Spis treści

Co to jest planer słów kluczowych?


Planer słów kluczowych, znany również jako Google Keyword Planner, to narzędzie do analizy i badania słów kluczowych.

Głównym celem planera słów kluczowych od Google jest pomaganie firmom i osobom pracującym nad strategią marketingową w identyfikowaniu i analizowaniu słów kluczowych, które są istotne dla ich działalności.

co to jest planer słów kluczowych google keyword planner

(źródło: Google Ads – Pomoc)

Czy planer słów kluczowych jest darmowy?


Tak. Planer słów kluczowych Google jest darmowy. Wystarczy mieć konto Google Ads, żeby otrzymać dostęp do tego narzędzia.

  1. Wchodzisz na ads.google.com
  2. Klikasz „Przełącz na tryb eksperta”
  3. Konfigurujesz konto
  4. Masz dostęp do planera słów kluczowych

planer słów kluczowych darmowy czy płatny

W Google Ads płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę lub dokona konwersji – w zależności od tego, jaki masz ustawiony cel i rozliczenie. Wszystkie inne działania w obrębie ustawiania czy uruchamiania kampanii są bezpłatne.

Nie płacisz za sprawdzanie miesięcznej liczby wyszukiwań fraz, za plan słów kluczowych ani korzystanie z innych opcji. To bezpłatne narzędzie, z którego możesz korzystać każdego dnia.

5 zalet planera słów kluczowych Google


  1. Znajdujesz nowe słowa kluczowe
  2. Sprawdzasz miesięczny wolumen wyszukiwania
  3. Określasz budżet
  4. Porządkujesz słowa kluczowe
  5. Tworzysz nowe kampanie dzięki słowom kluczowym

🆕 Nowe słowa kluczowe

Dzięki planerowi słów kluczowych odkrywasz nowe słowa kluczowe, które są związane z Twoją działalnością: sprzedawanymi produktami, świadczonymi usługami lub tematyką treści, która jest na Twojej stronie.

propozycja słów kluczowych google keyword planner

Poznaj nowe słowa kluczowe, na które może być widoczna Twoja strona. Te, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki i mogą za ich pomocą znaleźć właśnie Twoją stronę. Dodaj słowa kluczowe, które według Ciebie są adekwatne do Twojej działalności i przeanalizuj, co sugeruje narzędzie.

📊 Miesięczna liczba wyszukiwań

Narzędzie Google Keyword Planner dostarcza informacji o tym, jak często użytkownicy wyszukują konkretnych haseł kluczowych i jak te wyrażenia zmieniają się w czasie.

💰 Sugerowane stawki

W ramach analizy słów kluczowych w planerze od Google można uzyskać szacunkowe stawki za każde słowo kluczowe. Taka funkcja pomaga określać budżet reklamowy.

🔑 Kategorie słów kluczowych

Narzędzie pozwala zorganizować słowa kluczowe w kategorie lub grupy tematyczne, co ułatwia zarządzanie nimi i tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych.

📢 Nowe kampanie

Na podstawie wyników z planera słów kluczowych możesz tworzyć nowe kampanie reklamowe w Google Ads – dostosowane właśnie do wybranych fraz.

Messy middle, czyli faza pomiędzy początkiem i końcem


Termin „messy middle” odnosi się do specyficznego etapu w procesie zakupu lub decyzji konsumenta. Jest tym obszarem, który znajduje się pomiędzy fazą początkową, czyli momentem, w którym konsument odkrywa swoją potrzebę lub problem, a fazą końcową, czyli momentem, w którym podejmuje decyzję zakupową.

Na tym etapie konsumenci są wciąż w fazie rozważań i badania różnych opcji. Są świadomi swojej potrzeby lub problemu i szukają informacji, aby znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. W planowaniu kampanii reklamowych Google Ads istotne jest zrozumienie tego etapu i dostarczenie treści, która będzie dostosowana do potrzeb i pytań konsumentów na różnych etapach świadomości.

Aby dostosować strategię słów kluczowych Google Ads do tej ciekawej fazy, warto rozważyć kilka kwestii:

    Zrozumienie intencji użytkownika: badaj, jakie pytania i frazy wprowadzają użytkownicy w wyszukiwarce w trakcie etapu „messy middle”. Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać te zapytania.
  • Tworzenie treści edukacyjnych: twórz treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby użytkowników w trakcie tego etapu. Artykuły, poradniki, recenzje produktów i materiały edukacyjne mogą być skutecznymi narzędziami. Na nie również można kierować reklamy Google Ads.
  • Dynamiczne reklamy: wykorzystaj dynamiczne reklamy, które mogą dostosowywać swoją treść do konkretnych słów kluczowych lub fraz wyszukiwanych przez użytkowników.
  • Analiza zachowań użytkowników: monitoruj zachowania użytkowników na stronie internetowej, aby zrozumieć, jakie informacje są dla nich istotne i dostosowuj swoją strategię na tej podstawie.
  • Testowanie i optymalizacja: regularnie analizuj skuteczność kampanii i dostosowuj swoją strategię słów kluczowych na podstawie wyników.

