Spis treści

Na całym świecie, w krajach na wszystkich poziomach rozwoju, wiele milionów miejsc pracy i przedsiębiorstw jest zależnych od silnego i dobrze prosperującego sektora turystyki. Turystyka była również siłą napędową ochrony dziedzictwa naturalnego i kulturowego, zachowując je dla przyszłych pokoleń.

Zurab Pololikashvili – Sekretarz Generalny Światowej Organizacji Turystyki

Początek podróży w SEO dla branży turystycznej


Jeżeli chcesz przemierzać meandry pozycjonowania strony internetowej, na początku musisz dowiedzieć się więcej o specyfice działań w tym obrębie.

Niezależnie od branży pozycjonowanie stron internetowych często ma wspólny mianownik. Proces pozycjonowania składa się z 3 głównych filarów:

  1. Optymalizacja techniczna serwisu
  2. Link building
  3. Content marketing

Do każdego przypadku należy jednak podchodzić indywidualnie. Nawet w branży turystycznej można wyróżnić kilka rodzajów serwisów, które wymagają innej strategii pozycjonowania.

W zależności od sytuacji, w promowaniu niektórych z nich lepiej zainwestować we wzmożone pozyskiwanie wartościowych linków, w innych wymagane będzie opracowanie strategii content marketingowej, a jeszcze w innej przebudowa witryny czy optymalizacja on-site. Dla wybranych serwisów ważna będzie przewaga jednego z elementów, a dla innych… równowaga.

To, jaką drogę wybrać w pozycjonowaniu strony z branży turystycznej, może zależeć od wielu czynników:

  • rodzaju serwisu,
  • grupy docelowej,
  • celów biznesowych,
  • historii SEO pozycjonowanej strony,
  • lokalizacji,
  • planowanego budżetu,
  • sezonowości w branży turystycznej.

Wyznaczanie trasy, czyli strategia pozycjonowania w branży turystycznej


Zazwyczaj podróżowanie zaczyna się od planowania. Wyruszając w podróż na szczyt wyników wyszukiwania w Google, również warto przygotować taki plan. W przypadku SEO jest to strategia pozycjonowania.

W ramach przygotowywania takiego planu należy:

Ustalić i przeanalizować konkurencję

Na początku trzeba wziąć pod uwagę to, że nie wszystkie serwisy turystyczne ze sobą konkurują. Do branży turystycznej zaliczamy zarówno obiekty noclegowe, jak i biura podróży, agregatory ofert, porównywarki cenowe, a nawet firmy świadczące usługi transportowe czy przewodników.

Mała agroturystyka nie konkuruje z siecią 5-gwiazdowych hoteli, wyszukiwarka ofert turystycznych rywalizuje z biurem podróży, a tanie linie lotnicze raczej nie zaoferują transferu limuzyną z lotniska do punktu docelowego, podobnie jak robią to przewoźnicy z segmentu premium.

Nie można zatem porównywać strony swojego hotelu z serwisem Trivago czy Booking, a noclegu w centrum Warszawy z domkiem na drzewie w środku lasu. Konkurencja w dużej mierze zależy również od grupy docelowej, a niektóre serwisy wręcz wzajemnie wspierają sprzedaż swoich ofert, bo jeżeli oni zarabiają, to ci drudzy również. A to, ile ostatecznie zarobią, zależy od ustawionej przez siebie marży czy procentu w programie afiliacyjnym.

Niektóre witryny turystyczne powinny być zatem traktowane jako dodatkowe wsparcie w promowaniu ofert podróżniczych, a nie jako konkurenci.

W określaniu oraz analizowaniu potencjalnych konkurentów trzeba znaleźć mocne i słabe strony również w swoim biznesie. W turystyce kluczowa może być nisza rynkowa, np. konkurencyjna cena, lokalizacja, udogodnienia, atrakcje czy innowacje.

Zdefiniować i poznać grupę docelową

Ustalenie grupy docelowej jest ważne nie tylko z perspektywy przygotowywania oferty, ale również pozycjonowania strony serwisu turystycznego pod konkretne słowa kluczowe. Jeżeli poznamy intencje użytkowników, będziemy wiedzieć, które grupy słów kluczowych trafią w ich rzeczywiste potrzeby.

