Spis treści

Program Google Ad Grants dla organizacji non profit


Google Ad Grants powstał specjalnie z myślą o tych, którzy każdego dnia wkładają ogrom serca w pomaganie innym. Z tego względu skorzystać mogą z niego fundacje oraz niezależne stowarzyszenia charytatywne i wolontariackie. Nie są one nastawione na zysk, a wszelkie środki finansowe pozyskują od niezależnych dawców bądź regionalnych, samorządnych instytucji. To właśnie dla nich kampanie Google Ads są całkowicie bezpłatne.

Reklamy w Google często stanowią uzupełnienie procesu pozycjonowania stron internetowych. SEO i ADS pomagają w zdobyciu widoczności zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania.

kampania Google Ad Grants

Co trzeba zrobić, by stać się członkiem programu Google Ad Grants?


By skorzystać z darmowych działań reklamowych, trzeba spełnić sprecyzowane przez Google warunki oraz kryteria.

  • Organizacja non profit musi zostać wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego i co roku sporządzać jawne sprawozdania z prowadzenia działalności charytatywnej. Aby to się stało, trzeba udowodnić konkretnym organom pracę tylko i wyłącznie ukierunkowaną na dobro publiczne.
  • Każda kwalifikująca się struktura musi posiadać własną domenę – stronę internetową. To właśnie na nią będą przekierowywani internauci po kliknięciu reklamy.
  • Witryna powinna zawierać dokładną charakterystykę organizacji non profit. Wyczerpujący opis jej przedsięwzięć i celów najlepiej nasycić dużą liczbą słów kluczowych. Ponadto nie mogą znajdować się na niej szkodliwe linki.
  • Co ważne, domena musi mieć odpowiednie zabezpieczenia.
  • Strony internetowej nie mogą zaśmiecać natarczywe reklamy – to ważne, by podkreślić jej niekomercyjność. Najlepiej, jeśli ogłoszenia są spójne z tym, jakie wartości reprezentuje Twoja organizacja non profit.

Jak założyć konto Google Ad Grants?


Aby skorzystać z bezpłatnej reklamy, należy założyć konto Google Grants. Zrobisz to za pomocą trzech prostych kroków:

  1. W pierwszej kolejności należy wypełnić test i specjalny formularz dotyczący działania Twojej organizacji non profit – zajmie to ok. 20 minut.
  2. Następnie potwierdź jego finalizację, aby uaktywnić konto Google Ad Grants. Eksperci w tym czasie zajmą się weryfikacją nadesłanych informacji. Cały proces potrwa nie dłużej niż 3 dni robocze.
  3. Jeśli Twoja organizacja non profit spełni kryteria, zespół Google prześle na podany w formularzu adres e-mail zaproszenie do konta reklamowego Ad Grants. Od teraz możesz zająć się projektowaniem kampanii reklamowych.

Korzyści płynące z udziału w programie Google Ad Grants


Google Ad Grants powstał po to, by pomagać i promować wysokie idee – jego celem nie jest zysk na organizacji non profit. Oferuje dlatego ogromne miesięczne dofinansowanie w kwocie nawet 10 tysięcy dolarów – czyli około 40 tysięcy złotych – w formie budżetu do wykorzystania reklamy organizacji w sieci wyszukiwania Google.

Co ważne, opłata z tej puli zostaje pobrana tylko w sytuacji, kiedy użytkownik kliknie reklamę tekstową. Koszt kliknięcia przez internautów zależny jest od wielu czynników, na przykład branży firmy. Jednak dla organizacji non profit to zazwyczaj 1 dolar amerykański – na ten moment są to kwoty około 4,80 złotych. Należy jednak pamiętać, że to tylko orientacyjna cena, ponieważ może być zarówno niższa, jak i wyższa.

Bądź więcej i częściej

Reklama Google Ad Grants ma ogromne zasięgi. Będzie często pojawiać się w wynikach wyszukiwania oraz na różnych stronach, spójnych z działaniami i celami Twojej organizacji non profit.

