Spis treści
- Czym jest CMS SOTE i dlaczego warto go wybrać?
- Główne zalety CMS SOTE:
- Wprowadzanie danych istotnych dla wyszukiwarki Google
- Tworzenie przyjaznych adresów URL i przekierowań dla stron SOTE
- Jak szukać słów kluczowych dla sklepu SOTE?
- Content a pozycjonowanie sklepu SOTE
- Pozycjonowanie - SOTE jako platforma przyjazna Google Search Console
- Integracja sklepu SOTE z innymi serwisami
Czym jest CMS SOTE i dlaczego warto go wybrać?
SOTE to oprogramowanie wykorzystywane przez właścicieli sklepów internetowych już od 20 lat. Udostępniane jest ono najczęściej w wersji SaaS (Software as a Service), co oznacza, że znajduje się w chmurze dostawcy. Dzięki temu korzystający z niego użytkownicy nie muszą przed rozpoczęciem sprzedaży wdrażać systemu ani później samodzielnym go aktualizować. Co więcej, cykliczne opłaty za dostęp do SOTE sprawiają, że większa liczba przedsiębiorców może pozwolić sobie na wykupienie systemu i zainwestowanie w pozycjonowanie swojej strony internetowej.
Platforma daje także możliwość instalacji oprogramowania na serwerze sklepu internetowego. Osoby prowadzące sprzedaż online doceniają system za intuicyjny panel administracyjny oraz wiele udogodnień pozwalających na komfortowe prowadzenie witryny i jej pozycjonowanie. SOTE umożliwia pobranie zarówno darmowych, jak i płatnych dodatków znacznie zwiększających funkcjonalność platformy. Ponadto użytkownicy mogą wybierać spośród profesjonalnych szablonów oferowanych przez system, z których część także nie wymaga opłat. Decydując się na zakup tego oprogramowania, nie trzeba poświęcać czasu na projektowanie wyglądu strony ani tworzenie skomplikowanych grafik.
Główne zalety CMS SOTE:
- możliwość wypróbowania oprogramowania przez 14 dni za darmo,
- ława obsługa systemu,
- panel administracyjny w języku polskim,
- możliwość rozszerzenia funkcji systemu,
- dostęp do ciekawych szablonów dla sklepów internetowych,
- dodatki ułatwiające pozycjonowanie sklepu SOTE.
Wprowadzanie danych istotnych dla wyszukiwarki Google
Meta dane to informacje mające znaczny wpływ na pozycjonowanie. SOTE pozwala na edycję opisów, a także tytułów strony głównej oraz podstron z produktami i kategoriami. Warto zadbać o to, aby zachęcały one do odwiedzenia witryny, ponieważ to właśnie te treści Google wyświetli w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dla potencjalnych klientów nie będą one wystarczająco atrakcyjne, ruch na stronie nie wzrośnie, a pozycjonowanie sklepu SOTE nie przyniesie oczekiwanych skutków.
Należy pamiętać, aby w meta title wskazać użytkownikom, co mogą znaleźć w danym sklepie, a w opisie zachęcić ich do podjęcia określonego działania, np. „Sprawdź naszą nową ofertę”. Ponadto trzeba upewnić się, że meta dane mają odpowiednią liczbę znaków, ponieważ, jeżeli będą zbyt długie, Google je automatycznie skróci. SOTE pozwala także na uzupełnienie słów kluczowych dla poszczególnych podstron, jednak obecnie te meta tagi nie mają wpływu na widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce.
Tworzenie przyjaznych adresów URL i przekierowań dla stron SOTE
Pozycjonowanie sklepu SOTE ułatwia także możliwość wygenerowania przyjaznych adresów URL dla produktów oraz kategorii. Dzięki temu w linkach nie znajdą się dodatkowe znaki czy liczby, a zamiast tego po ukośnikach będą jedynie nazwy danych podstron, np. sklep.pl/ksiazki/ksiazki-dla-dzieci. Przyjazne adresy URL dla sklepu internetowego są ważne nie tylko ze względu na zwiększenie widoczności witryny w Google. Proste linki są także łatwiejsze do zapamiętania dla użytkowników, którzy mogą chcieć wrócić na stronę danego produktu.
Opisywana platforma ma też moduł pozwalający na stworzenie przekierowań dla nieistniejących już podstron danego sklepu internetowego. Opcja ta pozwala na uniknięcie sytuacji, w której po wejściu w dany produkt czy kategorię użytkownik widzi jedynie błąd. Jeśli właściciel witryny nie ustawi przekierowań, a sytuacja będzie się powtarzać, potencjalni klienci mogą zrezygnować z zakupów w danym sklepie. Natomiast po prawidłowym ustawieniu przekierowania, użytkownik od razu trafi na odpowiednią stronę.
Jak szukać słów kluczowych dla sklepu SOTE?
Podczas pozycjonowania strony internetowej ważne są też odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Ich umiejętne użycie może sprawić, że dana witryna zacznie się częściej pojawiać w wynikach wyszukiwania. Fraz związanych z ofertą danego sklepu warto używać w tekstach na stronie głównej, a także w opisach oferowanych produktów lub usług. Należy jednak przy tym pamiętać, że aby mogły one pełnić swoją funkcję, powinny być naturalnie wplecione w tekst, ponieważ treści składające się wyłącznie ze słów kluczowych są zazwyczaj nieatrakcyjne dla potencjalnych klientów oraz słabo oceniane przez roboty Google.
