Spis treści

Relacja z Festiwalu SEO


Tomasz Kuśnierczak - Founder & co-CEO, Jadwiga Dabińska - Copy Team Leader i Dariusz Maćczak - SEO/SXO Specialist - troje przedstawicieli agencji SEO Empressia wyruszyło 15 października 2021 r. do Katowic na dwa branżowe wydarzenia.

Festiwal SEO 2021 i agencja SEO Empressia

Wszystko po to, żeby przebywać w środowisku praktyków SEO, którym tak jak nam zależy na rozwoju i udoskonalaniu swoich umiejętności w zakresie pozycjonowania stron internetowych.

Festiwal SEO Empressia

Podczas Festiwalu SEO mogliśmy wysłuchać aż 10 prelekcji, w których były przeplatane informacje, wskazówki i nowości z trzech głównych filarów zwiększania widoczności stron internetowych w internecie: SEO, content marketingu i link buildingu.

Sprawdźcie, o czym opowiadali prelegenci!

Damian Sałkowski: Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści


Damian Sałkowski w swojej prelekcji poruszył ważny temat czynników algorytmicznych, które mają wpływ na widoczność strony internetowej na pożądane frazy kluczowe. Co ważne, oparł się w całości na danych uzyskanych w trakcie własnych analiz i testów.

Głodni wiedzy z pierwszej ręki słuchacze otrzymali zatem informację o korelacjach zachodzących pomiędzy określonymi działaniami z zakresu SEO oraz widocznością w TOP 10 wyników wyszukiwania. Prelegent, dla dużych grup fraz kluczowych (w zależności od czynnika było to kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet ponad milion fraz kluczowych), zbadał obecność poszczególnych elementów w stronach z pierwszej dziesiątki Google. Wnioski okazały się bardzo ciekawe.

Badanie wykazało korelację pomiędzy pozycją w TOP 10 dla następujących czynników algorytmicznych:

  • Fraza kluczowa umieszczona w meta title, h1, h2 oraz treści (każdy z wymienionych czynników badany był osobno);
  • Topical Authority - im wyższa pozycja w Google, tym więcej stron zwraca uwagę na ten aspekt;
  • Liczba linków zewnętrznych (backlinków) - minimalna korelacja;
  • Liczba domen linkujących - minimalna korelacja.

Testy przeprowadzone przez Damiana wskazały, że stosowanie poniższych czynników algorytmicznych nie koreluje z pozycją w TOP 10:

  • Długość treści (niezależnie od branży);
  • Wiek domeny (o ile nie jest ona zupełnie świeża);
  • DR (Domain Rating) - miara siły profilu linków zewnętrznych stosowanych przez narzędzia analityczne (w tym przypadku Ahrefs).

Autor zaznaczył, że naturalnie korelacja nie oznacza przyczynowości, jednak jest to miara, która pozwala zbliżyć się do właściwych wniosków, wykazując pewną współzależność.

Gabriela Róg: Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut


Prelegentka podzieliła swoją prelekcję na kilka sekcji związanych z analizą konkurencji. Przeprowadziła nas przez poszczególne elementy takich działań i wskazała konkretne rozwiązania. To niektóre z nich:

Identyfikacja konkurencji:

  • Wywiad z klientem;
  • Narzędzia analityczne;
  • Wyniki wyszukiwania.

Elementy analizy:

  • Podstawowe metryki;
  • Link building;
  • Content onsite;
  • Elementy techniczne;
  • Elementy UX.

Wybrani konkurenci:

  • Wytypowanie lidera branży;
  • Wykluczenie słabych przeciwników;
  • Rozeznanie;
  • Czas analizy.

Link building:

  • Wskazanie najmocniejszej domeny;
  • Określenie źródła pozyskiwania linków;
  • Stworzenie listy miejscówek;
  • Oszacowanie wielkości inwestycji.

Content na stronie:

  • Wybranie Content King;
  • Określenie najpopularniejszych form contentu;
  • Wytypowanie najczęściej poruszanych tematów;
  • Oszacowanie wielkości inwestycji.

Dodatkowo Gabriera doradziła, żeby:

  • Wyznaczyć próg wejścia do TOP10;
  • Określić liczbę linków do pozyskiwania per URL;
  • Stworzyć listę linkujących do konkurentów;
  • Oszacować wielkości inwestycji per URL;
  • Poznać intencję użytkownika;
  • Określić formę contentu i liczbę znaków do napisania;
  • Oszacować wielkość inwestycji per URL.

