Spis treści

Wykorzystaj nowe kanały sprzedaży dla osiągnięcia lepszych wyników


Jeśli obecnymi kanałami nie sprzedajesz tyle, ile potrzebujesz – wykorzystaj nowe. Dywersyfikacja źródeł przychodu ma kluczowe znaczenie dla każdego biznesu, a działanie w przestrzeni internetowej jest tańsze, szybsze i pewniejsze niż otwarcie nowego punktu stacjonarnego czy outsourcing przedstawicieli handlowych.

  • Sklep internetowy. Wiele firm obecnie go ma: także małe i lokalne sklepy stacjonarne, producenci czy dystrybutorzy. Miesięczne utrzymanie e-sklepu kosztuje sporo mniej niż wynajem lokalu, a dzięki narzędziom dla e-commerce zautomatyzujesz jego obsługę. Do okazjonalnej wysyłki nie potrzebujesz dużej przestrzeni ani zespołu ludzi – kilka paczek dziennie przygotujesz nawet na małym zapleczu. Myślisz o większej sprzedaży? Możesz skorzystać z usług firm, które zapewniają przestrzeń magazynową i organizują całą logistykę.
  • Katalog internetowy. Jeśli polegasz tylko na partnerach handlowych i nie chcesz ich sabotować własnym kanałem sprzedaży – możesz stworzyć katalog internetowy odsyłający do wszystkich lub wybranych punktów handlowych. Potencjalni klienci w internecie poznają Twoją ofertę (wyłącznie Twoją – bez produktów konkurencji na półce obok lub w tej samej kategorii e-sklepu) oraz dowiedzą się, gdzie z niej skorzystać. Na takim wsparciu sprzedaży w punktach partnerów handlowych skorzystają wszystkie strony.
  • Platforma sprzedaży B2B. Twoi partnerzy biznesowi zwykle nie mają wiele czasu na spotkania, rozmowy, a zamykanie procesów się przeciąga? Zapewnij im narzędzie online – będą mogli składać zamówienia nawet w środku nocy, a Ty oszczędzisz czas swojej firmy. W dużej części zautomatyzujesz cały proces, podnosząc jego wydajność i jakość – poprzez wyeliminowanie błędów ludzkich i ograniczeń czasu pracy. Profesjonalne narzędzia handlowe podnoszą ponadto prestiż firmy – na inwestycji zyskasz więc również wizerunkowo.
  • Marketplace. Jeśli sprzedajesz w sektorze B2C, to uwzględnij preferencje zakupowe potencjalnych klientów. Wielu konsumentów w pierwszej kolejności szuka produktów w marketplace’ach – to wygodniejsze niż przeglądanie ofert kilku różnych sklepów. Warto więc tu być, zwłaszcza jeśli oferujesz produkty sezonowe lub grasz ceną, a na pokrycie kosztów prowizji wystarczy część marży – wówczas możesz naprawdę skutecznie zwiększyć sprzedaż i zyski.
  • Marketing sieciowy, afiliacja. Takie wsparcie sprzedaży polega na współpracy z osobami prywatnymi, które – jako niezależni przedsiębiorcy – tworzą sieć handlową. Uprawiając marketing bezpośredni, sami szukają dla siebie (i Ciebie) klientów i nakłaniają ich do zakupu Twoich produktów. Coraz więcej firm interesuje się taką formą współpracy, ponieważ afilianci pobierają wynagrodzenie głównie w postaci prowizji od sprzedaży.
  • Aplikacja mobilna. Jeśli sprzedajesz produkty lub usługi, które ci sami klienci kupują przez lata, to pomyśl o aplikacji. Możesz przygotować w niej program lojalnościowy lub zapewnić klientom jakąś wartość dodaną (zwykle użyteczne funkcje czy narzędzia). Ten sposób wsparcia sprzedaży pozwala jednocześnie budować i utrzymywać trwałe relacje z klientami. Zadowoleni klienci zamieniają się w rzeczników firmy i polecają ją innym – a to najtańsza i najskuteczniejsza forma reklamy.

wyceń Google Ads

Poza kanałami sprzedaży internet zapewnia jeszcze wiele narzędzi do promocji firmy. Możesz skupić się na danym rodzaju działań marketingowych lub zaprojektować strategię omnichannel: wielokanałową. Przy jej planowaniu dział wsparcia sprzedaży i dział marketingu powinny jednak pracować razem.