Przykładowo, gdy oferujemy rezerwację noclegu z kotem czy psem, naszą grupą docelową są świadomi właściciele zwierząt, do których można dotrzeć przeróżnymi kanałami. Możemy pozycjonować stronę na frazy longtailowe, nie tylko związane ze sprzedażą ofert noclegowych uwzględniających zwierzaki, ale również wyrażenia informacyjne czy edukacyjne: „Jak podróżować z kotem?” czy „Kot boi się jazdy samochodem”.

pozycjonowanie w branży turystycznej jak podróżować z kotem

(źródło: Google)

Dokładne zdefiniowanie i poznanie grupy docelowej otwiera właśnie takie nowe możliwości oraz pozwala na myślenie out of the box.

Dobrać słowa kluczowe

Ściśle powiązane z grupą docelową są słowa kluczowe, na które strona z branży turystycznej miałaby się wyświetlać. Czasem wydaje nam się, że użytkownicy wpisują konkretne wyrażenia w wyszukiwarkę, ale rzeczywistość może zdziwić. Dzięki narzędziom analitycznym można sprawdzić, jaki średni wolumen wyszukiwania ma słowo kluczowe, na które chcemy widnieć w wyszukiwarce, jakie są inne warianty tej frazy i czy może warto używać powiązanych wyrażeń, żeby jeszcze bardziej zbudować tematyczność strony.

Na przykładzie danych z Senuto tak właśnie prezentuje się średnia liczba wyszukiwań fraz związanych z turystyką:

  • booking (1500000/msc)
  • wakacje (110000/msc)
  • domki nad morzem (74000/msc)
  • last minute (49500/msc)
  • wycieczki (9900/msc)
  • all inclusive (9900/msc)
  • nocleg w górach (2900/msc)
  • egipt wycieczki (1600/msc)
  • leki w bagażu podręcznym (390/msc)

A to dopiero kropla w morzu słów, na które można pozycjonować serwisy turystyczne. Jak widać, nie wszystkie frazy kluczowe będą pasować do każdego rodzaju działalności, a niektóre składają się z brandu popularnych serwisów turystycznych.

popularne frazy kluczowe w branży turystycznej

(źródło: opracowanie własne na podstawie danych z Senuto)

Etap dobierania słów kluczowych można połączyć z analizą konkurencji i grupy docelowej. Dzięki narzędziom do analizy słów kluczowych możemy sprawdzić, na jakie frazy wyświetlają się nasi biznesowi konkurenci. Z pewnością wiele słów kluczowych pokryje się z naszą ofertą, ale będą też takie, których nie warto używać na siłę, ponieważ nie każdy ruch organiczny będzie przekładał się na konwersję.

Sezonowość w branży turystycznej a działania SEO


Zjawisko sezonowości w turystyce nie jest przypadkiem, a efektem spowodowanym porami roku, warunkami atmosferycznymi, przerwami świątecznymi czy letnimi wakacjami bądź zimowymi feriami.

google trends gdzie na ferie seo turystyka

(źródło: Google Trends)

Do badania sezonowości fraz kluczowych można wykorzystać narzędzia, takie jak Senuto, Google Trends czy Planer Słów Kluczowych. Samo zjawisko można obserwować i analizować przy pomocy Google Analytics.

sezonowość w branży turystycznej wykres senuto

(źródło: Senuto)

Wiedząc, że pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długofalowym, działania SEO w branży turystycznej warto rozpocząć nawet kilka tygodni czy miesięcy przed rozpoczęciem sezonu.

Niestabilna sytuacja związana z pandemią koronawirusa, nieustannie zmieniającymi się obostrzeniami i prawem w różnych krajach, sprawia, że niektóre granice sezonowości się zacierają. Na decyzje turystów ma wpływ także sytuacja ekonomiczna czy polityczna w danym kraju. W praktyce wygląda to tak, że część turystów decyduje się na szukanie wakacji poza sezonem lub wybiera niestandardowe obiekty noclegowe czy mniej popularne kierunki na wypoczynek.

Tak jak w podróży można natknąć się na różne nieprzewidziane sytuacje, tak jest również w turystyce i pozycjonowaniu stron internetowych. Branża turystyczna charakteryzuje się zmiennością, która czasami jest kontrolowana, a innym razem totalnie nieprzewidziana. Zaliczają się do nich m.in. ferie zimowe, letnie wakacje, zbyt ofensywna polityka cenowa silnych marek turystycznych, przyziemne sprawy, jak mniejsze zainteresowanie konkretnym obiektem, jak i te, na które nie mamy wpływu (np. warunki atmosferyczne, kryzysy gospodarcze czy nawet zamachy terrorystyczne).