Prelegentka stwierdziła, że analiza konkurencji to klucz do udanej kampanii. Podpowiedziała, że wyniki strony internetowej są zależne od ruchów konkurencji.

Dodatkowo do wszystkich sekcji Gabriela Róg podała listę narzędzi, które warto wykorzystać i wskazówki, w jaki sposób ich używać. Jak podsumowała: metryki są pomocne, ale nie możemy zgubić tego, co najważniejsze w naszej pracy - czyli człowieka.

Miłosz Krasiński: Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www


Kampanie outreach (promowanie własnej treści z linkiem poprzez wpływowe strony/jednostki i docieranie w ten sposób do potencjalnych odbiorców) to ważny element strategii marketingowej wielu firm. Miłosz Krasiński skupił się na przekazaniu wiedzy oraz wskazaniu najlepszych praktyk związanych z tą formą promocji w sieci.

Prelegent wskazał na fakt, że odpowiednio prowadzony outreach skupia się przede wszystkim na dobrej strategii komunikacyjnej, która w znacznej części jest prowadzona przy użyciu skryptów, API oraz narzędzi ułatwiających i automatyzujących kontakt mailowy z potencjalnymi kontrahentami. Konieczna jest jednak kontrola skuteczności wysyłanych wiadomości oraz ponowny kontakt, w przypadku autorów, na których nam zależy.

Autor wystąpienia wskazał na kilka najważniejszych kwestii przy prowadzeniu międzynarodowych kampanii outreach:

  • Nie powinno się używać slangu czy tzw. korpomowy w kampaniach mailowych. Jak pięknie zostało to ujęte: treść maila musi być tak prosta, żeby zrozumiała ją Twoja mama;
  • Warto negocjować o link dożywotni, który nie zostanie usunięty po pewnym czasie;
  • Należy pamiętać, że ceny za link building nie mają odniesienia - warto negocjować z autorem, ponieważ często istnieje szansa na znaczne zmniejszenie ostatecznych kosztów;
  • Warto dzwonić do redakcji przy braku odpowiedzi, ponieważ mail zawsze może wylądować w SPAM-ie.

Miłosz wskazał na istotny fakt: ruch organiczny to nie wszystko, a współpraca z mniejszymi blogerami może okazać się bardzo owocna i przynieść znaczne korzyści. Również dlatego, że ewentualny sukces takiej osoby prowadzi jednocześnie do przekazywania wartości stron współpracujących. Autor pokazał narzędzie HARO (Help A Reporter), które umożliwia na łatwe połączenie z autorami z wielu zakątków świata. Dzięki niemu swoją treść (wypowiedź) można umieścić na stronach reporterskich, również bardzo popularnych i poważanych. To może przynieść ogromne korzyści dla własnego biznesu.

Prelegent na koniec zaznaczył, że ważne jest zbudowanie swojej bazy przydatnych narzędzi, które pozwolą tworzyć optymalny profil linków, budować relacje oraz kontakty poprzez swoje wypowiedzi, cytowane w różnych źródłach.

Słuchacze zostali również uraczeni praktyczną ciekawostką. Według doświadczenia autora wystąpienia można zauważyć trend wskazujący na fakt, że ważniejszy jest kontekst linka, a niekoniecznie ogólna tematyka strony, na której został opublikowany.

Sebastian Heymann: …i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?


Prelegent opowiedział o duplikacji treści, podając przykłady nie tylko duplicate contentu w obrębie tekstów, ale również obrazów, adresów i innych elementów na stronie internetowej. Podpowiedział, że naturalną duplikacją zewnętrzną są:

  • Opisy produktów w aptece;
  • Przepisy i akty prawne;
  • Teksty piosenek i wierszy;
  • Wyniki badań;
  • Newsy.

Według prelegenta w branży SEO panuje ogólne przekonanie, że duplicate content nie jest dobrą praktyką. Zestawił te argumenty z opinią Google i własnymi hipotezami, jak gigant z Mountain View miałby weryfikować duplikaty treści. Na podstawie własnych działań i eksperymentów prelegent obalił teorię, że duplikacja miałaby nie być indeksowana. Śmiało przyznał, że głównym czynnikiem przy określaniu autorstwa konkretnych treści nie jest autorytet domeny.

Podpowiedział, że sekretem jest intencja. Między innymi różne intencje mogą posiadać tę samą treść, np. podstrony z informacjami o kosztach wysyłki. Sebastian Heymann od razu podpowiedział, że za tą intencją idzie konkretny URL, a z takich adresów wychodzą unikatowe anchory linków.

