Spis treści
- Czym jest Shoper dla właścicieli sklepów internetowych?
- Jakie zalety ma platforma Shoper dla e-commerce?
- Główne zalety korzystania z platformy Shoper:
- Optymalizacja meta title oraz meta description w Shoperze
- Przyjazne adresy URL i przekierowania dla sklepu Shoper
- Certyfikat SSL dla sklepu internetowego Shoper
- Opisy produktów i kategorii a pozycjonowanie sklepu Shoper
- Skuteczne pozycjonowanie – Shoper jako platforma umożliwiająca prowadzenie bloga
- Narzędzia Google a pozycjonowanie sklepu Shoper
- O czym trzeba pamiętać podczas działań SEO dla sklepu Shoper?
Czym jest Shoper dla właścicieli sklepów internetowych?
W Polsce w 2020 roku na zakupy online zdecydowało się aż 73% internautów – o 11% więcej niż w 2019. W związku z tym wiele przedsiębiorstw przenosi swoją działalność do internetu. Nic więc dziwnego, że powstaje coraz więcej platform służących do prowadzenia stron sklepów internetowych i umożliwiających ich skuteczne pozycjonowanie. Jednym z tego rodzaju systemów jest Shoper, który powstał z myślą o ułatwieniu firmom rozpoczęcia sprzedaży swoich produktów online. Został on stworzony przez DreamCommerce w 2005 roku. Od tego czasu z platformy zaczęło korzystać ponad 15 tysięcy sklepów internetowych.
Jakie zalety ma platforma Shoper dla e-commerce?
Shoper to usługa Software as a Service, dzięki czemu właściciel strony internetowej sklepu nie musi martwić się aktualizacją oprogramowania. Co więcej, korzystanie z tej platformy jest stosunkowo proste i szybkie. W ofercie Shopera można także znaleźć kilka pakietów. Są one dostosowane do potrzeb różnego rodzaju firm, dlatego niezależnie od tego, czy prowadzi się mniejszą działalność, czy duży sklep internetowy, można wybrać ofertę dopasowaną do wymagań danej działalności. Należy także zauważyć, że system zawiera wiele rozwiązań, dzięki którym łatwiejsze staje się pozycjonowanie sklepów internetowych na platformie Shoper. Stworzenie sklepu internetowego na opisywanej platformie to doskonała opcja dla prowadzących działalność e-commerce osób, które chcą, żeby ich witryna wyświetlała się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google.
Główne zalety korzystania z platformy Shoper:
- możliwość szybkiego i łatwego założenia oraz edytowania strony internetowej sklepu,
- łatwiejsze pozycjonowanie oraz optymalizacja strony,
- możliwość darmowego wypróbowania platformy Shoper przez 14 dni,
- dostęp do kilku pakietów dostosowanych do różnych potrzeb, jakie mogą mieć sklepy internetowe.
Optymalizacja meta title oraz meta description w Shoperze
Jedną z niezwykle ważnych funkcji pod kątem pozycjonowania jest możliwość bezproblemowego wygenerowania meta title i description. Od znaczników tych zależy, czy pokazywana w wynikach wyszukiwania Google witryna okaże się atrakcyjna dla użytkowników. Jeśli wpisane dane będą nieciekawe, prawdopodobnie potencjalni klienci nie odwiedzą strony, a jej właściciel nie uzyska pożądanych efektów pozycjonowania. Shoper pozwala na ustawienie meta danych po przejściu w panelu administratora do sekcji konfiguracja, marketing, pozycjonowanie, a następnie ustawienia podstawowe.
Warto pamiętać również o tym, że w tytule powinna zostać uwzględniona dziedzina, w jakiej działa dana firma, natomiast w meta description dobrze wykorzystać CTA, czyli zdanie zachęcające do podjęcia określonego działania. Stworzenie ciekawego tytułu oraz opisu może skutecznie zwiększyć efekty, jakie przynosi pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Shoper.
Przyjazne adresy URL i przekierowania dla sklepu Shoper
Optymalizacja strony stworzonej w na platformie Shoper to również zadbanie o przyjazne adresy URL, które pełnią bardzo ważną funkcję, ponieważ dzięki nim użytkownicy oraz roboty wyszukiwarki Google mogą sprawniej poruszać się po stronie. Powinny one być związane z tym, co użytkownik może zobaczyć, odwiedzając dany sklep internetowy. Warto unikać niepotrzebnych znaków oraz liter w adresach. Najlepiej, jeśli podczas tworzenia linków do strony głównej oraz podstron z kategoriami i produktami, wykorzysta się wyłącznie słowa oddzielone łącznikiem
Do zalet platformy Shoper należy automatyczne tworzenie przekierowań dla stron. Jest to istotne, aby uniknąć duplikowania treści. Bez tego mechanizmu, po usunięciu podstron kategorii i produktów, widoczność witryny oraz ruch na niej mogą się zmniejszyć, ponieważ brak odpowiedniego przekierowania spowoduje, że roboty Google oraz użytkownicy będą wciąż odwiedzać stare, nieistniejące już strony.
Certyfikat SSL dla sklepu internetowego Shoper
Certyfikat SSL to jeden z obowiązkowych elementów każdego sklepu internetowego. Stanowi on gwarancję bezpiecznego połączenia, dzięki któremu wszystkie podane na stronie dane są poufne. Jest to szczególnie istotne podczas zakupów online, ponieważ na koncie klienta zazwyczaj znajdują się dane wrażliwe, m.in. adres oraz numer karty osoby dokonującej zakupu.
Opisywany certyfikat jest niezbędny, aby zyskać zaufanie potencjalnych klientów. Decydując się na pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper, można wykupić poświadczenie o wiarygodności domeny. Po opłaceniu wybranego wariantu, prawidłowej jego konfiguracji oraz włączeniu obsługi https, obok adresu URL strony na pasku będzie widoczna ikona kłódki.