Warto pamiętać, że taka środkowa faza decyzyjna jest często bardziej złożona i subtelna niż faza początkowa czy końcowa w procesie zakupu. Dlatego kluczem do sukcesu w planowaniu słów kluczowych Google Ads jest dokładne badanie i zrozumienie potrzeb i zachowań użytkowników na tym etapie oraz dostosowanie strategii reklamowej w odpowiedni sposób.

Filtrowanie słów kluczowych


W ramach przygotowywania i prowadzenia kampanii Google Ads można odfiltrować słowa kluczowe, które nie są odpowiednie do Twojej strategii. Gdy masz gotową listę fraz kluczowych, ale wydaje Ci się, że coś w niej nie pasuje, możesz to zmienić.

Przykładowo, jeżeli sprzedajesz ubrania, a sugestie zawierają znane marki, takie jak „Nike” czy „Adidas” – których nie masz w swojej ofercie – możesz je śmiało odfiltrować.

Frazy longtailowe w planerze słów kluczowych


Wyszukiwanie słów kluczowych w Google Keyword Planner nie musi ograniczać się wyłącznie do ogólnych i najbardziej popularnych fraz. W swojej strategii i kampanii Google możesz wykorzystać również powiązane frazy longtailowe – czyli te z tzw. długim ogonem. Są bardziej szczegółowe i jednocześnie mają niższy wolumen wyszukiwania, dzięki czemu są łatwiejsze i tańsze w pozycjonowaniu w kampaniach.

Stosowanie fraz longtailowych pomaga również spotkać użytkownika na innym poziomie świadomości.

  • Gdy wpisuje w wyszukiwarkę hasło „czarne buty” – tak naprawdę tylko rozgląda się za obuwiem w jakimś kolorze. Może co prawda wejść na naszą stronę i przejrzeć oferty, ale wcale nie wiemy, czy jego intencja jest transakcyjna, czy tylko informacyjna.
  • Gdy z kolei wpisze do wyszukiwarki „czarne buty christian louboutin szpilki” to już wiemy, o jaki dokładnie model chodzi potencjalnemu klientowi.

Reklamą produktową z takim dokładnym longtailowym słowem kluczowym łatwiej zdobędziesz nowego klienta na te niewątpliwie wyjątkowe buty.

Jak korzystać z planera słów kluczowych od Google?


Odkrywając nowe słowa kluczowe, można skorzystać z dwóch ścieżek:

  • Własne pomysły – wpisz 10 słów lub wyrażeń związanych z Twoją działalnością, żeby otrzymać kolejne pomysły na słowa kluczowe.
  • Strona internetowa – wklej link do swojej domeny i wybierz, na czym mają opierać się sugestie słów kluczowych (np. na całej stronie lub wybranej podstronie).

Planer słów kluczowych Google nie tylko do kampanii sponsorowanych


Ogromną korzyścią korzystania z Google Keyword Plannera jest jego wszechstronność. Przeprowadzana w nim analiza słów kluczowych nie musi ograniczać się wyłącznie do kampanii reklamowych.

Keyword Planner od Google świetnie sprawdzi się również do poniższych czynności, takich jak:

  • Pozycjonowanie: planer słów kluczowych pomaga znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników w związku z daną tematyką. Te słowa kluczowe można wykorzystać do optymalizacji treści na stronie internetowej, co poprawi jej widoczność w wynikach organicznych.
  • Badanie rynku: narzędzie to pozwala zrozumieć, jakie słowa kluczowe są popularne w określonych branżach i jakie są trendy w wyszukiwaniach online. To przydatne dla analizy konkurencji i rozwoju strategii marketingowych.
  • Tworzenie treści: na podstawie sugestii słów kluczowych z planera można tworzyć treści, które będą bardziej dostosowane do zainteresowań użytkowników i bardziej konkurencyjne w wynikach wyszukiwania.

Planer słów kluczowych w praktyce


Chcesz poznać liczbę wyszukiwań i prognozy dotyczące wyrażeń właściwych dla Twojej strony internetowej? Szukasz narzędzia, w którym stworzysz jasną listę słów kluczowych? To idealny czas, żeby wykorzystać planer słów kluczowych od Google!

To rozwiązanie, które wykorzystasz zarówno w strategii pozycjonowania stron internetowych, jak i kampaniach sponsorowanych w systemie Google Ads. Wyszukiwarka Google oferuje różnorodne narzędzia, które pomogą ci w analizie słów kluczowych i planowaniu przyszłych działań marketingowych. Dzięki temu planer słów kluczowych staje się nieocenionym źródłem informacji, które możesz wykorzystać do rozwoju swojej działalności w przyszłości.

Czas stworzyć pierwszą kampanię przy pomocy tej strategii! Zapraszamy do współpracy.

wyceń Google Ads