie zmuszając marek do wycofywania się z rynku:

  • Zróżnicuj artykuł i zadbaj o jego oprawę graficzną – czasami obraz mówi więcej niż kilka zdań, dlatego sięgaj po fotografie dostępne w bezpłatnych bankach zdjęć lub na płatnych platformach, używaj video, wykorzystuj krótkie animacje lub giphy. Taki tekst czyta się znacznie lepiej i możesz być pewny, że odbiorca szybciej doceni treść uzupełnioną o wizualne smaczki niż tekst kombo w niesformatowanej wersji, którą najzwyczajniej czyta się... źle.

  • Integruj swój blog z social media – już 3 mld osób na świecie korzysta z mediów społecznościowych, przy czym w Polsce 90% populacji. Powinniśmy napisać coś więcej? Dodamy tylko, że nasza nieobecność m.in. na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn to, kolokwialnie ujmując, mały strzał w wirtualne kolano i wyraz ignorancji wobec użytkowników Internetu.

  • Pisz tak, jak chciałbyś, żeby pisali do Ciebie inni – czyli nie baw się w autora encyklopedii powszechnej – kierujesz swoje treści do potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych, dlatego twórz teksty, które są konkretne, jasne i przystępne, wystrzegając się oscylowania wyłącznie wokół branżowego słownika. Pamiętaj, treść jest jednym z narzędzi komunikacji – tu chodzi o zaangażowanie i dialog, a nie specjalizacyjny monolog, który do niczego nie prowadzi.

  • Wyjdź z szafy „onsite” - Twoje działania content marketingowe nie mogą zamykać się tylko w obszarze strony www. Treści nie powinny, a muszą być dystrybuowane także w innych kanałach, np. w mediach społecznościowych, z zastosowaniem mailingu, promocji w Google AdWords, prezentacji multimedialnych. Rozszerzaj zasięg zarówno Twojej marki, jaki i contentu, który ją reprezentuje.

  • Zaprzyjaźnij się z analizą danych – szereg dostępnych na rynku narzędzi analitycznych przekonuje, że bagatelizowanie wyników działań marketingowych nie popłaca. Pisz, publikuj, promuj, analizuj, wyciągaj wnioski, udoskonalaj strategię i zbieraj konsumenckie laury.

Digital marketing tworzy doskonałą korelację z content marketingiem, wpływa na budowanie lojalności naszych klientów, tworzy silną pozycję marki w branży i jest prostym przepisem na powodzenie biznesu w sieci.

Jakie są Wasze doświadczenia z digitalem?