Spis treści

Google Ads świadomie

Zanim przejdę do meritum, taka sytuacja. Postanawiasz uczyć się języka obcego, np. niemieckiego. Chcesz opanować go w stopniu fluent. PŁYNNYM. Biegłym. Co robisz? Sięgasz po międzynarodowe rozmówki szczęścia w wersji demo Beaty Pawlikowskiej, czy zapisujesz się na kurs do szkoły językowej, aby w skali makro Deutsch sprechen? Właśnie. Analogicznie rzecz ma się z kampaniami Google Ads . Jeśli zaczniesz swoją przygodę sam, konwersje będą tylko złotym mirażem bez pokrycia. Jeśli podejmiesz współpracę z profesjonalną agencją, która zajmuje się reklamą w sieci, za konwersjami nie nadążysz.

Ok, skoro tę kwestię już sobie wyjaśniliśmy, zmierzam do sedna, odbijając się od definicji Google Ads, plusów kampanii z agencją i korzyści dla Twojego biznesu. Gotowy?

Czym jest Google Ads?

To system reklamowy giganta z Mountain View, który niedawno osiągnął pełnoletność i umożliwia tworzenie skutecznych kampanii online, aby potencjalnie zwiększyć Twoje dochody i grono zadowolonych konsumentów, którzy skorzystają z Twojej oferty i wrócą po więcej. Aby znaleźć się w dziale linków sponsorowanych w Google podczas wyszukiwania konkretnych fraz przez użytkowników, należy uruchomić odpowiednią reklamę. Płacisz za kliknięcia, czyli rzeczywiste przekierowania internautów do Twojej witryny. Jakie reklamy są dostępne w systemie Ads?

Należą do nich m.in.:

  • GDN – Google Display Network, czyli reklama w sieci Google, banery oraz reklamy tekstowe
  • reklama w wyszukiwarce z zastosowaniem słów kluczowych – linki sponsorowane
  • remarketing oraz remarketing dynamiczny
  • video na YouTube
  • Google Shopping – reklamy produktowe dla e-commerce

System reklamowy Google Ads to niezawodne wsparcie dla rozwoju Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że o ile panel jest intuicyjny, obsługa kampanii reklamowych oraz ich optymalizacja nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego zdecydowanie warto polegać na specjalistach, którzy mają wszystko pod kontrolą z naciskiem na budżet.

Dla kogo kampanie Google Ads?

Dla wszystkich, którym zależy na tym, aby biznesowo zaistnieć w sieci. Natychmiastowe efekty oraz elastyczność działań to największe zalety korzystania z systemu. Jeśli chcesz szybko pozyskać klientów dla swojej firmy, uzupełnić wyniki pozycjonowania , uruchomić reklamę w konkretnym miejscu i czasie czy sfinalizować jak najwięcej transakcji dotyczących sezonowych ofert, promocji lub wyprzedaży w Twoim sklepie, nie zastanawiaj się i zainwestuj w Google Ads. Dzięki temu Twoja reklama pojawi się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce, zapłacisz wyłącznie za efekt kampanii, zyskujesz gwarancję absolutnej kontroli nad budżetem kampanii oraz możliwość wprowadzenia zmian w dowolnym momencie, jak również wykorzystanie nieograniczonej liczby słów kluczowych.

Kampania w Google Ads vs agencja

To, co najczęściej determinuje klientów do podjęcia współpracy z agencją w zakresie Google Ads to cena. Im taniej, tym lepiej – rzecz w tym, że za niskimi kosztami za obsługę kampanii nie stoją dobre efekty, co nierzadko wynika z braku odpowiedniego zaangażowania. Skuteczność to dziś sztuka, którą wyznajemy, dlatego nie lekceważymy potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów, starając się przygotować odpowiednią strategię działań.