Po wystąpieniu prelegent otrzymał mnóstwo pytań, a temperatura na sali znacznie się podniosła ;).

Ewelina Podrez-Siama: SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO


Prelegentka na samym wstępie przedstawiła rzeczywistość branży SEO - wszyscy chcemy osiągać szybkie efekty pozycjonowania, ponieważ większość biznesów potrzebuje skuteczności i sprzedaży. Tu i teraz. Ewelina Podrez-Siama podpowiedziała kilka dobrych praktyk, które przynoszą (możliwie) szybkie efekty.

Choć optymalizacja kojarzy nam się najczęściej z działaniami na stronie, to mówczyni zaproponowała nowy kierunek: optymalizację procesu SEO!

Na przykładach Ewelina Podrez-Siama doradziła między innymi, żeby:

  1. Cyklicznie analizować słowa kluczowe.
  2. Działać adekwatnie do trendów i sezonowości.
  3. Minimalizować problemy bieżącą i szybką analizą.
  4. Zaprzyjaźnić się ze stronami konkurencji.
  5. Linkować nie tylko dla SEO.
  6. Pracować z CTR (np. poprzez dodawanie emoji).

Ewelina Podrez-Siama Festiwal SEO 2021

Damian Kiełbasa: Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny


Dobór tematów artykułów oraz treści dodawanych na stronę internetową to niezwykle istotny proces, w którym ważne jest odpowiednie wykorzystanie fraz kluczowych oraz możliwie szerokie zagospodarowanie poruszanej tematyki. Korzystanie z ręcznej analizy klastrów słów kluczowych jest trudne, czasochłonne i nie gwarantuje najlepszych efektów. Biorąc pod uwagę powyższe, prelegent opowiedział o zaletach i wyzwaniach strategii semantycznej oraz wykorzystania algorytmów genetycznych (wzorowanych na ewolucji) w strategii contentowej.

Absolutną podstawą do rozpoczęcia jakichkolwiek analiz jest cel, który chcemy osiągnąć. Ostatecznym rezultatem będzie zestaw tematów, który najlepiej zrealizuje założenia przy zakładanym budżecie. W grę wchodzić może m.in.:

  • Maksymalizacja ruchu;
  • Maksymalizacja wartości ruchu;
  • Największe możliwe zagospodarowanie puli fraz kluczowych dla danego klastra tematycznego.

Dla kompleksowego i automatycznego podejścia do rozwiązania tej kwestii, według autora prezentacji, potrzebne jest sztuczna inteligencja. Przede wszystkim przy odpowiednim wprowadzeniu danych, próbuje ona uzyskać optymalne rozwiązanie, co jest dużą zaletą. AI jest również elastyczna - po wprowadzeniu precyzyjnych danych i filtrów, poda nam lepsze dane niż sztywny algorytm.

Damian przeprowadził własny test, wykorzystując do tego celu wspomniane algorytmy genetyczne. Początkową „populacją”, która poddana została ich działaniu, była grupa tematów wraz z urlami na wysokich pozycjach na istotne frazy z zakresu danej tematyki.

Na starcie wybrana grupa pozwalała na zagospodarowanie 94 z 584 wszystkich fraz. Algorytm w kolejnych iteracjach zwiększał ten zakres, pokrywając wreszcie większość istotnych fraz. Po 10000 iteracji było to już 434/584 słów kluczowych. Bez czasochłonnej analizy udało się uzyskać zestawy tematów pokrywające maksymalnie zakres tematyczny danego klastra tematycznego.

Prelegent wskazał, że dzięki wykorzystaniu algorytmu genetycznego:

  • Zrealizowana została automatyczna selekcja najlepszych tematów;
  • Można było skorzystać z możliwości poszukiwania rozwiązań przy różnych celach;
  • Dzięki funkcjom ewaluacji pojawia się możliwość uwzględnienia już posiadanych zasobów (czyli przeprowadzamy testowanie ponownie, z wykorzystaniem wyników poprzedniej analizy);
  • Da się oszacować, czy przy konkretnym budżecie, jesteśmy w stanie zagospodarować w pełni określoną tematykę.

Na koniec Damian wyraźnie zaznaczył, że warto korzystać z semantyki w SEO. Przede wszystkim dlatego, że jest tworzona na bazie SERP-ów, opiera się na modelach językowych, a także jest szybka i wydajna - co znacznie zwiększa możliwości analizy.

