Spis treści

Czy social media wspierają seo?

To zagwozdka, która niejednej osobie spędza sen z powiek od długiego czasu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co dokładnie myślimy o wpływie mediów społecznościowych na pozycjonowanie, to odsyłamy Cię do naszego artykułu - klik.


Teraz możemy powiedzieć tylko tyle, że social media mają pośredni wpływ na SEO i dlatego powinno nas bardziej zainteresować, co publikujemy na swoich fanpage’ach.

Czy będzie wielkie boom?

Jak to jest z tym indeksowaniem treści w social media? Tego chyba nikt w pełni nie wie. Od kilku lat zauważamy obecność robotów Google’a w mediach społecznościowych, jednak wciąż nie jest to w 100% potwierdzony temat. W 2014 roku Matt Cutts mówił o tym, że analizowana jest tylko część wpisów publikowanych na Facebooku przez wyszukiwarkę.


Bez wątpienia najczęściej indeksowanymi treściami na Facebook’u są fanpage’e. To one najczęściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania i nie da się ukryć, że wyświetlają się dosyć wysoko.


fanpage

Komentarze pod postami i tablice indeksowały się w wyszukiwarce do tej pory nieco gorzej. Powodowało to, że jakość treści schodziła na dalszy plan i często zostawały po prostu powielane. Tym bardziej, że wciśnięcie skrótu “Ctrl+C” i “Ctrl+V” trwa znacznie szybciej niż tworzenie wpisów dedykowanych na portale społecznościowe. Nie oszukujmy się, jest to również mniej kosztowna opcja. Nie miało to jednak wcześniej znaczenia, natomiast teraz duplikacja contentu na social media może nieźle zamieszać w pozycjonowaniu Twojej strony. Ku przestrodze lepiej zawczasu urozmaicić treści niż czekać na wielki boom, gdy roboty Google’a całkowicie zadomowią się w mediach społecznościowych i będą prześwietlać oraz indeksować wszystkie treści.

Duplikacja treści - unikalność w cenie

Wszystkie publikowane przez nas teksty zarówno na stronach internetowych, jak i w mediach społecznościowych powinny być niepowtarzalne. Jeżeli kopiujemy content ze strony na Facebook’a albo na odwrót, to Google podejdzie do takiej sytuacji bardzo niepochlebnie. Dlaczego? Mimo że dla potencjalnego “Kowalskiego” nie będzie miało to znaczenia, to jednak wyszukiwarka ceni oryginalność i duplikacji treści mówi zdecydowane NIE.

duplikacja

Jak sprawdzić unikalność tekstu?

Nie musisz wszystkiego sprawdzać ręcznie. Masz do wyboru szereg narzędzi, które skutecznie sprawdzą oryginalność tekstu za Ciebie.


Jednym z nich jest narzędzie Copyscape, które sprawdza, czy tekst na danej podstronie jest unikalny w obrębie sieci internetowej. Dodatkowo wygenerowany raport, pokaże Ci, na jakich stronach znajdują się te same fragmenty tekstu.


Innym przykładem będzie narzędzie Plagiarism Checker. Jest to również darmowa opcja, dzięki której zweryfikujesz oryginalność contentu. Decydując się na ten wariant, miej na uwadze, że w darmowej wersji nie znajdziesz dokładnych adresów, gdzie pojawiają się te same teksty.


To tylko przykłady, ale w sieci znajdziesz różne narzędzia, które wspomogą Cię w analizie tekstów. Korzystaj z nich i zadbaj o unikalność swoich wpisów.

Blokada indeksacji na Facebooku

Facebook jasno określa w swoim supporcie, że istnieje możliwość zablokowania treści przed indeksacją. Jak to działa?


Niestety, ale opcja ta dotyczy tylko osób prywatnych, które mogą zabronić wyświetlania linku do swojego profilu w wynikach wyszukiwania. Można to zrobić przy pomocy odpowiednio skonfigurowanych ustawień prywatności. Jeżeli ręcznie nie dokonasz zmian, miej na uwadze, że domyślnie Twoje treści będą dostępne dla wyszukiwarki. Jest także kolejny haczyk. Treści, które publikujemy jako “Publiczne”, mimo ustawień mogą zostać zaindeksowane.


Zła wiadomość dla właścicieli fanpage’y oraz grup, o ile nie chcemy, aby nasze posty były indeksowane. W tym przypadku nie ma możliwości konfiguracji oraz blokady przed indeksacją. Pozostaje nam tylko dbać o jakość publikowanych materiałów.

Poznaj kilka wskazówek, które uchronią Cię przed duplikacją

  • Wystrzegaj się duplikacji treści ze strony internetowej na swoje media społecznościowe. Twórz oryginalny content, który będzie zachwycać zarówno Twoich klientów, jak i roboty Google’a. Pozytywny odbiór poprawi pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Jeżeli znalazłeś zduplikowany tekst, zmodyfikuj treści na stronie internetowej, a nie na fanpage’u. Edytowane wpisy na Facebook’u czy innych social mediach mogą być odebrane przez Google’a za manipulację zawartością witryny.
  • Najczęstszym błędem jest przekopiowanie informacji o stronie na Facebook’u z sekcji “O firmie” w witrynie internetowej. Sprawdź, czy aby na pewno nie jest tak w Twoim przypadku.

Jak już wiesz, tworzenie oryginalnych treści to bardzo ważna kwestia. Z roku na rok, spodziewamy się, że roboty Google’a będą jeszcze sprawniej prześwietlać zawartości w mediach społecznościowych, dlatego już teraz sukcesywnie sprawdzaj unikatowość swoich wpisów. Skorzystaj z naszych wskazówek i jeszcze dziś dokonaj małego audytu pod kątem swoich treści, szczególnie na stronach głównych fanpage’y. Twoje SEO w przyszłości na pewno będzie Ci za to wdzięczne.