Rok 2022 w SEO


Co było najciekawszym wydarzeniem w roku 2022 w branży SEO? Czy pojawiły się jakieś nowe rozwiązania, które warto stosować, żeby pozycjonowanie stron internetowych przynosiło jeszcze lepsze efekty? Jak można było rozwinąć się w 2022 roku w SEO?

Na te pytania odpowiedzi udzielili:

podsumowanie roku 2022 SEO Empressia

Jak Twoim zdaniem można podsumować rok 2022 w SEO – zarówno pod względem samego pozycjonowania, jak i zarządzania zespołem?


Wydaje mi się, że docieramy do momentu, gdy aktualizacje będą wdrażane bardzo często, być może nawet real time.

Aktualizacje

Jak co roku mieliśmy do czynienia z kilkoma aktualizacjami w środowisku Google. Te największe miały miejsce w maju i wrześniu. Sądzę, że nie wzbudzają już takiego popłochu, chyba że z przyzwyczajenia. Naturalnym powinno być oswojenie się z nimi i gdy wykonuje się prace z zakresu pozycjonowania stron internetowych, korzystając ze swoich najlepszych praktyk i doświadczenia, nie ma się czego obawiać. Wydaje mi się, że docieramy do momentu, gdy aktualizacje będą wdrażane bardzo często, być może nawet real time.

Google Helpful Content

Aktualizacja Google Helpful Content jest dla mnie ciekawa w kontekście galopującego wykorzystywania AI w treściach. Jak Google sobie z tym poradzi? Czy będzie potrafiło? Sama kwestia tego, jak sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana i czy nasza branża nie spowoduje tego, że Google ostro zareaguje. A może to zignoruje, ponieważ będzie miało braki interpretacyjne – tak, jak z linkami?

AI

W 2022 r. mieliśmy do czynienia z ogromnym zachłyśnięciem się treściami generowanymi przez AI. Treści te powinny nas wspierać, nie wyręczać, jeśli chcemy mieć wysokiej jakości wyniki. My, jako SEO-wcy, przecież je kreujemy i powinniśmy dążyć, by quality była first!

Indeksacja stron

W tym roku jako branża znaleźliśmy sposób na problemy z indeksacją, wykorzystując zanadto narzędzie API.

Do czasu? A co dalej?

podsumowanie roku 2022 w SEO indeksacja

Jeśli chodzi o zespół, czuję ogromną dumę, że zatrudniamy coraz więcej specjalistów, zdobywamy coraz bardziej ambitne i wysokobudżetowe umowy, a także z tego, że rozrastamy się do tego poziomu, w którym konieczni są Team Leaderzy.

Jak wyglądał rok 2022 w SEO copywritingu?


Ten rok kończymy z mocą przerobową większą o ponad połowę.
Ola Norek
Copy Team Leaderka

W 2022 roku coraz częściej zastanawiamy się, jak usprawnić pracę SEO copywritera – i czy skutecznym rozwiązaniem będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji. Popularność AI copywritingu rośnie – w dodatku na rynku pojawiają się kolejne narzędzia, które oferują nam generowanie treści.

podsumowanie roku 2022 w SEO copywritingu asystenci pisania AI

Dobry SEO copywriting ma dotrzeć zarówno do czytelnika, jak i bota. Czy taka automatyzacja sprawdzi się więc w tworzeniu wartościowego contentu, który będzie służył innym? Z pewnością nie zastąpi copywritera, a przynajmniej w najbliższym czasie.

Coraz częściej wykonujemy też różne rodzaje recyklingu – między innymi optymalizowanie, aktualizowanie czy nawet łączenie treści. Często jest to proces dużo sprawniejszy od tworzenia ich na nowo, a przynoszący zaskakujące efekty.

A co przyniósł 2022 rok w agencji Empressia? Przede wszystkim – znacznie większy zespół. Ten rok kończymy z mocą przerobową większą o ponad połowę. Liczymy na to, że podobny rozwój spotka nas w przyszłym roku!

podsumowanie roku 2022 SEO Empressia

Co według Ciebie było najważniejsze w 2022 roku pod względem SEO?


