Spis treści

Czym jest Magento i jakie ma zalety?

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie Magento? Czy zwiększanie widoczności sklepów internetowych postawionych na gotowych platformach jest w ogóle możliwe? Jakie korzyści niesie ze sobą używanie platformy e-commerce Magento? Zacznijmy od początku. Warto podkreślić, że kupowanie różnego rodzaju produktów to jedna z najpopularniejszych czynności wykonywanych online. W sytuacji, gdy nie potrafisz lub nie posiadasz budżetu na stworzenie sklepu internetowego od nowa, korzystanie ze sprawdzonych oprogramowań samo w sobie jest dobrym rozwiązaniem.

statystyki e-commerce na świecie

(źródło: Statista)

W Polsce aż 73% internautów korzysta ze sklepów internetowych. Branża e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, a zmiana sytuacji gospodarczej na świecie w 2020 roku wręcz wymusiła przeniesienie się ze sklepu stacjonarnego do świata handlu elektronicznego, znanego powszechnie jako e-commerce.

zachowania zakupowe internautow

(źródło: raport Gemius E-commerce w Polsce w 2020)

W związku z tym, prowadząc własny biznes, dobrze zadbać o witrynę swojej marki i o to, aby umożliwić klientom zamawianie oferowanych rzeczy czy usług za pomocą komputera lub, coraz chętniej wykorzystywanych do serfowania w sieci, urządzeń mobilnych. Dziś, tworząc sklep online, nie musisz wykonywać wszystkiego samodzielnie. Możesz za to skorzystać z platform, które skutecznie ułatwiają zarządzanie witryną jak wcześniej wspomniane Magento.

System Magento jest narzędziem znacznie ułatwiającym obsługę sklepów internetowych. Jego najistotniejszą zaletą jest prosta obsługa, dzięki której z platformy korzystają również osoby niezajmujące się wcześniej sprzedażą produktów online. Wykorzystując panel sterowania, możesz zarządzać całą witryną, łącznie ze swoim magazynem. Co więcej, system został zaprojektowany w taki sposób, aby ułatwić optymalizację sklepu pod kątem pozycjonowania stron internetowych. Za sprawą tego udogodnienia pozycjonowanie Magento staje się znacznie łatwiejsze. Z omawianej platformy mogą korzystać marki z różnych branż. Używają go takie firmy jak Coca-Cola, Nike, Ford czy Converse.

Obecnie na rynku dostępna jest zarówno darmowa wersja systemu, czyli Magento Open Source, jak i opcje zaawansowana – Magento Commerce oraz Cloud, które są skierowane do najbardziej wymagających firm. Magento ułatwia nie tylko samo prowadzenie sklepu, lecz także pozwala na stworzenie wersji strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych oraz znacznie usprawnia wykonywanie regularnych analiz niezbędnych podczas działań SEO. Tworząc stronę swojego sklepu i inwestując w wysokiej jakości pozycjonowanie Magento, możesz zwiększyć ruch organiczny na witrynie, a co za tym idzie – zyskać znaczną liczbę nowych klientów.

Zalety platformy Magento do e-commerce

  • Prosta obsługa, do której nie jest potrzebna zaawansowana wiedza z zakresu informatyki
  • Darmowa wersja systemu
  • Przygotowywanie analiz oraz raportów
  • Możliwość obsługi kilku platform za pomocą jednego panelu sterowania
  • Udogodnienia ułatwiające pozycjonowanie sklepu

platforma e-commerce magento

Krok 1 pozycjonowania sklepu Magento: audyt SEO

Przed rozpoczęciem działań bezpośrednio związanych z pozycjonowaniem Magento, warto wykonać audyt SEO. Szczegółowa analiza wykonana przez specjalistów pozwoli ocenić, jak często dany sklep wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Znacznie ułatwi to wskazanie skutecznych działań, które dobrze kontynuować i rozwijać. Odpowiednia analiza wyłoni także praktyki nieprzynoszące oczekiwanych skutków. Audyt SEO to też ocena efektywności wcześniej wykorzystywanych słów kluczowych. Ponadto analiza uwzględnia zazwyczaj obowiązujące w danym momencie trendy, które również mogą wpływać na widoczność określonego sklepu internetowego.