Czasami z dnia na dzień trzeba zmienić rozkład jazdy i zaplanować nowe działania w obrębie SEO.

Pozycjonowanie lokalne w branży turystycznej


Destynacja – tajemniczo brzmiące słowo szczególnie upodobane w branży turystycznej można znaleźć nie tylko w mowie potocznej, ale w przekazach reklamowych, folderach, ulotkach i innych formach promocji internetowej lub outdoorowej. Ta (z początku) nowinka językowa i kalka z języka angielskiego na stałe zadomowiła się już w mowie samych turystów, a nawet w urządzeniach i systemach nawigacji.

Również w procesie pozycjonowania strony turystycznej wspomniana destynacja ma ogromne znaczenie. W końcu to cel podróży, do którego dociera turysta. Istnieje kilka sposobów na to, jak zakomunikować użytkownikom i potencjalnym gościom lokalizację swojej firmy.

Google Moja Firma

Jedną z podstawowych zasad w pozycjonowaniu lokalnym stron turystycznych jest optymalizacja profilu w usłudze Google Moja Firma. To bezpłatne rozwiązanie, które pomaga zwiększać widoczność biznesu w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce. Zastępuje wcześniejsze usługi, takie jak Google+ czy wizytówki Google.

Dobrze skonfigurowany i zoptymalizowany profil GMF może wyświetlać się zarówno w tekstowych wynikach wyszukiwania, jak i w Mapach Google (charakterystyczna pinezka na mapie).

W celu zoptymalizowania i wykorzystania maksymalnego potencjału z profilu w Google Moja Firma należy uzupełnić:

  • Nazwę firmy
  • Dokładny adres lokalizacji
  • Adres strony internetowej
  • Numer kontaktowy
  • E-mail
  • Godziny otwarcia
  • Usługi
  • Zdjęcia
  • Logotypy
  • Odpowiedzi na opinie klientów

pozycjonowanie lokalne GFM turystyka

(źródło: Google)

Google Travel

Wcześniej znana pod nazwą Google Trips usługa teraz funkcjonuje jako Google Travel. To kolejna ciekawa usługa Google, w ramach której można aktualnie korzystać z zakładek:

  • Podróże
  • Eksploruj
  • Atrakcje
  • Loty
  • Hotele
  • Kwatery wakacyjne

Google Travel pozycjonowanie turystyki

(źródło: Google Travel)

Platforma informuje podróżujących o miejscach wypoczynkowych, atrakcjach, a nawet transporcie do konkretnego obiektu. Google korzysta nie tylko z własnej bazy, ale również innych twórców, takich jak systemy rezerwacyjne Booking, Trivago czy nawet mediów społecznościowych.

Frazy kluczowe z miejscowością

  • hotel + miejscowość/region
  • nocleg + miejscowość/region
  • domki + miejscowość/region
  • wakacje + miejscowość/region
  • atrakcje + miejscowość/region

Powyższe to przykładowy schemat dla fraz kluczowych przydatnych w pozycjonowaniu lokalnym dla stron z branży turystycznej. Frazy mogą być oczywiście bardziej rozbudowane, co dodatkowo pozwoli trafić z ofertą do użytkowników o sprecyzowanych potrzebach.

  • domki nad morzem Mielno (600/msc)
  • agroturystyka góry świętokrzyskie (350/msc)
  • disneyland hotel (200/msc)
  • hotel ze spa dolny śląsk (100/msc)
  • pobierowo nocleg z psem (90/msc)
  • jezioro pod poznaniem (80/msc)

(dane z Ahrefs, styczeń 2022)

Blog przy pozycjonowaniu w branży turystycznej


Samotni podróżnicy, turystyczne rodziny, biura podróży, właściciele obiektów agroturystycznych, dział marketingu w hotelach - oni wszyscy prowadzą podróżnicze blogi!

Niektóre przyjmują charakter lifestylowy, drugie są typowo informacyjne, a jeszcze inne edukacyjne bądź sprzedażowe. Bez względu na styl bloga, artykuły w nim publikowane mogą być (a nawet powinny!) zoptymalizowane pod SEO. Dzięki temu istnieje szansa, że właśnie ten konkretny blog wyświetli się na słowa, wyrażenia i zapytania wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki Google.