Daj się poznać

Google Ad Grants pomaga organizacjom non-profit informować świat o ich misji. W ramach programu możesz:

  • promować inicjatywy,
  • działalność gospodarczą organizacji,
  • pozyskiwać darczyńców,
  • pomagać Twoim podopiecznym,
  • rekrutować wolontariuszy,
  • przyciągać ofiarodawców,
  • realizować nowe projekty.

Co zrobić, by utrzymać konto Google Ad Grants?


W ramach Google Ad Grants wymaga się, aby posiadać co najmniej dwie aktywne grupy reklam. Oczywiście muszą charakteryzować się merytoryczną treścią, bogatą w słowa kluczowe.

przykładowa reklama Google Ad Grants

Ważnym tematem w tej kwestii jest pozycjonowanie stron internetowych. Stanowi ono podstawowe działanie, którego efekt to długofalowa, wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce. Ten proces i Google Ad Grants są swoim idealnym uzupełnieniem. Ich postępy agencja SEO czy marketingowa może obserwować za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics lub Google Search Console.

CTR

Reklama tekstowa musi utrzymać CTR (z ang. click-through rate), czyli współczynnik klikalności na poziomie nie niższym niż 5%. Jeżeli jednak zdarzy się sytuacja, że jest on nieco mniejszy, administracja da Ci dwa miesiące na poprawienie go.

Kierowanie geograficzne

Ogromne znaczenie ma dopasowanie kierowania geograficznego. Od niego zależy miejsce wyświetlania się reklam. Konto reklamowe Google Ad Grants powinno mieć ustawioną lokalizację na teren, na którym powinna pojawiać się reklama. Dzięki temu trafi ona do odpowiedniej grupy odbiorców, co spowoduje zwiększenie się CTR.

Liczy się zaangażowanie

To klucz do sukcesu i widoczności Twojej witryny. Jeżeli regularnie dbasz o jakość treści reklamy, systematycznie obserwujesz trendy Google Grants oraz zachowanie kampanii reklamowych, z pewnością doprowadzi to do zadowalających skutków.

Ponadto w ramach programu Google Ad Grants do jego użytkowników często wysyłane są ankiety, mające na celu jeszcze lepsze zoptymalizowanie działania. Ich regularne wypełnianie pomoże poznać bliżej potrzeby i sugestie uczestników projektu. Dzięki temu zespół ekspertów Google może stale monitorować zmieniające się oczekiwania członków.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Czym jest program Google Ad Grants?

To nic innego jak reklamy Google Ads, lecz przeznaczone wyłącznie dla organizacji non-profit. Wyróżniają się tym, że są w pełni bezpłatne, ponieważ ich celem jest bezinteresowna pomoc w rozgłosie działań instytucji użytku publicznego. Aby skorzystać z tej oferty, należy spełnić szereg wymagań, które Google określił w zasadach programu.

2. Jak Ad Grants pomaga organizacjom non profit?

W ramach programu Google Ad Grants fundacja zyskuje 40 000 złotych miesięcznie do wykorzystania na reklamy. Opłata zostaje pobierana w momencie, kiedy internauci wykonają kliknięcie. Sama reklama zwiększa widoczność witryny – sprawia, że będzie pojawiała się w nowych miejscach. W ten sposób większa liczba osób pozna cele statutowe organizacji.

3. Konta Google Ad Grants – jak na nich działać?

Jest kilka kwestii, o których warto pamiętać podczas korzystania z programu Google Ad Grants. Należy prowadzić jednocześnie co najmniej dwie kampanie reklamowe. Ponadto wskaźnik CTR nie może spaść poniżej 5%. Jednak spokojnie – jeśli tak się stanie, będziesz miał 2 miesiące, aby poprawić ten wynik. Ponadto pamiętaj o kierowaniu geograficznym.