Co może być efektem pozycjonowania?


Przed przystąpieniem do omawiania tego, ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania strony internetowej, warto zastanowić się, co właściwie może być rezultatem działań SEO. Trzeba również zaznaczyć, że dla każdego inne aspekty mogą być szczególnie istotne. Do tych, które najczęściej stanowią główne cele pozycjonowania, zalicza się m.in.:

  • osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe,
  • zwiększenie liczby wejść na stronę internetową z wyników organicznych,
  • duża liczba konwersji,
  • zwiększenie sprzedaży, jeśli pozycjonowany jest sklep internetowy.

Ile czasu potrzeba, aby pozycjonowanie strony przyniosło oczekiwane skutki?


Mówi się, że na to, co dobre, trzeba zazwyczaj poczekać. Zasada ta dotyczy często także pozycjonowania stron internetowych, choć trudno dokładnie określić, ile czasu zajmie zapewnienie danej stronie miejsc w TOP 10 w wyszukiwarce Google.

W związku warto podchodzić z dozą niepewności do pojawiających się w internecie ofert, mówiących o uzyskaniu określonych wyników w kilka dni, tydzień czy miesiąc - zazwyczaj nie mają one pokrycia w rzeczywistości, a często są chwytem marketingowym stosowanym przez osoby, które nie mają dostatecznej wiedzy na temat pozycjonowania witryn.

Słowo „szybko” dla wielu osób ma również inne znaczenie, dlatego trudno jednoznacznie odpowiedzieć, czy możliwe jest szybkie pozycjonowanie strony internetowej. Przyjmuje się jednak zazwyczaj, że pierwsze efekty są widoczne zwykle w okresie od 3 do 12 miesięcy od rozpoczęcia działań na stronie. Trzeba wziąć poprawkę na to, że w tym czasie pozycje strony mogą się zmieniać, ruch i wyświetlanie zwiększać się oraz spadać, a klientów przybywać lub ubywać. Wszystko w zależności od tego, jaka strategia została obrana, czy przeprowadzane działania były zgodne z White Hat SEO i czy prace nie ograniczyły się czasem wyłącznie do kilku zmian w kodzie, pozyskania bezwartościowych linków czy udostępnienia niewielu opisów produktowych, które bez właściwej technicznej optymalizacji i tak nie osiągną wymarzonych pozycji? Czasami w 3 miesiące szybkiego pozycjonowania, owszem, można osiągnąć pewne efekty, ale nie zawsze są one pozytywne.

Czy 3-12 miesięcy to długi czas oczekiwania na rezultaty? Każda osoba może ocenić to inaczej.

Trzeba jednak pamiętać, że jeśli chce się, aby strona była wyświetlana w TOP 10, nie wystarczy poświęcić zaledwie kilku dni czy tygodni na działania.

Trzeba również podkreślić, że pozycjonowanie to proces ciągły, wymagający regularnych działań. Nie można zrezygnować z wprowadzania odpowiednich rozwiązań, nawet jeśli dana witryna zdobędzie pożądane pozycje. Jeżeli na stronie internetowej przestaną pojawiać się nowe, wartościowe treści i coraz więcej serwisów przestanie do niej linkować, miejsce określonej strony internetowej w Google może szybko zająć inna witryna. W związku z tym niezależnie, czy pozycjonowanie strony przyniesie oczekiwane skutki w ciągu 3, 6 czy 12 miesięcy, nie można rezygnować z monitorowania jej pozycji oraz realizacji kolejnych działań SEO.

Od czego zależy czas potrzebny na pozycjonowanie strony internetowej?


Czas, potrzebny na osiągnięcie widocznych efektów pozycjonowania strony internetowej, w przypadku każdej witryny może być inny. Zazwyczaj, to kiedy można zobaczyć rezultaty, zależy od:

Wielkości strony internetowej

Algorytmy Google cenią rozbudowane witryny, jednak trzeba również pamiętać o tym, że optymalizacja strony z wieloma zakładkami zazwyczaj zabiera więcej czasu niż stworzenie odpowiedniego contentu dla mniejszej strony. Co więcej, witryny niewielkich sklepów czy też firm działających na rynku lokalnym często są pozycjonowane na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, a co za tym idzie — w krótszym czasie mogą dostać się do TOP 10 na niszowe frazy, które mają niższy wolumen wyszukiwania.