Wykonanie audytu SEO jest niezbędne, jeśli chce się przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie Magento. Kompleksowa analiza konkurencji, branży, a także funkcjonowania tej platformy pozwoli zaplanować odpowiednie działania oraz umożliwi uniknąć ewentualnych błędów. Tym samym zaoszczędzisz swój czas oraz pieniądze. Jakie dokładnie kryteria trzeba wziąć pod uwagę podczas wykonywania audytu? Nie ma konkretnej listy, która zawiera, co dokładnie należy przeanalizować, ponieważ algorytmy Google oceniają wiele czynników i ulegają częstym modyfikacjom, nierzadko bardzo trudnym do przewidzenia. Każdy audyt SEO sklepu internetowego - zarówno tego, stworzonego od podstaw, jak i opartego o gotową platformę, wymaga zatem indywidualnego podejścia.

Krok 2: dobór odpowiednich słów kluczowych

Kolejnym krokiem pozycjonowania sklepu Magento jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych. W tym celu warto dokonać analizy stron konkurencji oraz sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi, jakie frazy są aktualnie najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Możesz użyć m.in. Keyword Tool, Ahrefs, Senuto, SEMSTORM, Ahrefs lub Ubersuggest, ułatwiające znalezienie tzw. fraz z długiego ogona, które są szczególnie przydatne podczas tworzenia treści na firmowego bloga. Zwróć uwagę na to, o co pytają użytkownicy, co chcą zobaczyć, przeczytać i kupić, ponieważ to znacznie ułatwi Ci stworzenie interesującego dla nich contentu.

Krok 3: pozycjonowanie Magento a kwestie techniczne

Magento daje możliwość modyfikacji adresów URL, w efekcie czego można uzyskać tzw. przyjazne adresy URL zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Ponadto za pomocą panelu administratora ustawisz odpowiednie meta title oraz meta description. Podczas pozycjonowania Magento należy pamiętać, że to te dane pokazywane są w wynikach wyszukiwania i to od nich w dużej mierze zależy, czy dana osoba postanowi wejść na stronę Twojego sklepu. W związku z tym tytuł oraz opis powinny być atrakcyjne dla użytkownika. Warto zawrzeć w tekście tzw. call to action, które dodatkowo zachęci potencjalnych klientów do wejścia na stronę. Co więcej, istotne jest zadbanie o pliki robots.txt.

Pozycjonując sklep Magento, musisz także zatroszczyć się o odpowiednią hierarchię nagłówków. Pamiętaj przy tym, że na każdej stronie powinno zostać umieszczone tylko jedno H1, np. w formie nazwy produktu lub kategorii, co system zwykle robi automatycznie. Ponadto, prowadząc sklep internetowy, powinieneś zadbać o certyfikat SSL, stanowiący gwarancję poufności danych. Zyskuje on szczególne znaczenie w przypadku witryn, w których użytkownicy podają dane wrażliwe takie jak nazwisko, adres czy numer karty kredytowej.

Co więcej, podczas działań SEO sklepu Magento należy zwrócić uwagę na szybkość ładowania strony i zoptymalizować ją w taki sposób, aby wszystkie jej elementy wyświetlały się jak najszybciej. Nierzadko pomaga to też w zmniejszeniu czynnika odrzuceń witryny. Istotne jest zadbanie, aby nie powstały duplikaty strony internetowej, ponieważ to również może negatywnie wpływać na widoczność sklepu. W tym celu trzeba odpowiednio skonfigurować przekierowanie 301.

Krok 4: interesujący content jako istotny element SEO Magento

Pozycjonowanie sklepu Magento nie będzie skuteczne, jeśli nie stworzysz wysokiej jakości contentu na stronę swojego sklepu. To ciekawe opisy produktów oraz kategorii zachęcają użytkowników do zakupu oferowanych przez Ciebie rzeczy. Jeżeli Twoja firma ma zostać doceniona zarówno przez roboty Google, jak i gości witryny, powinieneś stworzyć unikatowe teksty zawierające istotne dla użytkownika informacje. Nie należy natomiast kopiować treści stworzonych przez producentów lub opublikowanych na innych stronach, ponieważ to może doprowadzić do nałożenia kary na stronę.

Działanie związane z SEO Magento, które często przynosi oczekiwane efekty, to prowadzenie bloga firmowego. Choć w platformie Magento nie ma domyślnej funkcjonalności bloga, istnieje kilka sposobów na to, jak go założyć i prowadzić. Na rynku znajdują się rozszerzenia pozwalające dodać moduł bloga do Magento 2. Instalując takie rozszerzenie w panelu Magento, można w osobnej zakładce zarządzać blogiem i publikować artykuły. Wybrane rozszerzenia pomagają konfigurować również kwestie powiązane z SEO na sklepie Magento, czyli np. dodawanie title czy meta description.

