Przynoszący dochód sklep internetowy to marzenie i cel wielu osób. Jeszcze kilka lat temu konkurencja nie była tak duża i wystarczył dobry pomysł i trafienie w niszę, by sklep odniósł sukces. Obecnie sklepy internetowe mocno konkurują ze sobą, a klienci są coraz bardziej wymagający.

Czasami nawet duży ruch w sklepie internetowym nie jest jednoznaczny z wysokim przychodem - klienci przeglądają naszą ofertę, ale na zakup decydują się w konkurencyjnym sklepie. Z czego wynikają niskie współczynniki konwersji w sklepie internetowym i jak zwiększyć stosunek zamówień do wizyt w sklepie?

jakzwiekszyckonwersje

Zadbaj o ruch

Właściciele sklepów internetowych w pierwszej kolejności korzystają z różnego rodzaju reklam, których zadaniem jest przyciągnięcie klientów i zwiększenie ruch na stronie. Pozycjonowanie, kampanie Google Ads, reklamy na Facebooku czy reklamy zewnętrzne są jednak jak hostessa zachęcająca do odwiedzenia restauracji - skłaniają do wejścia, ale o ewentualnym zamówieniu decydują też inne czynniki - ceny, obsługa, czy czystość wewnątrz lokalu. Jeśli właściciel sklepu nie jest zadowolony z ilości odwiedzin, które kończą się realizacją zamówienia - musi odkryć przyczynę tych problemów, zidentyfikować miejsca, w których użytkownicy opuszczają serwis. Jakie są najczęściej występujące przyczyny niskich konwersji?

Nawigacja na stronie

Sklep internetowy powinien odpowiadać zarówno na potrzeby osób zdecydowanych na zakup konkretnej rzeczy, jak i na poszukujących odpowiedniego produktu. Pierwsi powinni mieć możliwość szybkiego odnalezienia poszukiwanego produktu. Dobrze wyeksponowana wyszukiwarka to podstawa. Oprócz tego, po wpisaniu pierwszych liter powinna wyświetlać podpowiedzi. Druga grupa z pewnością będzie zadowolona, gdy w sklepie znajdzie kilka opcji sortowania produktów - wg popularności, ocen, liczby komentarzy. To ułatwia wybór.

Funkcjonalności koszyka

Ile czasu trwa realizacja zamówienia? Czy formularz wyświetla podpowiedzi, czy klient musi wpisać po kolei wszystkie dane? Częstą przyczyną niskich konwersji jest również konieczność rejestracji w serwisie.

Opinie na temat sklepu i produktów

Klienci przed podjęciem decyzji o zakupie czytają opinie. Brightlocal przeprowadził badania, w których pytał grupę osób, ile opinii muszą przeczytać, by zdecydować się na zakup w sklepie internetowym. 35% osób odpowiedziało, że 2-3, a 33% - 4-6. Generalnie opinii na stronach przed podjęciem decyzji zakupowej szuka 92% konsumentów. Użytkownicy czytają opinie przed podjęciem decyzji o zakupie kosztownych rzeczy, jak samochód czy sprzęt RTV, ale również przed zakupem rzeczy drobnych - perfum czy karmy dla zwierząt.

Obecność w Social Media

Sklepy internetowe , które na bieżąco komunikują się z klientami, udostępniają nowinki, odpowiadają na komentarze i recenzje, cieszą się większym zaufaniem klientów, a to również przekłada się na współczynnik konwersji. Brak strony na Facebooku czy Instagramie jest dużym i niestety wciąż popełnianym błędem przez wielu przedsiębiorców.

Choć zwiększenie konwersji w sklepie internetowym nie jest łatwym zadaniem, po przeprowadzeniu analizy i wprowadzeniu modyfikacji właściciel sklepu może przez dłuższy czas cieszyć się wzrostem przychodów. Najczęściej niezbędne jest jednak wsparcie ekspertów - dobra agencja SEO z pewnością wskaże skuteczne sposoby na zwiększenie konwersji, a przede wszystkim - będzie wiedziała, jakimi środkami można ten cel osiągnąć.