Konkurencji

Strony, które mają być na wysokich pozycjach w Google po wpisaniu w wyszukiwarkę często wykorzystywanych fraz, zwykle nie mogą liczyć na szybkie pozycjonowanie. Oceniając czas potrzebny na zyskanie pierwszych widocznych rezultatów, warto również zwrócić uwagę na konkurencję, a dokładniej na to, czy na innych stronach z tej samej branży wdrażane są działania SEO.

Historii domeny

Ważną kwestią jest także historia domeny. Z reguły algorytmy bardziej doceniają strony, które są obecne w internecie od dłuższego czasu. W związku z tym wiele właścicieli witryn decyduje się na wykupowanie domen. Istotne jest jednak również to, aby na domenę nie były wcześniej nakładane kary albo filtry, ponieważ w przypadku takiej witryny skuteczne pozycjonowanie może okazać się niemożliwe lub utrudnione.

Zawartość i jakość treści

Na szybsze efekty pozycjonowania mogą też liczyć strony, na których już znajduje się wartościowy content, niewymagający zmiany, ponieważ w takim przypadku część pracy jest już wykonana.

Agencji SEO

Co więcej, jednym z czynników wpływających na to, czy strona zdobędzie pożądane pozycje w Google oraz, czy zwiększy się na niej ruch, jest również to, kto zajmie się jej pozycjonowaniem. Zadania związane z pozycjonowaniem dobrze powierzyć specjalistom SEO, którzy cały czas się rozwijają i wiedzą, jak dynamicznym zmianom ulegają algorytmy wyszukiwarki.

czas i szybkość pozycjonowania

Czy słowa kluczowe mogą przyczynić się do szybszego pozycjonowania?


Znalezienie i wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych to jedno z podstawowych zadań osób, które mają zwiększyć widoczność danej witryny w Google. Chcąc, aby działania SEO przyniosły oczekiwane korzyści, należy jednak pamiętać, że nie powinny być to przypadkowe frazy, a te, które użytkownicy najczęściej używają, szukając informacji, związanych z określonymi produktami, usługami czy też daną branżą. W tym celu warto dokonać analizy konkurencji i słów kluczowych, co również pomoże w ocenie tego, na jak szybkie pozycjonowanie można liczyć.

Chcąc znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, warto również skorzystać z darmowych oraz płatnych programów i stron, które mogą podpowiedzieć, jakie frazy w Google wpisują osoby zainteresowane danym tematem. Wśród najpopularniejszych narzędzi związanych ze słowami kluczowymi są: Planer Słów Kluczowych, Senuto, SEMSTORM, a także np. Answer The Public czy Ubersuggest.

Często można także zwrócić uwagę na frazy kluczowe z długiego ogona, które zazwyczaj pomagają w zdobyciu wartościowego ruchu na stronie i pozwalają na szybsze pozycjonowanie, ponieważ są często mniej konkurencyjne.

Dostosowywanie stron internetowych do użytkowników jako ważny czynnik wpływający pozycje w Google


Warto także pamiętać o tym, że lepsze i szybsze efekty pozycjonowania osiągają strony internetowe, które są użyteczne, intuicyne i wartościowe do użytkowników. Wiele lat temu, aby zostać zauważonym przez algorytmy Google, zwykle wystarczyło publikować treści, w których znajdowało się bardzo dużo fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Wtedy szybkie pozycjonowanie nie było wyzwaniem. Jednak choć wtedy było to dobrą praktyką, obecnie słowa kluczowe muszą być używane naturalnie, a sama treść powinna dostarczać wartościowe dla użytkowników informacje. Tego rodzaju publikacje są zwykle znacznie bardziej doceniane nie tylko przez odwiedzających, lecz także przez roboty Google.

Istotne jest również dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, ponieważ te są coraz chętniej wykorzystywane do przeglądania internetu, a sam Google korzysta z indeksowania mobilnego. Dobrze też zadbać o to, aby pobyt użytkownika na stronie był dla niego przyjemnością — warto zrobić czytelne menu, które ułatwi poruszanie się po witrynie.

Algorytmy Google zwracają również uwagę na to, aby czas ładowania strony był krótki — w innym przypadku nie tylko działania SEO prawdopodobnie nie przyniosą oczekiwanych skutków, lecz także możliwe, że wzrośnie współczynnik odrzuceń. Przedstawione elementy pozycjonowania to tylko przykłady tego rodzaju działań. Jeśli zależy komuś na tym, aby pozycjonowanie przyniosło w stosunkowo krótkim czasie określone rezultaty, musi pamiętać o tym, że optymalizacja kodu strony i contentu na niej jest obowiązkowa. W końcu szybkie pozycjonowanie to nie tylko szybkie działania, ale jak najszybsze i najłatwiejsze dostarczenie użytkownikowi odpowiedzi na zadane przez niego pytanie!