Opisy produktów i kategorii a pozycjonowanie sklepu Shoper
Na efekt prowadzonych działań agencji SEO wpływ ma także publikowanie na stronie wysokiej jakości contentu. Istotne są zarówno treści umieszczone w opisach produktów, kategorii, jak i te na stronie głównej. Podczas pisania dobrze wykorzystać słowa kluczowe charakterystyczne dla danej branży e-commerce, które pozwolą zwiększyć widoczność strony internetowej sklepu. W celu ich znalezienia warto dokonać analizy witryn konkurencji, a także skorzystać z plenerów słów kluczowych.
Tworząc opisy na podstrony sklepu, należy zwrócić uwagę na ich tytuły. W przypadku pozycjonowania na platformie Shoper, jeśli zostanie wprowadzona nowa nazwa kategorii, zmieni się jej URL. Edycji H1 bez wpływu na adres można dokonać wyłącznie poprzez modyfikacje szablonu sklepu internetowego. Z kolei w przypadku podstron z produktami H1 jest zazwyczaj nazwą oferowanych rzeczy. Warto także dodać do opisów produktów nagłówki H2 zawierające wpisywane w Google przez potencjalnych klientów frazy z długiego ogona, np. dla produktu „iPhone XS”, można stworzyć H2: „iPhone XS – zalety”. Pozwoli to na jeszcze skuteczniejsze pozycjonowanie sklepu.
Skuteczne pozycjonowanie – Shoper jako platforma umożliwiająca prowadzenie bloga
Na Shoperze założysz firmowego bloga, co nie zawsze jest możliwe w przypadku wyboru innej platformy. Regularne publikowanie interesujących dla użytkowników treści to działania, dzięki którym pozycjonowanie sklepu może być skuteczniejsze. Co więcej, tworzenie wartościowych dla użytkowników artykułów pozwoli marce zdobyć więcej odnośników do strony. Wysokiej jakości treści to także doskonały sposób na zyskanie zaufania potencjalnych klientów i umocnienie swojej pozycji jako eksperta. Shoper jest platformą, na której istotne jest też tworzenie wyłącznie prawdziwych i ciekawych treści. W artykułach warto stosować wcześniej wybrane słowa kluczowe, które mogą pomóc w uzyskaniu lepszych wyników pozycjonowania sklepu Shoper.
Cechy wysokiej jakości treści dla e-commerce:
- unikatowość tekstu,
- przekazywanie wyłącznie sprawdzonych informacji,
- poprawność pod względem językowym,
- naturalne wykorzystywanie słów kluczowych,
- umieszczanie w tekstach linków wewnętrznych,
- stosowanie pogrubień oraz wypunktowań.
Narzędzia Google a pozycjonowanie sklepu Shoper
Shopera można zintegrować z takimi narzędziami jak Google Search Console oraz Google Analytics. Warto z tego korzystać, ponieważ dzięki raportom śledzenie ruchu na stronie jest znacznie łatwiejsze. Instalując tego rodzaju narzędzia, dowiesz się, które podstrony sklepu internetowego są najczęściej odwiedzane oraz skąd pochodzą osoby wchodzące na daną witrynę. Dzięki tym narzędziom tworzy się różnego rodzaju analizy pozwalające na skuteczniejsze pozycjonowanie. Shoper ma także możliwość integracji z Google Tag Managerem umożliwiającym zarządzanie skryptami.
O czym trzeba pamiętać podczas działań SEO dla sklepu Shoper?
Platforma Shoper dla e-commerce umożliwia modyfikacje plików robots.txt. Rozwiązanie to pozwala wskazać, do jakich podstron nie mają mieć dostępu roboty Google. Należy jednak pamiętać, że czynność ta nie usunie z indeksu wyszukiwarki wcześniej zaindeksowanych dokumentów. Ważnym plikiem jest także mapa strony, którą również można wykorzystać podczas pozycjonowania. Shoper udostępnia jej adres w jednej z sekcji w panelu administratora. Skraca ona indeksację stron sklepów internetowych w wyszukiwarce. Plik sitemap powinien zostać zgłoszony do Google Search Console oraz znaleźć się we wcześniej wspomnianym dokumencie robots.txt.
Podczas pozycjonowania sklepu na platformie Shoper, podobnie jak w czasie realizowania procesu związanego ze zwiększeniem widoczności innych stron internetowych, warto zadbać o pozyskanie wartościowych linków do strony, ponieważ pomaga to w budowaniu zaufania do marki. Dobrze także pamiętać, że podstawowe zagadnienia związane z działaniami na platformie Shoper nie są trudne, jednak jeśli chce się uzyskać znaczne efekty działań, dobrze zaangażować w proces specjalistów SEO.
Jeśli chcesz wiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego - napisz do nas, lub wypełnij poniższy brief:
wyceń usługę pozycjonowania sklepu Shoper
FAQ:
1. Dlaczego warto skorzystać z platformy Shoper?
Shoper znacznie ułatwia prowadzenie strony sklepu internetowego. Oferuje on również szereg rozwiązań, dzięki którym działania SEO stają się prostsze.
2. Z jakimi narzędziami można zintegrować Shopera?
Shoper może zostać zintegrowany z Google Search Console, Google Analytics, a także z narzędziem Google Tag Manager.
3. Czy Shoper ma moduł pozwalający na prowadzenie bloga?
Shoper umożliwia właścicielom sklepu prowadzenie firmowego bloga. Warto z tego skorzystać, ponieważ wysokiej jakości treści zazwyczaj zwiększają skuteczność pozycjowania.