W branży zakładają one zwykle m.in.:

  • proces wstępny – czyli tzw. ramy ofertowe, tj. ustalenie celów biznesowych kampanii, określenie budżetu, dobór właściwych keywords, negocjacje kosztów za usługę
  • skonstruowanie oferty – ustalenie modelu rozliczeń i formy reklamy (dopasowane do celu biznesowego i budżetu klienta), przeprowadzenie analizy konkurencji i branży klienta, ustalenie sposobu analizy efektywności kampanii Google Ads
  • warunki współpracy – czas trwania umowy, okres wypowiedzenia, opieka specjalisty ds. Google Ads, raporty działań, optymalizacja kampanii

Korzystanie z usług agencji w zakresie kampanii reklamowych w Google Ads jest kluczowe. Dzięki współpracy masz szansę skorzystać z wieloletniego doświadczenia teamu eksperckiego. Ponadto pracownicy są w stanie na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w Google, związane np. ze sposobami rozliczania budżetu, nowymi rozszerzeniami, wdrażaniem nowości. Co więcej, optymalizują stawki, kontrolują wszystkie działania oraz często oferują dodatkowe bony lub kupony dla klientów, do wykorzystania w obszarze kampanii.

I chyba najważniejsze – agencje wiedzą, jak nie tworzyć kampanii Ads. To oznacza, że nie popełniają i wystrzegają się takich błędów, które dotyczą osób działających na własną rękę.

Należą do nich m.in.:

  • brak ustalenia struktury konta, co może skutkować utworzeniem grupy reklam zawierającej nawet tysiące słów kluczowych. Niezwykle istotne jest poprawne segmentowanie struktury, aby zrealizować precyzyjnie określone cele biznesowe.
  • brak optymalizacji – zastosowanie sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową, co może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, ponieważ owszem, kampania może wygenerować duży ruch, ale niekoniecznie z wysokim poziomem konwersji.
  • brak poprawności reklam tekstowych – o tym można napisać tłusty esej. Niejasne treści, pozbawione sensu, błędy ortograficzne, stylistyczne, brak keywords, nadużywanie klawisza CAPS LOCK czy znaków specjalnych to tylko kilka przykładów najczęstszych wpadek.
  • niepoprawne grupowanie – optymalizacja zakłada grupowanie słów kluczowych, a często nie mamy z nim do czynienia, czego efektem może być wyświetlanie nietrafnych reklam dla zapytań użytkowników sieci.
  • brak stosowania słów kluczowych – a ściślej, korzystania z wykluczających keywords.
  • brak LTV – klienci często nie biorą pod uwagę konwersji wspomaganych, rekomendacji, konwersji offline, konsumentów, którzy wracają czy rezultatu wizerunkowego, opierając się wyłącznie na ostatniej wartości konwersji, wynikającej z ostatniego kliknięcia. Szkoda.
  • brak testów i optymalizacji
  • ignorancja innowacji – nowe rozszerzenia czy formaty mogą dać klientom znaczną przewagę konkurencyjną. Mogą, ale nie dają, bo są pomijane.

Jak wybrać dobrą agencję do kampanii Google Ads?

Przede wszystkim określ swój cel biznesowy i grupę docelową, do której chcesz dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami. Zdefiniowanie grupy docelowej jest niezwykle istotne z punktu widzenia branży, której dotyczy kampania reklamowa, odpowiednio zoptymalizowana pod kątem językowym (przekaz). Ponadto pomyśl nad ustaleniem ram czasowych Twojej kampanii, niezależnie od tego, czy planujesz promocję okresową, cykliczną, czy jednorazową akcję świąteczną – to pomoże Ci właściwie planować wydatki. Wyznacz swój budżet na reklamę. Wysłuchaj, co proponuje dana agencja, jakie rozwiązania rekomenduje dla Ciebie i dlaczego, zadawaj pytania, unikaj powszechnej „gwarancji sukcesu”, która jest złotym hasłem marketingu, a w efekcie może przynieść tylko garść miedziaków. Analizuj, wyciągaj wnioski, konsultuj, dociekaj.

Zanim zdecydujesz się na współpracę z agencją, sprawdź, jakie ma doświadczenie, poczytaj opinie, zerknij w portfolio i przeanalizuj jej obecność w sieci i różnych rankingach branżowych.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, napisz, zadzwoń lub wpadnij na kawę – porozmawiajmy i wspólnie zaprojektujmy działania dla Twojej marki w sieci.