Prowadź kampanie realizujące cele sprzedażowe


Systemy reklamowe Google i mediów społecznościowych opierają się na algorytmach, uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Stąd kampanie Google Ads, Meta Ads i inne to obecnie potężne narzędzia sprzedaży – wyświetlasz reklamy produktu osobom, które właśnie go szukają. Dzięki funkcjom personalizacji dopasujesz komunikaty do odbiorców – ich potrzeb, wcześniej oglądanych artykułów, zainteresowań i zachowań. Jeśli zoptymalizujesz kampanię pod konwersję, to system będzie emitował reklamy odbiorcom nie tylko zainteresowanym, lecz także tym, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt. A zapłacisz nie za emisję (zasięg, wyświetlenia), ale za nakłonienie klienta do tego, co chcesz osiągnąć.

Generuj leady: pozyskuj potencjalnych klientów


Kampanie w mediach społecznościowych to skuteczne narzędzia generowania leadów – pozyskiwania zapytań ofertowych i kontaktów do potencjalnych klientów. Świetnie się w tym celu sprawdzają reklamy z formularzem, który odbiorcy wypełniają i wysyłają bez opuszczania platformy. Możesz też opracować lead magnet – e-booka, case study, webinar (inne pomocne treści lub narzędzia) – i poprzez reklamy w social mediach udostępniać go odbiorcom w zamian za dane kontaktowe i zgody marketingowe. Tak zbudowaną bazę kontaktów zmienisz w dziale wsparcia sprzedaży w potencjalnych lub rzeczywistych klientów.

tablet ikony

Daj się znaleźć potencjalnym klientom w wyszukiwarce


Szansa na sprzedaż jest największa wtedy, gdy potencjalny klient już szuka produktu lub usługi określonego typu. Dzisiaj większość konsumentów wykorzystuje w tym celu wyszukiwarkę. Warto więc zadbać o to, aby firmowa strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania na zapytania związane z jej ofertą. Możesz to osiągnąć przez pozycjonowanie strony lub reklamy – linki sponsorowane. Pierwszy sposób, działania SEO, zapewni Ci stabilny organiczny (bezpłatny) ruch na stronie. Widoczność w wyszukiwarce podnosi też świadomość i rozpoznawalność marki, które pomagają w sprzedaży. Pozycjonowanie jest jednak procesem i na jego wyniki trzeba poczekać.

Edukuj klientów poprzez działania z zakresu content marketingu


Najlepszy klient to świadomy klient. Swoją stronę internetową, bloga czy profile w mediach społecznościowych wykorzystaj więc do edukacji odbiorców na każdym etapie lejka sprzedażowego – od pojawienia się potrzeby, aż po zakup. Za pomocą treści możesz niemal za rękę prowadzić swojego potencjalnego klienta przez całą ścieżkę zakupową – rozbudzać potrzeby i pragnienia, doradzać, rozwiewać obiekcje, perswadować, wspierać. Content marketing jest użyteczny dla klientów, buduje wizerunek marki jako eksperta i wzmacnia jej rozpoznawalność na rynku – wspiera więc sprzedaż. W naszej firmie łączymy go z SEO – tworzymy wartościowe treści, które są jednocześnie zoptymalizowane pod wybrane frazy kluczowe.

