Spis treści

Partner Google – co oznacza ten status?


Partner Google – to brzmi dumnie. W końcu Google to dostawca najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, a także szeregu innych usług używanych codziennie przez miliony osób. Partnerem Google może zostać każda agencja marketingowa (a zatem podmiot, a nie osoba), która spełniła określone wymagania stawiane przez Google. Dotyczą one przede wszystkim osiągnięcia dla obsługiwanych klientów określonych wyników na zarządzanych kontach Google Ads. Program Google Partners wymaga także wykazania się specjalistyczną znajomością tej platformy i zaliczenia egzaminów certyfikacyjnych.

Efektem jest możliwość korzystania ze specjalnej etykiety wskazującej na uzyskanie przez firmę statusu Google Partner. To nie tylko prestiż, ale także wymierne korzyści, dla klienta zaś wskazówka, że powierzenie kampanii Google Ads danej firmie prawdopodobnie będzie dobrym pomysłem. Warto wspomnieć, że w ramach programu Google Partners wyróżnia się 3 hierarchicznie ułożone stopnie, które różnią się trudnością uzyskania, ale także korzyściami, jakie zyskuje agencja po ich otrzymaniu.

  1. Uczestnik – do jego uzyskania wystarcza rejestracja w programie, jednak daje on możliwość otrzymywania materiałów edukacyjnych, a także korzystania z kontaktu do Centrum Pomocy Google Ads. To podstawowy stopień, który stanowi jedynie pierwszy krok do zostania Partnerem Google.
  2. Google Partner – to docelowy stopień partnerstwa z Google, do którego dąży wiele agencji. Wymaga on uzyskiwania wysokich wyników w prowadzeniu kampanii Google Ads dla klientów i posiadania w swoich szeregach specjalistów, którzy mogą pochwalić się certyfikatem poświadczającym znajomość tej platformy. Poza korzyściami Uczestnika Partnerzy mogą posługiwać się specjalnym logiem, które udowadnia skuteczność agencji reklamowej, a dodatkowo mają dostęp do corocznych raportów branżowych i specjalnych ofert tylko dla Partnerów.
  3. Google Premium Partner – status partnera premium jest zarezerwowany dla nielicznego grona około 3% firm, które w danym roku kalendarzowym uzyskały najlepszy wynik wśród Partnerów Google. Wniosek o uzyskanie takiego tytułu jest rozpatrywany indywidualnie, pod uwagę brane jest stałe utrzymywanie klientów oraz możliwie szeroki zakres świadczonych usług. Poza wszystkimi pozostałymi korzyściami agencja z tym statusem ma prawo do uczestnictwa w specjalnym konkursie „Google Premier Partner” dla najlepszych kampanii Google Ads w danym roku. Dodatkowo na tym poziomie dostępne jest specjalistyczne wsparcie.

partner google

Jak uzyskuje się status partnera Google?


Uzyskanie statusu partnera Google nie jest proste, ale dzięki niemu klient może mieć pewność, że firma, która go otrzymała, rzeczywiście może pochwalić się wymiernymi wynikami w optymalizacji kampanii Google Ads. Istnieje kilka podstawowych wymogów niezbędnych do uzyskania statusu partnera Google:

  • Skuteczność – to określana procentowo wartość wskazująca na poziom optymalizacji konta Google Ads dla klientów. Agencje, które chcą zostać partnerem Google, muszą uzyskiwać wynik tego parametru na poziomie co najmniej 70%, co oznacza dużą kontrolę nad kontem Google Ads.
  • Wydatki – przyszli Partnerzy Google muszą w ciągu 90 dni działać z łącznym budżetem na poziomie 10 tysięcy dolarów.
  • Certyfikaty – przynajmniej połowa pracowników zajmująca się obsługą Google Ads dla klientów musi uzyskać certyfikat Google Ads. Powinien to być jednocześnie certyfikat zgodny z usługami, na które wydano przynajmniej 500 dolarów przez 90 dni (mogą to być np. kampanie w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, kampanie video lub kampanie produktowe).

Agencje starające się uzyskać status Google Partner Premium muszą postarać się jeszcze bardziej, gdyż konieczne jest:

  • stałe pozyskiwanie nowych klientów,
  • utrzymywanie dotychczasowych klientów,
  • zróżnicowany wachlarz usług – innych niż kampanie w sieci wyszukiwania,
  • ponoszenie odpowiednio dużych wydatków na reklamę.

Jaki widać zdobycie statusu Partnera Google, a tym bardziej Partnera Google Premium nie należy do łatwych zadań!

partner google kto to jest

Program Google Partner – jakie są korzyści?


Korzyści z uczestnictwa agencji w programie Google Partner są rozliczne i dotyczą zarówno samej agencji, jak i klientów korzystających z jej usług. Status Partnera Google to zatem dla klientów:

  • pewność, że ich kampanią Google Ads zajmą się certyfikowani specjaliści. To zatem znacznie większa szansa na to, że ich firma zaistnieje w wyszukiwarce Google;
  • świadomość, że inne firmy także skorzystały z usług agencji i osiągnęły z nią dobre rezultaty;
  • gwarancja, że agencja ma stałe wsparcie od Google, co znacznie przyśpiesza rozwiązywanie ewentualnych problemów z kampaniami;
  • dostęp do nowych funkcjonalności Google w wersji beta, dzięki którym istnieje szansa skorzystania z innowacyjnych rozwiązań przed konkurencją.

Dla agencji reklamowych status Partnera Google to natomiast:

  • dostęp do materiałów szkoleniowych i analiz rynkowych,
  • możliwość testowania nowych usług Google w wersji beta,
  • priorytetowe uzyskiwanie wsparcia od ekspertów Google,
  • możliwość brania udziału w konkursach organizowanych przez Google (z wyjątkiem Premier Partner Awards dla Partnerów Premium),
  • opcja dodania odznaki Partnera Google na stronie internetowej agencji lub w dowolnym innym miejscu związanym z promocją,
  • umieszczenie w katalogu Partnerów Google, do którego część klientów sięga w poszukiwaniu godnych zaufania usługodawców.

Warto dodać, że sam status Partnera jest sporym wyróżnieniem dla agencji i podnosi jej prestiż i wiarygodność, więc zdecydowanie warto starać się o jego uzyskanie. Bonusy uzyskane w programie partnerskim to także ciekawe i przydatne wsparcie codziennej pracy. Chcąc podjąć współpracę z agencją zajmującą się platformą Google Ads, warto zaś zwracać uwagę, czy może ona pochwalić się statusem Partnera Google.

wyceń Google Ads

FAQ:

1. Jak działa przyznawanie statusu Partnera Premium?

Każdego roku kalendarzowego około 3% agencji, które uzyskały najlepsze wyniki w danym kraju, dostaje tę ekskluzywną odznakę. Stawiane wymagania są skalowane do wyników innych agencji działających w danym kraju.

2. Jak sprawdzić, czy firma jest partnerem Google?

Jest na to kilka sposobów. Można odwiedzić firmową stronę internetową, odznaka Partnera Google zwykle jest eksponowana w widocznym miejscu. Można także przeszukać katalog Partnerów Google lub po prostu zapytać osobę odpowiedzialną za komunikację z klientami.

3. Czy status Partnera Google jest dożywotni?

Nie. Jeśli agencja nie spełnia warunków partnerstwa z Google, to odbierany jest jej ten status. Traci wtedy prawo do posługiwania się logiem Partnera Google i innych korzyści, jednak nadal ma możliwość ubiegania się o przywrócenie statusu Partnera.