A te są naprawdę różne.

Czy w hotelu można przyjmować gości?

Jak tanio podróżować

Co robić w Warszawie?

Jak podróżować z kotem?

Jak przewieźć obraz samolotem?

Jakie są atrakcje w Krakowie?

Ile się jedzie do Chorwacji?

Jak spakować się na wakacje?

(źródło: Senuto)

Pomysłów na prowadzenie bloga jest mnóstwo, a zagadnień czy fraz kluczowych można szukać w komercyjnych lub bezpłatnych narzędziach. Same podpowiedzi w wyszukiwarce Google już generują nam kilka pomysłów na tematy blogowe.

tanie podróżowanie seo w turystyce

(źródło: Google)

To właśnie takie hasła wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google. Sposobem na zwiększenie organicznego ruchu w swoim serwisie turystycznym jest odpowiadanie na te pytania. Ujściem wiedzy i kreatywności może być:

  • poradnik podróżniczy,
  • lifestylowe wpisy,
  • artykuły ze zdjęciami i materiałami wideo,
  • sekcja Q&A i inne.

Bez względu na to, czy tworzymy treści dla potencjalnych klientów biur podróży, gości hotelowych czy fanów podróżowania autostopem, w artykułach powinny znaleźć się prawdziwe i rzetelne informacje. Zgodnie z zasadami SEO warto zadbać o to, żeby artykuły były właściwie sformatowane (nagłówki, punktowania, boldowania) oraz zawierały słowa kluczowe w różnych kombinacjach i odmianach.

Nie kopiuj tekstów


Częstą zagwozdką w branży turystycznej jest zjawisko duplicate contentu. Co ma zrobić właściciel strony agregującej oferty biur podróży lub obiektów noclegowych, chcąc opisać konkretny pokój czy udogodnienia? Zazwyczaj nie może przeredagować tekstu z witryny hotelu, żeby nie stracić sensu wypowiedzi. Wówczas kopiuje tekst, tworząc często duplikaty wewnętrzne i zewnętrzne.

Rozwiązaniem jest powielanie wyłącznie parametrów pokoi (np. wymienione w liście punktowanej charakterystyczne cechy wyposażenia) oraz stworzenie dodatkowego oryginalnego contentu, np. opisującego widok z pokoju, obsługę hotelową, lokalizację czy atrakcje. Parametry pokoju można przedstawić również w sposób graficzny, bez konieczności kopiowania opisu 1:1.

Link building w turystyce


Content marketing można połączyć ze skutecznym link buildingiem w branży turystycznej. Zgodnie z myślą „współpraca popłaca” warto postawić na artykuły sponsorowane, wpisy gościnne lub udzielanie się w sieci w formie ekspertów z danej dziedziny.

Płatne platformy i współprace

Oprócz korzystania z gotowych rozwiązań i płatnych platform pozyskujących linki (np. Linkhouse, WhitePress, ORION Media itp.) warto postawić na współpracę z redakcjami, wydawnictwami czy portalami turystycznymi. Na łamach wirtualnego magazynu, forum internetowego czy serwisy podróżniczego można wypowiadać się na temat tego, jak obecnie wygląda branża turystyczna, polecać swoje usługi, opublikować artykuł sponsorowany (lub niesponsorowany).

Wzajemne polecenia

Na stronie internetowej biura podróży może znaleźć się link polecający do witryny linii lotniczej, sieci hoteli, sprawdzonych przewodników, atrakcji turystycznych, lokalnych przedsiębiorców itp. Wśród nich może znaleźć się również link do Twojej strony internetowej. Pozycjonowanie branży turystycznej powinno być realizowane właśnie z takim rozmachem.

Marketing terytorialny

Jeszcze szerszym wyjściem ze znanych schematów jest włączenie się do marketingu terytorialnego konkretnego regionu. Miasta, województwa, gminy, powiaty, a nawet całe kraje stawiają na promowanie wybranych obszarów. Do urzędów, czasopism czy serwisów informacyjnych można wysyłać notki prasowe i tym samym pozyskiwać nie tylko linki do swojej strony, ale także zapaść w pamięci potencjalnych klientów.