Daniel Duriš: Udane migracje dużych witryn: proces


Migracja strony internetowej to proces, który wielu biznesom spędza sen z powiek. Możliwych ryzyk jest wiele, na czele ze spadkiem widoczności domeny, a tym samym zmniejszeniem się zysków. Jak przekonuje Daniel Duriš, udane migracje wynikają przede wszystkim z dobrego przygotowania oraz postępowania według sprawdzonych schematów.

Na samym początku prelegent zaznaczył, że co do zasady migracje dużych, średnich i małych serwisów nie różnią się wiele od siebie. Mając to na uwadze, zaznaczył, z jakimi utrudnieniami możemy spotkać się podczas działań z większymi witrynami.

  1. Duże strony często mają customowe CMS-y (systemy zarządzania treścią), z którymi trudno się pracuje i które są mało elastyczne. Do tego często zdarza się, że takie szyte na miarę rozwiązania nie są przyjazne pod kątem SEO.
  2. Duże strony mają często wiele sitemap, co dodatkowo utrudnia dotarcie do wszystkich zasobów oraz ich migrację.
  3. W przypadku dużych witryn, za którymi stoją z reguły większe firmy, trudniejsza okazuje się na ogół komunikacja na linii: specjalista wykonujący migrację - przedstawiciel danego przedsiębiorstwa. Często trzeba mieć do czynienia z całym zespołem specjalistów SEO, head of marketing, przedstawicielami działu PR, content managerami, brand managerami, deweloperami, prawnikami… To wszystko może prowadzić do chaosu w komunikacji.

Autor wystąpienia wskazał na najważniejsze problemy dotyczące migracji, które pojawiają się przed jej wykonaniem:

  • Często klienci zgłaszają się po czasie (niepoprawna migracja już przyczyniła się do spadków). Problem w tym, że nie mają historycznych danych o widoczności, ani listy URL-i, zmieniony został design oraz architektura strony;
  • Nie ma na stronie sitemapy, crawl budget jest ograniczony.

Prelegent zaznaczył również kwestie, na które trzeba zwrócić uwagę po wykonaniu migracji:

  • Poprawna indeksacja podstron,
  • Przekierowania, zmiany struktury, działające reklamy,
  • Poprawne sitemapy,
  • Ewentualne błędy 404, 5xx,
  • Usunięte treści i zmiany w contencie,
  • Obecność kodów śledzących - w razie usunięcia, należy je przywrócić.

Daniel przekazał słuchaczom konkretne wytyczne, które pomogą im w przeprowadzeniu udanej migracji. Według niego następujące porady pomogą uzyskać najlepszy efekt prac prowadzonych na odświeżonej stronie.

  1. Dbaj o realne oczekiwania klientów - powiedz im, że ruch spadnie na początku migracji.
  2. Jeżeli wdrażasz nowy CMS, koniecznie sprawdź jego funkcjonalność oraz prześlij listę oczekiwań od nowego CMS-a do przedstawiciela firmy zlecającej migrację. To pozwoli dostosować system zarządzania treścią do Twoich potrzeb.
  3. Bądź maksymalistą, ale staraj się również uznawać pewne kompromisy.
  4. Jasno określ role osób kontaktowych i działających po stronie Klienta - kto zatwierdza pomysły, do kogo pisać maile, czy jest tylko jedna osoba kontaktowa? Unikniesz w ten sposób bałaganu w skrzynce odbiorczej.
  5. Buduj relacje z deweloperami.
  6. Koordynuj wszystkie działania oraz współpracę osób z różnych działów/zespołów po stronie Klienta.
  7. Przygotuj się na naprawę błędów - te zawsze się zdarzą (mniejsze lub większe).

Jakby tego było mało, autor prezentacji przygotował zestaw szczegółowych działań, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas wykonywania migracji. Te niemalże „przykazania migracji” brzmią następująco:

  • Zrób crawl (dwukrotnie - przed i po migracji) w różnych narzędziach. Możesz korzystać z backupów, danych Klienta;
  • Ustaw przekierowania oraz sprawdź ewentualne pętle przekierowań;
  • Zaktualizuj dane w Google Search Console oraz prześlij sitemapy;
  • Sprawdź opcje indeksacji, tagi na stronie (czy jest na pewno wszędzie, gdzie to potrzebne, znajduje się index, follow lub inne parametry);
  • Weryfikuj zmiany w treści oraz sprawdź, czy treść ma poprawną strukturę (tytuły, nagłówki itp.);
  • Zadbaj o prędkość strony;
  • Weryfikuj zewnętrzne feedy.