Gdzie można znaleźć frazy, które sprawią, że pozycjonowanie sklepu SOTE zwiększy jego widoczność? Warto skorzystać z dostępnych online narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Ponadto dobrze przed rozpoczęciem tworzenia treści zdecydować się na analizę innych sklepów internetowych działających w danej branży. Pozwoli to również ocenić, które frazy są najlepsze do pozycjonowania danej strony oraz z jakich słów lepiej zrezygnować.
Content a pozycjonowanie sklepu SOTE
Chcąc pozyskać dużą liczbę nowych klientów, należy skupić się na stworzeniu wysokiej jakości contentu, ponieważ ma on znaczący wpływ na pozycjonowanie. SOTE to platforma umożliwiająca publikowanie opisów produktów, kategorii oraz innych treści na stronie. Jeżeli chce się uzyskać widoczne efekty pozycjonowania, należy zadbać o to, aby wszystkie teksty zawierały nie tylko słowa kluczowe, lecz także informacje istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów.
Trzeba pamiętać o tym, że tylko unikatowe teksty mogą sprawić, że pozycjonowanie sklepu SOTE przyniesie oczekiwane efekty. W związku z tym nie należy kopiować opisów sprzedawanych rzeczy ze stron producentów czy wstawiać tekstów, które wcześniej zostały opublikowane na stronach internetowych konkurencji. Witryny zawierające plagiat mogą w ogóle nie być wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google przez nałożenia na nie filtrów. Co więcej, sklep internetowy posługujący się tekstami autorstwa innych osób, staje się często mało wiarygodny dla użytkowników.
Content sklepu internetowego to jednak nie tylko treści, lecz także zdjęcia, dlatego planując pozycjonowanie sklepów internetowych SOTE, trzeba zadbać również o odpowiednie fotografie produktów oraz grafiki obrazujące ich użycie. Dzięki temu strona internetowa firmy będzie atrakcyjniejsza dla użytkowników, a co za tym idzie, chętniej będą ją oni odwiedzać. Warto do grafik stworzyć też atrybuty ALT, które mogą przyczynić się do tego, że pozycjonowanie sklepu przyniesie lepsze efekty. Co więcej, alternatywne opisy są także potrzebne dla osób mających poważne wady wzroku.
Pozycjonowanie - SOTE jako platforma przyjazna Google Search Console
Opisywana platforma zapewnia również wsparcie dla Google Search Console, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu SOTE jest znacznie łatwiejsze. Za sprawą tego narzędzia właściciel strony może na bieżąco sprawdzać pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Udogodnienie to pozwala także na ocenę wprowadzanych działań SEO, a co za tym idzie - znalezienie najskuteczniejszych metod pozycjonowania swojego sklepu internetowego.
Warto też pamiętać o tym, że istnieje możliwość dodania mapy strony do Google Search Console. Wykonanie tego działania może znacznie usprawnić pozycjonowanie. SOTE umożliwia właścicielom stron wygenerowanie pliku sitemap.xml. Po przesłaniu go robotom wyszukiwarki, indeksowanie nawet rozbudowanych witryn przebiega znacznie szybciej, co z kolei ma wpływ na widoczność strony www w organicznych wynikach wyszukiwania i daje większe szanse na szybsze znalezienie się w top 10.
Integracja sklepu SOTE z innymi serwisami
Ważną zaletą opisywanego CMS-a jest możliwość połączenia SOTESHOP nie tylko z Google Search Console, lecz także z kontami firmy w innych serwisach istotnych dla e-commerce. Bez trudu sprzedawca zintegruje swój sklep internetowy z takimi social mediami jak Facebook, Instagram czy YouTube. Co więcej, stworzoną stronę internetową warto też zintegrować z Domodi, Homebook oraz Allegro, dzięki czemu można w prosty sposób zwiększyć swoją sprzedaż i jeszcze skuteczniej pozycjonować sklep, docierając do wielu potencjalnych klientów.
Interesuje Cię koszt pozycjonowania sklepu internetowego SOTE? Wypełnij poniższy brief, a my niebawem wrócimy do Ciebie z wyceną. Zobaczysz, że nasza agencja SEO w skuteczny sposób wypozycjonuje Twój sklep!
wyceń pozycjonowanie sklepu na systemie SOTE
FAQ:
1. W jakiej wersji udostępniane jest oprogramowanie SOTE?
SOTE dostępne jest jako oprogramowanie SaaS, a także jako system, który można pobrać i samodzielnie zainstalować na swojej stronie.
2. Z jakimi serwisami można zintegrować sklep SOTE?
Pozycjonując sklep SOTE można połączyć go z mediami społecznościowymi, np. Facebookiem oraz Instagramem, narzędziami Google, a także z takimi serwisami jak Allegro czy Domodi.
3. Jak wprowadzić meta dane dla sklepu SOTE?
Meta dane można w prosty sposób dodać lub zmienić w panelu administracyjnym.