Link building, czyli sposób na osiągnięcie dobrych wyników pozycjonowania


W szybszym zyskaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może pomóc również link building. W tym przypadku istotne jest jednak, aby linki do witryny były umieszczane wyłącznie przez wartościowe serwisy. W innym przypadku efekt może być odwrotny, ponieważ Google nakłada filtry na witryny, które korzystają z tzw. farm linków, czyli stron służących wyłącznie do wymiany odnośników. Jeśli szybkie pozycjonowanie jest celem właściciela określonej strony, powinien on zadbać o to, aby publikować na niej wartościowe treści. Do nich odnośniki będą prawdopodobnie chciały wstawiać strony, które już zdobyły wysokie pozycje w Google. Dodatkową korzyścią jest także to, że użytkownicy sami chętniej również dzielą się ciekawymi wpisami, dlatego adresy URL stron z wartościowym contentem częściej trafiają na social media użytkowników czy też fora internetowe.

Co zrobić, jeśli pozycjonowanie przez dłuższy czas nie przynosi oczekiwanych efektów?


Osoby nastawione na szybkie pozycjonowanie, mogą być rozczarowane koniecznością oczekiwania na pierwsze widoczne efekty wdrażanych działań. Co jednak zrobić, jeśli mijają kolejne miesiące, a strona nadal nie zdobywa oczekiwanych pozycji oraz ruch na niej nie wzrasta? Warto przeanalizować swoje działania i sprawdzić, które z nich nie przyczyniają się do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Do monitorowania efektów pozycjonowania i analizowania działań obecnie dostępnych jest wiele narzędzi, wśród których można wymienić m.in.:

  • Google Search Console,
  • Google Analytics,
  • Ahrefs,
  • SEMSTORM.

Warto też pamiętać, że współpracując z profesjonalną agencją SEO, otrzymuje się również raporty, które także wskazują, co i jaki skutek przyniosło. Powierzając pozycjonowanie strony internetowej specjalistom, możesz liczyć na to, że rezultaty podjętych na niej działań prawdopodobnie będą widoczne wcześniej, niż gdy zadaniem tym zajmują się osoby niezwiązane z marketingiem internetowym.

Szybkie pozycjonowanie można porównać do drogi na szczyt - jeżeli ma być sprawna, udana i bezpieczna, wyprawa powinna być odpowiednio przygotowana znacznie wcześniej. Ta analogia nawiązuje do historii i kondycji strony internetowej oraz marki, która miałaby być reklamowana w sieci. Bez odpowiedniego planu podróż na szczyt często pozostaje wyłącznie w sferze marzeń. Nasza agencja SEO nie pozwoli, by tak się stało! Pomożemy we właściwej optymalizacji Twojej strony internetowej, dostarczeniu wartościowego contentu, zbudowaniu przyjaznego profilu linkowego zarówno wewnątrz strony, jak i na pozostałych serwisach i spełnimy Twoje marzenie o zdobyciu najwyższych pozycji... w wynikach wyszukiwania oczywiście! To może potrwać tygodnie lub miesiące, ale w perspektywie czasu przekonasz się, że warto!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Czy możliwe jest szybkie pozycjonowanie strony?

W związku z tym, że na pozycjonowanie składa się wiele podejmowanych regularnie czynności, jego efekty można zazwyczaj obserwować dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach od rozpoczęcia profesjonalnych działań. Szybkie pozycjonowanie to pojęcie względne, uzależnione od wielu czynników: strategii SEO, optymalizacji technicznej, contentu, link buildingu i innych.

2. Co wpływa na szybkość pozycjonowania?

To, jak szybko pozycjonowanie przyniesie oczekiwane rezultaty, w dużej mierze zależy od wielkości strony, jej konkurencji, a także historii domeny, na której się znajduje.

3. Czy efekty pozycjonowania są stałe?

Efekty pozycjonowania nigdy nie są stałe, dlatego trzeba pamiętać, że nawet po osiągnięciu określonej pozycji w Google, trzeba wdrażać działania, które pozwolą na jej utrzymanie.