Tomasz Wieliczko: Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google


Tomasz Wieliczko okazał się autorem najbardziej enigmatycznego wystąpienia na Festiwalu SEO. Zaprezentował wyniki własnego eksperymentu, w którym udało się wygenerować znaczne wzrosty w rankingu Google, przy podjęciu całkowicie nieschematycznych działań.

Na samym początku jednak prelegent wprowadził publiczność w podstawowe czynniki rankingowe Google (tzw. szybki kurs na SEO juniora). Wskazał przy tym na fakt, że stosowanie się do standardowych wytycznych całkowicie wystarczy, aby znaleźć się w TOP 1 na nieistniejącą dotychczas frazę, np. Jednorożec SEO. To dowodzi skuteczności takich technik. Przeprowadzając swój test, autor prezentacji postanowił jednak całkowicie zrezygnować ze wszystkich osiągnięć onsite SEO.

Założenia

Tomasz Wieliczko wziął na warsztat sklep na platformie Prestashop z podstawową skórką, bez żadnej personalizacji ani dodatkowej optymalizacji, w którym produkty posiadały treść od dostawców i również nie były w żaden sposób zmieniane. Nie zostały wykonane żadne działania z zakresu technicznego SEO czy optymalizacji contentu.

Co zatem zostało wykonane? Szczegóły, przynajmniej na razie, pozostaną słodką tajemnicą Tomasza Wieliczko, jednak prelegent wspomniał, że jedyne wykonane prace obejmowały:

  • zmiany pod CRD (Czynnik Reputacji Domeny),
  • 50 publikacji z zewnętrznych źródeł.

Efekty

Z ogromnego ekranu na sali w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach niczym łuna nowojorskich reklam i neonów na Times Square po oczach biły liczby: wzrost fraz w TOP 10, wzrost ruchu, wzrost przychodów. Jak zostało to osiągnięte?

Odpowiedź brzmi: Nie wiemy, choć się domyślamy. Z taką też refleksją pozostawiona została festiwalowa publiczność. Pamiętajmy, że SEO to działanie szerokie, kompleksowe i w dużej mierze nieoczywiste.

Michał Borzyszkowski: Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO


Na samym wstępie Michał wyjaśnił, czym jest, a czym nie jest audyt techniczny. Podkreślił, jak ważna jest sama organizacja takiego audytu, jego wykonanie oraz przygotowanie wytycznych do wdrożenia niezbędnych zmian. Przy każdym omawianym zagadnieniu prelegent dzielił się krótkimi, ale trafnymi wskazówkami.

Według prelegenta wstęp do audytu technicznego nie powinien polegać na opinii innych osób czy tego, że innemu ekspertowi SEO wydaje się, że błąd występuje w pewnym obszarze strony. Zadaniem audytora jest obiektywna ocena i podejście bez wcześniejszych uprzedzeń. Michał Borzyszkowski doradził, żeby działać tak, jakby pierwszy raz zobaczyło się stronę.

W kwestii samego wykonania audytu Michał podpowiedział, żeby uruchomić crawler (jednak jego wynik sprawdzić na końcu audytu). Dodatkowo podkreślał, żeby ręcznie przeanalizować serwis, jedocześnie radząc, by spieszyć się powoli. Informacja z prezentacji Michała o tym, żeby kliknąć każdy link na stronie zrodziła w nas niepewność, dlatego na końcu prezentacji zadaliśmy pytanie, czy rzeczywiście przy wykonywaniu technicznego audytu przeklikiwać się przez każdy link, nawet gdy w serwisie jest kilka tysięcy produktów. Michał wyjaśnił, że chodzi o ręczną analizę każdego typu strony, a nie o każdą stronę.

Festiwal SEO Katowice Empressia

Michał Borzyszkowski doradził również, żeby w trakcie technicznego audytu zapisywać wszystko, co przyjdzie nam do głowy. Notować każdy URL, którego dotyczy uwaga. Zauważył również, jak wiele osób pomija analizę serwisu w wersji mobilnej. Podpowiedział, jakich operatorów site oraz inurl warto używać, dlaczego warto korzystać z Google Search Console, a na końcu, jak analizować wcześniej wspomniamny crawler.

Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik – Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania


„Starcie” Macieja i Szymona było świetnym zwieńczeniem całego Festiwalu SEO. Prelegenci opowiedzieli o taktykach w linkbuildingu, zderzając dwa podejścia: artykuły sponsorowane vs linkowanie z zapleczy.

