Spis treści
- Czym jest outsourcing marketing?
- Jakimi działaniami marketingowymi może zająć się zewnętrzna agencja?
- Pozycjonowanie strony internetowej (SEO)
- Reklamy Google Ads
- Social media
- Audyt marketingowy
- Jak wygląda współpraca z agencją marketingową?
- Dlaczego warto wybrać outsourcing marketing?
- Outsourcing marketingu – cennik
Czym jest outsourcing marketing?
O outsourcing marketingu najczęściej mówi się w kontekście marketingu internetowego – wszystko dlatego, że obecnie jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Reklamy w aplikacjach, YouTube czy w mapach Google, strona firmy pojawiająca się wysoko w wynikach wyszukiwania czy interesujące posty na social mediach – to świetne sposoby na zdobycie nowych klientów. W przypadku mniejszych firm mogą być one znacznie skuteczniejsze niż reklamy outdoorowe, radiowe czy telewizyjne.
Jak jednak uruchomić internetowe kampanie reklamowe, np. w Google Ads, aby osiągnąć sukces? Można podjąć się tego zadania samodzielnie, działając na zasadzie prób i błędów albo korzystając ze znalezionych w internecie instrukcji. Nie mając w tej kwestii niemal żadnego doświadczenia, trudno jednak oczekiwać spektakularnych efektów. Dlatego właśnie wiele firm – zarówno mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji – zwraca się do zewnętrznych agencji reklamowych, które przejmują na siebie całość działań marketingowych lub tylko część z nich.
W ten sposób nie trzeba samodzielnie zajmować się wymyślaniem strategii marketingowej, tworzeniem reklam czy optymalizacją strony internetowej. Wybrane zadania przejmie zewnętrzna, doświadczona agencja, która zadba, aby uruchamiane reklamy, jak i prezencja firmy w internecie były odpowiednio zoptymalizowane i przyciągające uwagę potencjalnych klientów.
Jakimi działaniami marketingowymi może zająć się zewnętrzna agencja?
W ramach outsourcingu marketingu zewnętrznej firmie można zlecić następujące działania.
Pozycjonowanie strony internetowej (SEO)
Pojawiająca się wysoko w wynikach wyszukiwania strona to cel wszystkich przedsiębiorców. W ten sposób można trafić do odpowiednich klientów, którzy akurat szukają konkretnego produktu lub usługi i zainteresować ich swoją ofertą. Aby jednak strona pojawiła się w odpowiednim miejscu i na ekranach konkretnych użytkowników, należy zadbać o nasycenie jej wybranymi słowami kluczowymi i uzupełnieniu wysokiej jakości treściami.
W agencji marketingowej zajmują się tym specjaliści SEO oraz copywriterzy – dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym oraz dodaniu wartościowych artykułów i opisów produktów, Google uzna, że strona jest wysokiej jakości i wyświetli ją wyżej od innych. Warto pamiętać, że algorytmy Google ustalające kolejność wyświetlania wyników, ulegają nieustannym zmianom, do których należy dostosowywać zamieszczane na stronie treści. Dzięki korzystaniu z pomocy agencji nie trzeba samodzielnie zapoznawać się z nowościami – specjaliści SEO dopilnują, aby strona zawsze była odpowiednio zoptymalizowania.
Reklamy Google Ads
Reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania, na różnych stronach internetowych, YouTube czy w Mapach Google, to idealny sposób, aby szybko dotrzeć do klientów, którzy mogą być zainteresowani oferowanymi produktami czy usługami. Działania te wiążą się jednak z dość dużym ryzykiem – nieumiejętne uruchomienie reklamy może poskutkować stratą sporej części budżetu. Aby uniknąć niepotrzebnych strat i osiągnąć zamierzony cel, warto przekazać uruchomienie kampanii Google Ads profesjonalistom z agencji marketingowej. Specjaliści Google Ads tak dobiorą frazy oraz stawki, aby reklamy wyświetlały się dokładnie u tych użytkowników, którzy wcześniej szukali podobnych usług lub produktów, nie denerwując użytkowników, do których oferta nie jest skierowana.
Social media
Aktywność w mediach społecznościowych to niezwykle ważne działanie marketingowe – w końcu potencjalni klienci spędzają na Facebooku, Instagramie czy TikToku nawet kilka godzin dziennie. Dzięki interesującym postom i interakcji z obserwującymi można przekonać wielu użytkowników do sprawdzenia oferty i złożenia zamówienia albo udania się do stacjonarnego punktu. Prowadząc social media, koniecznie należy zadbać o spójną identyfikację wizualną marki oraz regularne umieszczanie nowych treści – w ten sposób można zapisać się w pamięci wielu użytkowników jako godna zaufania, profesjonalna firma. Nie zawsze jednak przedsiębiorcy znajdują czas na takie działania – właśnie dlatego dobrze jest przekazać prowadzenie mediów społecznościowych zewnętrznej firmie.
Audyt marketingowy
Jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych agencja może dokonać audytu dotychczasowego marketingu firmy – sprawdzić, jak działa strona internetowa, jak uruchamiano kampanie Google Ads oraz czy były podejmowane działania w mediach społecznościowych. Być może wystarczy jedynie nieco poprawić zastosowane kroki, a może niezbędne będzie dodanie pewnych działań. W czasie audytu marketingowego agencja przeanalizuje również otoczenie rynkowe firmy – przekona się, jakie są dostępne możliwości sprzedaży, a także jakie działania podejmuje konkurencja. Agencja może również przeprowadzić badania oczekiwań klientów czy badanie satysfakcji klienta, co będzie nieocenioną pomocą podczas tworzenia strategii marketingowej.
