Spis treści

Rozszerzenie objaśnień – definicja


Rozszerzenie objaśnień odpowiada za promowanie ofert wśród potencjalnych kupujących, tym samym zwiększając przydatność i skuteczność reklamy. Gdy użytkownicy sieci zobaczą reklamę firmy, otrzymują szczegółowe informacje o sprzedającym oraz oferowanych produktach. Zatem podstawowym celem rozszerzeń jest zachęcenie użytkowników do interakcji z komunikatem marketingowym.

Edytor rozszerzenia objaśnień umożliwia dodanie nawet 10 rozszerzeń objaśnień w reklamie, każde do 25 znaków.

Poniżej przykład reklamy z rozszerzeniami objaśnień, wyświetlanej na komputerze:

Rozszerzenia objaśnień przykład

Rozszerzenia objaśnień – jak to działa?


Rozszerzenie objaśnień można dodać na poziomie kampanii Google Ads, konta lub grupy reklam. Wybieramy, gdzie chcemy je dodać, po czym tworzymy tekst objaśnienia i planujemy daty wyświetlania. Kolejność dodawanych objaśnień, ich długość oraz skuteczność mają wpływ na to, ile z nich zostanie wyświetlone. Jak sobie z tym poradzić?

  • na poziomie konta i kampanii najlepiej podać więcej ogólnych informacji związanych z działalnością – np. „całodobowa pomoc”,
  • na poziomie grupy reklam warto dodać szczegółowe informacje – np. „wysyłka w ciągu 24h”.

Jakie znaczenie dla branży mają rozszerzenia objaśnień?


Rozszerzenia objaśnień pomagają w informowaniu użytkownika i powiększają zakres reklamy – są zatem korzystnym dla reklamodawcy rozwiązaniem. Chcesz dodać rozszerzenie objaśnień? W takim razie musisz wiedzieć, jak wygląda to w praktyce.

  • Osłabienie wyników organicznych – rozszerzenia objaśnień mogą poszerzyć reklamę o 28 pikseli. Przy trzech wyświetlanych reklamach daje nam to przesunięcie na poziomie 84 pikseli, czyli całej jednej reklamy.
  • Przyciąganie wzroku – stwierdzenia takie jak: „rabat -25%” lub „wyprzedaż zimowej kolekcji” będą przyciągać uwagę odbiorcy, a w dalszej kolejności zwiększać CTR reklamy.
  • Dodatkowe treści – rozszerzenia dodają do reklamy dodatkową linijkę tekstu, którą można uzupełnić o wartościowe informacje wyróżniające naszą ofertę na tle konkurencji.

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień – przykłady


Treść rozszerzeń objaśnień nie powinna się powtarzać z treścią reklamy, jednak może być jej rozbudowaniem. Jeśli w rozszerzeniu połączeń zostanie umieszczony np. numer telefonu, to dodanie w rozszerzeniu objaśnień frazy: „całodobowa infolinia”, będzie uzupełnieniem treści. Oczywiście w każdej branży grupa rozszerzeń będzie się zmieniać. Aby nieco przybliżyć charakter rozszerzeń, przedstawiamy najczęściej używane zwroty w branży e-commerce:

  • bezpłatna dostawa,
  • 30 dni na zwrot,
  • dostawa w 24h,
  • 2 lata gwarancji,
  • darmowe zwroty,
  • rabaty do -30%.

FAQ:

1. Jakie są zalety stosowania rozszerzenia objaśnień?

Rozszerzenie objaśnień przyciąga uwagę, zwiększa konwersję i pozwala użytkownikom lepiej zrozumieć oferty.

2. Jak poznać, że w reklamie wystąpiło rozszerzenie objaśnień?

Rozszerzenie objaśnień występuje pod treścią reklamy. Na komputerze są rozdzielone kropkami w jednym wierszu, natomiast na urządzeniach mobilnych tworzą akapit.

3. W jakich typach reklam są używane rozszerzenia objaśnień?

Rozszerzenia najczęściej stosowane są w reklamach produktów i usług, a także w reklamach lokalnych.

wyceń Google Ads