Spis treści
- Automatyzacja - Google Ads z duchem czasu
- Co to jest korekta sezonowa?
- Kiedy warto używać korekt sezonowych?
- Jak działają korekty sezonowe?
- Jak utworzyć korektę sezonową w panelu Google Ads?
- Korekty sezonowe i największe promocje w roku
- Czy promowanie produktów podczas trwania promocji się opłaca?
- Możliwości promowania krótkich ofert w Google Ads
- Odliczanie do końca promocji
- Jak przygotować reklamę z odliczaniem?
- Mobilizacja klientów to działania
Automatyzacja - Google Ads z duchem czasu
O tym, że Google na wszystkich frontach próbuje dostosować się do użytkowników i sprawić, aby korzystanie z jego usług stało się jak najbardziej komfortowe, nie trzeba specjalnie mówić. Wystarczy spojrzeć na ciągłe zmiany w panelu Google Ads i dodawanie coraz to nowych opcji. Jedną z nich są wspomniane wcześniej korekty sezonowe. Bez wątpienia jest to ułatwienie, szczególnie dla firm, które bardzo często wprowadzają do sklepu promocje oraz kuszą okazyjnymi cenami swoich klientów.
Co to jest korekta sezonowa?
Korekta sezonowa to narzędzie platformy Google Ads, które można wykorzystywać przy zastosowaniu inteligentnego określania stawek. Dzięki niemu możesz dodawać informacje o zmianach we współczynnikach konwersji, związanych z promocjami. Pamiętaj jednak, że opcje korekt sezonowych są dostępne tylko przy kampaniach w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz w kampaniach produktowych. Są to typy kampanii wykorzystywane najczęściej, dlatego na pewno będziesz miał okazję i możliwość przetestowania tej opcji w trakcie najbliższej promocji.
Kiedy warto używać korekt sezonowych?
Z pewnością nie jest to narzędzie, które będzie przez Ciebie stosowane przez 365 dni w roku. Najlepiej pokusić się o tę opcję w momencie, kiedy wprowadzasz okazyjne wydarzenia, trwające od 1 do 7 dni. Korekty w dłuższych okresach mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Najlepiej sprawdzają się one podczas krótkich oraz dużych zmian w zachowaniu Twoich odbiorców.
Jak działają korekty sezonowe?
Korekty sezonowe działają na podstawie dostosowania współczynnika konwersji. Ustalasz go przy tworzeniu korekty, uwzględniając szacunkowe zmiany spowodowane Twoją nadchodzącą promocją.
PRZYKŁAD. Jeżeli planujesz weekendową promocję i spodziewasz się wzrostu konwersji o 50%, to zaplanuj korektę sezonową, która zwiększy współczynnik konwersji maksymalnie o 50% w ciągu danego weekendu. Kiedy ustalony okres się skończy, ustawienia określenia stawek powrócą do poprzednich parametrów.
Jak utworzyć korektę sezonową w panelu Google Ads?
Tworzenie korekt sezonowych jest banalnie proste. Nie potrzebujesz do tego celu żadnych technicznych umiejętności. Oto kilka kroków, które przybliżą Cię do zwiększenia sprzedaży w trakcie akcji promocyjnych:
- Logujemy się do konta Google Ads;
- Następnie w prawym górnym rogu klikamy na opcję “Narzędzia i ustawienia”;
- Z kolumny “Zasoby wspólne” wybieramy “Strategie ustalania stawek”;
- W panelu z lewej strony pojawią się “Funkcje zaawansowane”. Przechodzimy w nie i w tym momencie znajdujemy się w dziale korekt sezonowych;
- Aby utworzyć nową korektę sezonową, wystarczy nacisnąć symbol plusa w niebieskim kółku;
- Pojawi nam się formularz z informacjami do wypełnienia. Uzupełniamy nazwę, czas trwania wydarzenia oraz zakres naszej promocji;
- Na koniec ustawiamy współczynnik konwersji na podstawie szacunkowych, oczekiwanych zmian sprzedaży, związanych z promocją;
- Zapisujemy i gotowe!
Twoja korekta uruchomi się w momencie trwania promocji. System Google Ads postara się dostosować Twoją kampanię w taki sposób, abyś uzyskał jak najlepsze rezultaty ze sprzedaży w tym okresie.