Drugim sposobem jest integracja Magento 2 z popularnym systemem zarządzania treścią - WordPress. Przyjazne dla użytkownika UI sprawia, że system jest bardzo intuicyjny w obsłudze.

Gdy już zainwestuje się w dodanie modułu bloga do Magento, warto umieszczać na nim posty informujące o nowych produktach oraz teksty przedstawiające sposoby na wykorzystanie oferowanych rzeczy. Dobrym sposobem jest także zaproszenie do współtworzenia treści specjalistów z danej branży. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników pozwoli Ci zbudować autorytet marki oraz zdobyć zaufanie potencjalnych klientów. Chcąc zwiększyć widoczność swojej strony, pamiętaj o uwzględnieniu w tekstach wcześniej wybranych słów kluczowych i o urozmaiceniu ich ciekawymi grafikami.

Krok 5: pozyskanie linków zewnętrznych do sklepu Magento

W zwiększeniu skuteczności pozycjonowania sklepu Magento może pomóc również odpowiedni link building. Pozyskanie wysokiej jakości linków zwykle zostaje docenione przez roboty Google. Witryna, do której odnośniki znajdują się na renomowanych stronach, uznawana jest nierzadko również przez użytkowników za bardziej profesjonalną oraz godną zaufania. Warto także zauważyć, że miła obsługa klienta, wysyłanie przesyłek w określonym terminie i dostarczanie produktów zgodnych z opisami na stronie przyczynia się też do zdobywania dobrych opinii przez sklep, a co za tym idzie, do promowania go np. na forach internetowych przez klientów, którzy skorzystali z oferty marki.

O czym trzeba pamiętać podczas pozycjonowania Magento?

Decydując się na pozycjonowanie sklepu Magento, należy mieć na uwadze to, że skutki podejmowanych działań SEO są zauważalne zazwyczaj dopiero po kilku tygodniach. Zwiększenie widoczności strony internetowej zwykle jest również procesem czasochłonnych i wymagającym dużych nakładów pracy, jednak umożliwiającym zyskanie wielu nowych klientów. Trzeba też pamiętać, że aby móc cieszyć się długotrwałymi efektami, nie można po osiągnięciu celu zaprzestać wykonywania wszystkich opisanych wcześniej czynności, ponieważ w pozycjonowaniu strony szczególnie istotna jest regularność.

Każdy gotowy system na pewne ograniczenia dotyczące rozbudowy czy personalizacji wyglądu bądź funkcjonalności. Magento daje jednak szerokie pole optymalizacji SEO pod względem technicznym. Same moduły jednak nie wypozycjonują sklepu - ważne jest analityczne i kreatywne podejście, umiejętności, doświadczenie i systematyczne działanie.

optymalizacja seo w magento

Pozycjonowanie sklepu internetowego i optymalizacja Magento to czynności, które warto zlecić specjalistom, którzy nie tylko znają doskonale branżę e-commerce, lecz także zasady SEO. Dzięki temu zyskasz pewność, że żadne z podejmowanych na stronie działań nie łamie regulaminu Google. Co więcej, doświadczeni fachowcy są elastyczni i potrafią szybko reagować na zmiany algorytmów wyszukiwarki, co jest niezwykle ważne, jeśli witryna ma pozostać na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Specjalistów, którzy podejmą się tego wyzwania, znajdziesz w naszym zespole. Zapewniamy pozycjonowanie Magento na najwyższym poziomie!

 
wyceń usługę pozycjonowania sklepu Magento
 

FAQ:

  • Co to jest Magento?
  • Magento to platforma e-commerce i system, który ułatwia prowadzenie sklepów internetowych i zawiera udogodnienia usprawniające optymalizację strony pod kątem SEO. Z platformy mogą korzystać zarówno małe, średnie, jak i duże firmy.

  • Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania Magento?
  • Skutki działań podjętych w ramach pozycjonowania sklepu Magento nie są widoczne od razu. Zazwyczaj na efekty należy poczekać co najmniej kilka tygodni.

  • Dlaczego w pozycjonowaniu Magento istotny jest wysokiej jakości content?
  • Atrakcyjne dla użytkowników treści pozwalają na zwiększenie widoczności witryny. Dzięki nim możesz wyróżnić się na tle konkurencji oraz zachęcić potencjalnych klientów do podejmowania określonych działań.