To, co w SEO najważniejsze, pozostaje niezmienne.
Darek Maćczak
SEO Specialist

Generowanie treści

Jedną z najważniejszych kwestii w 2022 roku był z pewnością wielokrotnie podnoszony temat generowania treści (i nie tylko) przez różnorodne modele sztucznej inteligencji. Coraz bardziej udoskonalane narzędzia pozwalają pisać treści zadowalającej jakości, a spodziewamy się kolejnych, znaczących rewolucji w tej dziedzinie. Z pewnością rok 2022 to czas na zrozumienie, że AI w SEO to fakt i zamiast z nią walczyć, należy nauczyć się ją optymalnie wykorzystywać.

Aktualizacje Google

W 2022 roku nie uniknęliśmy również poważnych aktualizacji algorytmów. Oprócz standardowych core update'ów był to chociażby Product Review Update wskazujący na zaktualizowane wytyczne dotyczące tworzenia recenzji i opisów produktowych czy wielokrotnie omawiany na konferencjach oraz w SEO-wych kuluarach Helpful Content Update podkreślający czynniki wpływające na pozytywną ocenę treści przez Google. Do częstych aktualizacji musimy się już chyba przyzwyczaić, a z pewnością rok 2022 nie pozwolił nam się nudzić.

podsumowanie roku 2022 w SEO product review udpate

(źródło: Support Google)

Ewolucja

Rok 2022, pomimo licznych zmian, aktualizacji i trendów, ponownie uświadomił mi, że w SEO w ostatnich latach zachodzą raczej ewolucje niż rewolucje. Warto modyfikować swoją strategię, biorąc pod uwagę postępujące zmiany, jednak to, co w SEO najważniejsze, pozostaje niezmienne. Zmienia się jedynie sposób podejścia do tworzenia treści czy optymalizacji i linkowania zewnętrznego. Warto testować rozwiązania lub opierać się na wiarygodnych testach innych specjalistów – tylko to (a nie zapewnienia czy wróżenie z wytycznych) daje nam pewność skuteczności stosowanej strategii.

Jak oceniasz rok 2022 pod względem linkbuildingu?


Generowanie treści przy pomocy technologii AI stanowi dla nas mocne wsparcie i pozwala na optymalizację całego procesu linkbuildingu.
Agata Kucapska
SEO off-site Specjalistka

Myślę, że jeżeli chodzi o linkbuilding rok 2022 był dla nas interesujący i mocno dynamiczny ze względu na liczniejsze działania na coraz większych budżetach. Z pewnością warto podkreślić, że linkowanie zewnętrzne to dalej nieodłączny element strategii SEO i przekłada się na wyniki uzyskiwane przez strony naszych klientów.

Nowe narzędzia

W tym roku swoją premierę miało nowe narzędzie – Link Planner od Linkhouse. Myślę, że zasługuje ono na uwagę i znacznie ułatwia projektowanie kampanii off site. Szczególnie gdy chcemy, aby działania były skuteczne, a portale, na których będziemy publikować, cechowały odpowiednie parametry. Zdecydowanie warto postawić jakość linków na pierwszym miejscu, a dopiero na drugim ich ilość.

linkbuilding w 2022 podsumowanie

Sztuczna inteligencja w linkbuildingu

W moim odczuciu znacząco wzrosła rola wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie tworzenia treści na strony oraz contentu wykorzystywanego w działaniach off site.

Generowanie treści przy pomocy technologii AI stanowi dla nas mocne wsparcie i pozwala na optymalizację całego procesu linkbuildingu. Tutaj zauważyć można dużą różnicę. Nie są to już chaotycznie pozlepiane fragmenty treści pochodzące z różnych generatorów, a wartościowy content charakteryzujący się coraz lepszą jakością.


Zróżnicowany zespół ekspertów z naszej agencji SEO podzielił się spostrzeżeniami na temat roku 2022 w pozycjonowaniu stron internetowych. W tej branży zawsze coś się dzieje, jednak jak widać – rok 2022 nie zaskoczył SEO-wców.

Nie możemy doczekać się kolejnego roku z nowymi wyzwaniami! Chcesz być w nim razem z nami? Dołącz do grona naszych klientów i przekonaj się, że warto!

wyceń utworzenie strony internetowej