Korekty sezonowe i największe promocje w roku
Black Friday, letnia wyprzedaż a może promocje przedświąteczne? Jeżeli chcesz powalczyć o klienta podczas największych wydarzeń promocyjnych w roku, koniecznie powinieneś rozważyć zastosowanie korekt sezonowych w Google Ads. System dostosuje odpowiednio stawki, abyś osiągnął zamierzone konwersje w trakcie trwania akcji. Nie powinieneś zostawać w tyle za konkurencją. Właśnie podczas sezonowych wyprzedaży odnotowuje się największe sprzedaże w roku, a Ty za pomocą Google Ads możesz ją dodatkowo zwiększyć.
Czy promowanie produktów podczas trwania promocji się opłaca?
Mimo że wiele osób żyje w przekonaniu, że nie opłaca się promować wyprzedaży, szczególnie tych krótkich, to jednak warto to rozważyć, dlaczego? Tworzenie reklam na akcje promocyjne nie zajmuje wcale dużo czasu i nie wymaga wiele wysiłku. Wystarczy zmienić nagłówek, ustawić datę trwania promocji, a reszta ustawień zostaje taka sama. Pamiętaj, że firmy, które nie korzystają z Google Ads nie mają możliwości informowania o szczególnych ofertach w wynikach Google, jednocześnie zachowując nad nimi kontrolę. Z Google Ads jest to możliwe!
Możliwości promowania krótkich ofert w Google Ads
Google Ads umożliwia reklamodawcom promowanie swoich produktów i usług w wyznaczonym czasie. W panelu znajdziemy harmonogramy reklam, co pozwala na dokładne zaplanowanie akcji marketingowych jeszcze przed rozpoczęciem promocji. W każdej chwili będziesz mógł zmienić datę zakończenia kampanii. Jeżeli na potrzeby promocji wydzieliłeś osobną grupę reklam, pamiętaj, aby w odpowiednim momencie ją wstrzymać lub wyłączyć.
Odliczanie do końca promocji
Interesującą funkcją, z której możemy skorzystać podczas trwania promocji jest automatyczne odliczanie dni do jej zakończenia, wyświetlanych w nagłówku reklamy. Jak to działa? Używając tej opcji, możemy skłonić klienta do podjęcia jak najszybszej decyzji zakupowej. W tekście reklamy wyświetla się bowiem komunikat, ile czasu zostało do zakończenia oferty specjalnej np. Promocja trwa jeszcze przez 2 dni.
Jak przygotować reklamę z odliczaniem?
To bardzo proste. Wystarczy wprowadzić jedną formułę w trakcie tworzenia reklam. Aby licznik dni pojawił się w naszych reklamach, rozpocznij wpisywanie nagłówka lub tekstu reklamy, otwierając nawias klamrowy “{“. W tym momencie pojawi Ci się menu z opcjami do wyboru. Jedną z nich będzie “odliczanie”.
Kiedy ją wybierzesz, wyświetli Ci się niewielkie pole z ustawieniami, które należy dopasować do danej promocji. Wystarczy ustalić czas trwania zniżek i strefę czasową. Odpowiednie ustawienie odliczania trwa zaledwie chwilę. Warto jednak pamiętać, że komenda wprowadzi do naszego nagłówka tylko określenie czasu np. 2 dni, 10 minut. Zwróć więc uwagę na dobór właściwych słów przed występującym licznikiem tak, aby były uniwersalne i aby ich formy pasowały zarówno do czasu wyrażonego w dniach, jak i w minutach.
Mobilizacja klientów to działania
Odliczanie w reklamach to bardzo dobry sposób, aby zmobilizować naszych klientów do działania. Prosty komunikat, który wskazuje czas pozostały do skorzystania z wyjątkowej promocji, na pewno zachęci klientów do wejścia na stronę i zapoznania się z ofertą podczas trwania zniżki. Jest to także świetny sposób na wyróżnienie się spośród Twojej konkurencji. Informacja o promocji na pewno będzie przykuwać uwagę Twoich potencjalnych klientów i spowoduje, że chętniej skierują się na Twoją witrynę.
Promowanie akcji promocyjnych w Google Ads jest bardzo popularnym zjawiskiem i wiele sklepów korzysta z możliwości platformy w tym zakresie, przeciągając na swoją stronę klientów. Kampanie promocyjne nie wiążą się z dużym, dodatkowym wysiłkiem, szczególnie jeżeli prowadzisz już promowanie w Google Ads. Skorzystaj więc z potencjału, który drzemie w reklamach promocyjnych i ciesz się świetnymi efektami w trakcie trwania wyprzedaży!