Na wstępie Szymon Słowik opowiedział o przeszłości i związanej z nią obawie klientów o linki czy ich kupowanie. Te obawy wciąż są żywe. Maciej Chmurkowski z kolei skupił się na afiliacji i wyścigu linków. Podpowiedział między innymi, że najlepszą techniką są PBN-y, które są skalowalne.

W kontekście samych wskazówek Maciej podpowiedział, żeby skupić się na doborze domeny (bez kierowania się metryką DR), testach (np. badaniu toksyczności domeny), czasie reakcjiautomatyzacji treści (nie mylić z generowaniem treści).

Prelegenci obalili niektóre mity o PBN-ach. Powiedzieli, że nie zawsze content z Private Blog Network jest słabej jakości, a same strony nie zawsze prezentują się nieestetycznie - to z kolei pokazuje, że nie ma takiego ryzyka kar od Google. Podpowiedzieli, że warto redukować ryzyko dużych spadków, zapewnić bezpieczeństwo i realny wzrost, czyli skuteczność działań.

Dodatkowo mówcy doradzili, żeby manualnie oceniać profil linków, sprawdzić architekturę informacji oraz linkowanie wewnętrzne (zwracając uwagę, jak w tej architekturze będzie umiejscowiona publikacja), zwrócić uwagę na tematyczność i jakościowe treści.

Ostateczną konkluzją było to, że PBN pozwala zbudować dodatkową przewagę - to linki, których konkurencja nie będzie widzieć i... nie będzie mieć!

7. urodziny Linkhouse

Działo się :). Rozmowy w kuluarach, poznawanie i dzielenie się odmiennymi (lub podobnymi) perspektywami, świętowanie sukcesów oraz plany na przyszłość. Tak w naszych oczach przebiegały urodziny Linkhouse, czyli platformy wspierającej proces linkbuildingu.

Na wydarzeniu w City Pub w Katowicach każdy mógł znaleźć miejsce, w którym aktualnie chciał przebywać: parkiet ze świetną muzyką, salę ze stołami do bilarda, piłkarzykami i dartami, a nawet specjalnie przygotowaną przestrzeń do rozgrywek w grę FIFA 22. Jako agencja Empressia skorzystaliśmy ze wszystkich atrakcji!

Co równie istotne, na urodzinach Linkhouse mieliśmy szansę spotkać inspirujące osobistości z branży SEO.

Empressia Papa SEO Senuto

(Na zdjęciu z Grzegorzem Strzelcem - ex Head of SEO w Onet i TVN, aktualnie prowadzącym kurs Papa SEO, którego jesteśmy stałymi odbiorcami oraz z Damianem Sałkowskim - prelegentem Festiwalu SEO 2021, który jest CEO i założycielem firmy Senuto, czyli rozbudowanego narzędzia analitycznego, z którego korzystamy w codziennej pracy)

Empressia Fox Strategy Chilli Fruit Widoczni Adinspire

(Na pierwszym zdjęciu z Eweliną Podrez-Siamą - prelegentką Festiwalu SEO 2021, założycielką agencji Fox Strategy, autorką książek o diecie ketogenicznej oraz z Janem Suskim - Content & Outreach Specialist z agencji Chilli Fruit Web Consulting. Na drugim zdjęciu z Michałem Borzyszkowskim - prelegentem Festiwalu SEO 2021 i ekspertem ds. pozycjonowania w agencji Widoczni. Na ostatnim zdjęciu Tomasz Kuśnierczak i Dariusz Maćczak w rozgrywce w FIFA 22 wraz z Maciejem Chmurkowskim - prelegentem Festiwalu SEO 2021, specjalistą w agencji Adinspire oraz z Mikołajem Kolbuszem - SEO Specialist w agencji Takaoto)

Podsumowując, zarówno Festiwal SEO, jak i urodziny Linkhouse, były świetną okazją do przebywania w środowisku ekspertów z branży marketingu internetowego.

Gratulujemy organizacji Festiwalu SEO Arturowi Strzeleckiemu i dodatkowo dziękujemy Sławomirowi Borowemu poprowadzenia całej konferencji. Składamy również najlepsze życzenia platformie Linkhouse i założycielom: Damianowi Kozłowskiemu oraz Michałowi Chlewińskiemu.

Do zobaczenia na następnych edycjach tych wydarzeń!


Zdjęcia: Wojciech Matusiak i archiwum własne.