Skuteczne wsparcie sprzedaży: promocje, konkursy, programy lojalnościowe


Akcje marketingowe i konkursy marek to przepisy na virale w social mediach – odbiorcy chcą coś wygrać lub zdobyć, więc się angażują. To zaangażowanie, wyrażone komentarzami, reakcjami i udostępnianiami, podbija zasięg treści. Nawet mała firma z garstką obserwujących może w ten sposób przyciągnąć setki czy tysiące odbiorców, by wielu z nich zamienić później w klientów, i to bez wielkiego budżetu.

W mediach społecznościowych możesz też z powodzeniem wykorzystać najszybszą metodę podniesienia sprzedaży – promocję. Stwórz w tym celu specjalny kod rabatowy, a precyzyjnie zmierzysz wyniki akcji. Ogranicz ofertę: czasem lub limitem sztuk, a podbijesz efekt sprzedażowy. Taki kod możesz udostępnić na zakupy w sklepie online swoim lub (i) partnerów handlowych – mechanizm jest prosty, uniwersalny i możliwy do wdrożenia w kilka minut.

smartfon poświata z ikon

Buduj wieloletnie relacje dzięki e-mail marketingowi


Jeśli masz bazę kontaktów z adresami e-mail, wykorzystaj ją – nie tylko do obsługi klientów i kontaktów typowo handlowych. Towarzysz swoim potencjalnym lub stałym klientom w ich codziennym życiu – stwórz branżowy newsletter, doradzaj, dziel się case studies, informuj o ciekawych nowościach. Przygotowanie działań mailingowych ułatwiają narzędzia do automatyzacji, które pozwalają również personalizować wiadomości. Nawet jeśli wielu odbiorców nie przeczyta tych treści, to w ich poczcie, z którą obcują cały dzień, będzie przewijać się nazwa Twojej firmy. Gdy wreszcie pojawi się potrzeba zakupowa, świadomość istnienia i pozytywny wizerunek Twojej marki zdecydowanie zwiększą szansę na sprzedaż.

Skorzystaj z usług zewnętrznych specjalistów


Wykorzystując różne kanały online, możesz – bezpośrednio lub pośrednio – nawet zwielokrotnić sprzedaż. Dziś jest to jednak już znacznie trudniejsze niż kilka lat temu – większość firm inwestuje w digital marketing. Każdy z przedstawionych obszarów działań, aby przyniósł wysoki zwrot z inwestycji, wymaga obecnie wsparcia różnych fachowców: pozycjonerów, specjalistów od adsów, copywriterów, grafików i edytorów, programistów. Łączy ich agencja SEO/SEM, taka jak nasza. Z przyjemnością pomożemy Ci wesprzeć sprzedaż w Twojej firmie przez kanały online: wspólnie ustalimy KPI, dobierzemy działania i zaplanujemy budżet.

smartfon koszyk

Zapraszamy do współpracy – skoncentrowanej na wynikach i celach biznesowych.

wyceń Google Ads

FAQ:

1. Na czym polega wsparcie sprzedaży?

Na ogół wsparcie sprzedaży to zbiór różnych działań i strategii marketingowych, które pozwalają działowi sprzedaży na osiągnięcie lepszych wyników. Obejmują np. pozyskiwanie i edukowanie klientów, budowanie świadomości marki, nawiązywanie relacji.

2. Jakie są możliwości wsparcia sprzedaży poprzez kanały online?

Kanały online umożliwiają zwiększenie sprzedaży (reklamy zoptymalizowane pod konwersję w Google Ads, social media), pozyskiwanie kontaktów (reklamy z lead magnetami, formularzami), budowanie relacji (e-mail marketing) i podniesienie rozpoznawalności firmy (m.in. pozycjonowanie i kampanie w sieci reklamowej).

3. Czy w internecie można zyskownie sprzedawać dzięki reklamom?

Tak, ale – jeśli nie masz wiedzy, umiejętności, doświadczenia – potrzebujesz pomocy specjalistów, którzy doskonale znają rynek internetowy, najlepiej w Twojej branży. W zależności od kanałów promocji szukaj specjalistów Google Ads i Meta/TikTok lub LinkedIn Ads albo skorzystaj ze wsparcia agencji, która ich łączy.