Jak wygląda współpraca z agencją marketingową?
Na początku współpracy z wybraną agencją marketingową jej przedstawiciel spotyka się z klientem i dowiaduje się, jakie są jego oczekiwania. Następnie wspólnie ustalają oni cel oraz omawiają zaproponowaną przez agencję strategię marketingową – najodpowiedniejsze działania, które doprowadzą do osiągnięcia ustalonego celu. Gdy wszystkie działania są już ustalone, można przystąpić do pracy.
W przypadku pozycjonowania strony internetowej specjaliści SEO wybierają najskuteczniejsze słowa kluczowe, do których copywriterzy przygotowują interesujące teksty. Dzięki takim treściom strona zostanie uznana za wartościową przez algorytmy Google i wyświetlona wyżej w wynikach wyszukiwania. Po przygotowaniu tekstów trafiają one do akceptacji przez klienta, który może wprowadzić własne modyfikacje – dzięki temu pojawiające się na stronie treści będą w pełni zgodne z oczekiwaniami. Specjaliści SEO zadbają również o techniczny aspekt strony – m.in. zoptymalizują szybkość jej ładowania, wdrożą certyfikat SSL, zapobiegną duplikacji treści. W ten sposób strona zostanie lepiej odebrana przez algorytmy Google i może pojawić się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku uruchamiania kampanii Google Ads – specjalista od takich reklam również dokonuje selekcji najodpowiedniejszych słów kluczowych i na tej podstawie uruchamia odpowiednie kampanie. Analizuje także grupę docelową reklam, lokalizację, rodzaj kampanii, jej treść i szereg innych aspektów, aby osiągnęła jak największy sukces.
Dobra agencja marketingowa zadba o stały kontakt – nie będzie podejmować żadnych działań bez ich wcześniejszego ustalenia, a także w krótkim czasie odpowie na każde zadane przez klienta pytanie. Dostarczy również regularnych raportów pozwalających na zapoznanie się z efektami współpracy. Dzięki temu można mieć stałą kontrolę nad działaniami marketingowymi swojej firmy mimo niezajmowania się nimi osobiście.
Dlaczego warto wybrać outsourcing marketing?
Decydując się na outsourcing usług marketingowych, można zyskać swego rodzaju zewnętrzny dział marketingu – nie trzeba jednak zatrudniać oddzielnie wielu pracowników, a tym samym ponosić wysokich kosztów i być zobligowanym do dopełniania dodatkowych formalności. W tym przypadku odchodzi również konieczność rekrutacji pracowników i zmniejsza się ryzyko zatrudnienia osób niekompetentnych.
W dobrej agencji marketingowej zatrudnieni są doświadczeni specjaliści, którzy doskonale wiedzą, jak podejmować działania marketingowe, aby nieustannie zapewniały wysoką sprzedaż. Dodatkowo na bieżąco zapoznają się ze zmianami w algorytmach Google oraz wszelkimi innymi nowinkami, dzięki czemu zyskasz pewność, że bieżące działania marketingowe Twojej firmy odpowiadają aktualnym warunkom. W ten sposób koszty ponoszone na outsourced marketing zwrócą się z nawiązką i to w niedługim czasie.
Nie musząc samodzielnie zajmować się działaniami z obszaru marketingu, możesz skupić się na dalszym rozwoju firmy, np. zaplanować rozszerzenie oferty. W ten sposób każdy zajmie się tym, w czym jest najlepszy, co zaowocuje najlepszymi efektami.
Outsourcing marketingu – cennik
Jeśli nie posiadasz własnego działu marketingu ani nie chcesz zajmować działaniami marketingowymi samodzielnie, outsourcing marketing będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Jaki jednak jest koszt tego rodzaju współpracy? To zależy od tego, jakie działania Cię interesują – czy chcesz jedynie zadbać o pozycjonowanie swojej strony internetowej, czy też zależy Ci na uruchomieniu kampanii Google Ads i natychmiastowym pojawieniu się w sieci. Zawsze możesz umówić się na wstępną rozmowę i dopasować zakres usług do swoich możliwości finansowych. W agencji Empressia podczas pierwszego spotkania (na żywo lub online) zapoznamy się z Twoimi oczekiwaniami i przedstawimy naszą pełną ofertę, co pozwoli Ci podjąć odpowiednią decyzję. Zapraszamy do kontaktu!
wyceń pozycjonowanie strony internetowej
FAQ:
1. Kiedy warto postawić na outsourcing marketing?
Outsourcing marketing to dobre rozwiązanie dla każdej firmy, w której nie ma działu marketingu. Sprawdzi się idealnie zarówno w przypadku niewielkich firm, jak i dużych korporacji – skuteczna agencja marketingowa będzie wiedziała, jak dopasować strategię do każdej działalności.
2. Dlaczego lepiej jest przekazać działania marketingowe agencji niż zajmować się nimi samodzielnie?
Jeśli mamy do wykonania zadanie przekraczające nasze kompetencje, zwracamy się wtedy do specjalisty w danej dziedzinie – nie inaczej powinno być w przypadku działań marketingowych. Uruchomienie skutecznej kampanii Google Ads czy zoptymalizowanie strony wcale nie należą do prostych zadań, dlatego lepsze wyniki osiągniemy, przekazując je agencji.
3. Kiedy warto nawiązać współpracę z agencją marketingową?
Zlecenie outsourcing marketingu warto rozważyć, jeśli firma nie jest rozpoznawalna, klienci nie znają jej oferty, wybierają rozwiązania od konkurencji. Dzięki skutecznym działaniom marketingowym można znacznie zwiększyć widoczność marki, a tym samym zapewnić sobie większą liczbę nowych klientów.