Ekoturystyka


Usługi turystyczne rozwijają się i zmieniają z roku na rok. Kiedyś biuro podróży miało jeden punkt stacjonarny i świetnie radziło sobie na rynku, oferując pobyty all inclusive w Egipcie. Dziś to, co kiedyś działało, powoli odchodzi w zapomnienie. Nie tylko podróżnicy, ale również przewoźnicy zwracają uwagę na ekologię. W rozkładach lotów czy na biletach PKP pojawiają się informacje dotyczące emisji dwutlenku węgla.

loty Google emisja dwutlenku węgla

(źródło: Google Flights)

bilet pkp emisja dwutlenku węgla

(źródło własne)

Google przeprowadziło w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech oraz we Francji badania dotyczące podróżowania. Wyniki przedstawiono wydarzeniu Travel Weekly’s Sustainability Summit, którego Google było głównym sponsorem.

Według danych Google opublikowanych przez portal Travel Weekly widzimy wzrost świadomości dotyczący zrównoważonego rozwoju i podróżowania. Aż 82% badanych zwróciło na to uwagę.

Zrównoważone podróżowanie

Według danych z sondażu Google dla Travel Weekly:

  • odnotowano 70% wzrost liczby podróżnych, którzy poszukują zrównoważonych opcji podróżowania.
  • 46% podróżnych jest gotowych zapłacić więcej niż 2% za lot neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
  • 71% osób uważa, że firmy turystyczne powinny oferować bardziej zrównoważone rozwiązania.
  • 37% badanych nie wie, co zrobić, żeby decyzje dotyczące podróży były bardziej zrównoważone.

Hasła, takie jak „zrównoważony rozwój”, czy bardziej szczegółowe, czyli „zrównoważone podróżowanie”, z biegiem czasu zyskają coraz większą popularność. To właśnie dobry czas na uzupełnienie wiedzy użytkowników i potencjalnych klientów.

W narzędziach pojawiają się statystyki dotyczące takich fraz kluczowych:

  • ekoturystyka (600/msc)
  • ekoturystyka w Polsce (40/msc)
  • ekoturystyka definicja (30/msc)

(źródło: Ahrefs)

O ile w innych krajach takie tematy są już bardzo popularne, o tyle w naszym jeszcze nie są tak rozpowszechnione, co pokazuje poniższy wykres.

zrównoważony rozwój google trends

(źródło: Google Trends)

Chcąc być na bieżąco, już można rozpocząć działania z obszaru content marketingu, które za jakiś czas pomogą zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce oraz ruch organiczny na stronach internetowych biur podróży, przewoźników, agregatorów ofert turystycznych lub innych serwisów związanych z branżą travel.

Potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę hasła: „co to jest ekoturystyka”, a we wpisie blogowym można na takie pytanie odpowiadać, oferując jednocześnie rozwiązania z zakresu zrównoważonego podróżowania!

Przeciwko overtourismowi


Ze względu na coraz bardziej widoczne zjawisko overtourismu współczesny rynek turystyczny oferuje rozwiązania, które na pierwszym miejscu stawiają nie samą atrakcję czy lokalizację, ale przede wszystkim człowieka i jego potrzeby.

Szybkie tempo życia skłania turystów do tego, żeby w podróży nieco zwolnić, wyciszyć się i odpocząć. Intencje użytkowników można poznać i przewidzieć już na etapie analizy słów kluczowych w SEO dla branży turystycznej. Podróżnicy, których nie interesują popularne kierunki, a szukają sposobu na relaks w mniejszym gronie i blisko natury, mogą wpisywać w wyszukiwarkę hasła:

  • chatka w górach (350/msc)
  • chatka w górach do wynajęcia (100/msc)
  • chatka w górach na odludziu (40/msc)
  • nocleg na drzewie (150/msc)
  • domek na drzewie nocleg (150/msc)
  • nocleg w domku na drzewie (100/msc)

Powyższe dane z narzędzia Ahrefs wskazują na skonkretyzowane potrzeby użytkowników. Pod takie frazy kluczowe można optymalizować stronę główną (jeżeli takie rozwiązanie jest główną usługą) albo kategorie ofertowe czy wpisy blogowe. Turyści wpisują jednak w wyszukiwarkę hasła, które poniekąd wskazują intencję, ale stawiają użytkownika na początkowej fazie świadomości. Potencjalny klient czegoś chce, ale nie zna rozwiązania:

