1. Wartościowy content na Facebooku
Facebook to bez wątpienia gigant dający prawie nieskończone możliwości tworzenia interesujących treści. Nowa generacja konsumentów jest jednak coraz bardziej wymagająca, również wobec tego medium. Millenialsi (Y), bo tu o nich mowa, stają się wpływową grupą odbiorców i z racji swoich codziennych aktywności, nie mogą być już pomijani. Według amerykańskich danych do tej grupy należą osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Generation Y, które nie przestaje być online, staje się coraz bardziej nieufne wobec treści, prezentowanych przez firmy w postaci tradycyjnych reklam. Takie działanie mija się z celem – potrzebny jest spersonalizowany content. Wyraźny staje się wzrost zainteresowania nietypowym, przykuwającym uwagę przekazem reklamowy. Niestandardowe rozwiązania w przypadku Millenialsów przynoszą (i będą przynosić) wymierne korzyści firmom.
Jeśli mowa o trendach i spekulacjach w 2018 roku na Facebooku
, to najważniejsze okaże się:
- korzystanie firm z branży eCommerce z Messengera,
- rozwój technologii VR,
- ułatwienie w prowadzeniu pomiarów i statystyk,
- zwiększenie popularności AR (rzeczywistości rozszerzonej),
- tworzenie aplikacji na Facebooka
2. Twitter rośnie w siłę
Pierwszy kwartał 2017 roku przyniósł spełnienie oczekiwań wobec serwisu i spore zyski. W dalszych miesiącach roku trudno było dojrzeć tak spójną strategię rozwoju. Nowe rozwiązania są wciąż testowane, nie zdziwimy się więc, jeśli niedługo pojawią się całkiem nowe limity znaków (inne niż 280). Twitter, ku uciesze swoich użytkowników, bez wątpienia chce się zmieniać. Bardzo ciekawe staje się wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji AI przy rozpoznawaniu zdjęć i swoiste nagradzanie użytkowników za tweet. Działania w kierunku zwiększenia zaangażowania miłośników tego portalu społecznościowego, z pewnością przyniosą firmom korzyści – wystarczy umiejętnie je kreować.
Co będzie najważniejsze w 2018:
- zwiększenie roli formatu video,
- rozwój serwisu konsumenckiego,
- zmiana statusu bota na Twitterze.
3. Instagramowa jakość
W ostatnich latach, profile na Instagramie stały się niezwykle ważną częścią kampanii marketingowych. Serwis oferuje prezentowanie pełnowartościowych reklam, podobnych do tych, do których przyzwyczailiśmy się dzięki TV. Skopiowane od Snapchata funkcji Stories spowodowało, że prezentowane przez firmy ulotne treści i relacje na żywo, są znacznie bardziej wartościowe i chętniej oglądane przez odbiorców w różnym wieku. Na Instagramie liczy się jakość zdjęć, które publikujemy. W przypadku świadomego kierowania strategii reklamowej, żadna z grafik nie może być przypadkowa – miejmy na uwadze, jak łatwo jest przecież stracić obserwatorów.
W 2018 warto zwrócić uwagę na:
- zwiększenie ilości tagów zakupowych,
- algorytmy rozpoznawania obrazów,
- opcja Insta maps,
- ankiety na Instagram stories,
- format 360,
- dodatkowe narzędzia do edycji opcji Instagram Stories,
4. Magia chwili na Snapchacie
Cechą rozpoznawczą portalu jest wykonywanie i przekazywanie krótkotrwałych treści w postaci zdjęć oraz relacji. Główną zaletą takiego działania jest wytworzenie bardziej autentycznych dla odbiorcy materiałów (również reklamowych). Ograniczony czas dostępności do danego zdjęcia czy filmu daje możliwość wytworzenia charakterystycznego rodzaju zaangażowania. Bez problemu klient może wykonać zrzut ekranu i dzielić się nim wśród znajomych. Takie, często sekundowe, działania użytkowników wypracowują trwałe przywiązanie do marki.
Niektóre z prognozowanych możliwości Snapchata w 2018:
- polepszenie funkcji wyszukiwań,
- rozwój opcji animowanych Bitmojis,
- funkcje reklam wspomagane przez technologię AR,
- większa uwaga kierowana na opcje Discover video.porta
5. Kluczowe relacje dzięki LinkedIn
Platforma, w skrócie, umożliwia prezentowanie własnej specjalistycznej wiedzy, tworzenie wartościowych relacji i szukaniu pracy. Jeśli wiemy, jak ważna obecnie jest współpraca z fachowcami ze swojej branży, warto abyśmy byli na bieżąco z aktywnościami, które ułatwiają nam skutecznie korzystanie z serwisu LinkedIn. Zwróćmy uwagę na rozwijającą się komunikację B2B, nad którą z troską pracuje portal. Wyraźnym trendem stanie się publikowanie treści, które będą użyteczne podczas spotkań biznesowych. Być może LinkedIn zmieni się w serwis, od którego specjaliści będą zaczynać swoją codzienną aktywność w sieci – na to liczą jego twórcy.
Na co warto zwrócić uwagę w 2018 roku?
- doskonalenie integracji z Microsoft apps,
- skupienie uwagi na materiałach wideo,
- użyteczne, zaawansowane narzędzia dla rozwoju kariery
- ulepszone algorytmy serwisu
Mamy nadzieję, że rok 2018 będzie obfitował w zmiany i udogodnienia dla użytkowników portali społecznościowych. Przedsiębiorstwa z różnych branż coraz chętniej docierają do swoich klientów właśnie za pośrednictwem takich mediów. Dostęp do wartościowych treści, dzięki smartfonom i innym przenośnym urządzeniom mobilnym, daje ogromne możliwości rozwoju firmy. Nie martw się, założymy i skutecznie poprowadzimy dla Ciebie profile społecznościowe :)
Witamy w 2018 roku!