  • domek na odludziu 900/msc
  • nietypowy nocleg w polsce 600/msc
  • weekend z dziećmi 200/msc
  • gdzie się oświadczyć 150/msc
  • romantyczny wypad we dwoje 80/msc
  • szlak kulinarny 50/msc

Coraz większa świadomość turystów dotycząca zrównoważonego podróżowania skłania ich również do planowania wyjazdów na własną rękę. To nie znaczy, że nie szukają na ten temat informacji w internecie. I to właśnie świetna okazja do tego, żeby użytkownicy dotarli właśnie na konkretną podstronę, która nie tylko spełni funkcję informacyjną i edukacyjną, ale ma szansę na pozyskanie potencjalnego klienta.

  • ile kosztuje kemping (30/msc)
  • pola namiotowe w polsce (700/msc)

Turystyka popkulturowa


  • Silną częścią podróżowania jest również popkultura, która daje ogromny potencjał na pozycjonowanie strony turystycznej i pozyskanie dodatkowego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google.
  • Wystarczy wiedza o popkulturze, odrobina kreatywności i umiejętność łączenia faktów. Biuro podróży oferujące wycieczki do Dubrownika w Chorwacji może pozycjonować artykuł blogowy lub podstronę na frazę:
    • dubrownik gra o tron (720/msc)

    Miłośnicy serialu „Gra o Tron” odwiedzają Dubrownik, przechadzając się uliczkami filmowej Królewskiej Przystani. W kreatywny sposób można zaoferować im znacznie więcej atrakcji wiążącej się z fantastycznym światem książki i serialu.

    turystyka popkulturowa sposób na seo

    (źródło: croatia.hr)

    Jest znacznie więcej pomysłów na włączenie w SEO dla branży turystycznej elementów popkultury:

    1. Śladami „Emily w Paryżu”
    2. Gdzie jest Scranton z The Office?
    3. Czarnobyl – wycieczka
    4. Gdzie był nagrywany Dom z Papieru?
    5. Central Perk z Przyjaciół

    To tylko kilka pomysłów na tematy, które można poruszyć na stronie internetowej biura podróży, agregatora ofert turystycznych, a nawet serwisu przewodnika. Takie kreatywne podejście pomaga w nieoczywisty sposób zwiększać widoczność witryny oraz ruch na stronie www, a co najważniejsze – trafiać do pewnej niszy i pozyskiwać nowych klientów.

    Techniczna optymalizacja serwisów turystycznych


    Nie można zapominać o kreatywnej stronie pozycjonowania serwisów związanych z turystyką, jednak nawet najlepsze pomysły nie będą działać, jeżeli sama strona internetowa nie będzie dostosowana do wymogów robotów oraz użytkowników.

    Zbyt wolno ładująca się strona, nieprawidłowy widok na urządzeniach mobilnych, brak certyfikatu SSL, błędne linkowanie wewnętrzne czy nieczytelne URL-e to tylko niektóre szczegóły, które mogą negatywnie wpływać na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania oraz nieprzyjemne doświadczenia użytkowników.

    Frazy, które przyciągną potencjalnych klientów na stronę internetową to nie wszystko. Należy zadbać o bezpieczeństwo transakcji i przetwarzania danych, kwestie UX-owe, przejrzystość i zgodność z wytycznymi wyszukiwarki.

    Strony z ofertami biur podróży powinny być intuicyjne, mieć rozbudowane filtrowane i zawierać aktualne oferty. Na witrynach przewoźników powinny być umieszczone konkretne wskazówki dotyczące zakupu biletu, trasy czy wymiarów bagaży. Na blogach podróżniczych warto zadbać o content w postaci tekstów, zdjęć i materiałów wideo.

    Szerokiej drogi!


    W pozycjonowaniu strony internetowej związanej z turystyką warto postawić na sprawdzone rozwiązania zgodne ze sztuką SEO. Chcąc wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw, nie można zapominać również o kreatywnych sposobach na zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania.

    Połączenie tych dwóch strategii sprawi, że gdy nadejdzie szczyt sezonu, będzie to również szczyt sprzedaży w Twojej firmie! Pomoże Ci w tym nasza agencja SEO. Poznaj szczegóły i rozpocznij z nami wspólną podróż na szczyt wyników wyszukiwania.

    wyceń pozycjonowanie strony internetowej