Spis treści
- 360° w marketingu
- Co to jest agencja 360 stopni?
- Co wchodzi w zakres działań 360 stopni?
- Pozycjonowanie
- Social media
- Public relations
- Strony internetowe
- Google Ads
- E-mail marketing
- Docieraj do potencjalnych klientów dzięki działaniom 360 stopni
360° w marketingu - kompleksowe podejście
Określenie 360 stopni w marketingu dotyczy agencji reklamowych, które zajmują się działaniami z obszarów BTL (below the line) i ATL (above the line).
Termin ten odnosi się również do kompleksowej obsługi, którą agencja oferuje swoim klientom. To wsparcie na każdym etapie kampanii reklamowej – od opracowania strategii, przez jej wdrażanie, po analizę skuteczności..
W świecie, w którym dominuje reklama internetowa, działania BTL i ATL mogą rozgrywać się właśnie w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii marketingowej można dotrzeć zarówno do odbiorcy indywidualnego (działania BTL), jak i masowych odbiorców (obszar ATL).
Co to jest agencja 360 stopni?
Agencja 360° to firma marketingowa, która oferuje kompleksowy zakres usług, aby pomóc firmom w promowaniu ich produktów i usług. Świadczy szeroki zakres usług, od mediów tradycyjnych, po marketing cyfrowy. Jest to zintegrowane podejście do marketingu, które łączy tradycyjne techniki marketingowe z narzędziami marketingu internetowego.
Celem agencji 360° jest stworzenie jednolitego wizerunku firmy, który będzie spójny we wszystkich kanałach i platformach. Agencja współpracuje z klientem, aby opracować kompleksową strategię marketingową, która jest dostosowana do jego specyficznych potrzeb i celów.
Agencja 360° to świetny sposób na to, żeby uzyskać kompleksowy obraz sytuacji marketingowej i zapewnić, że firma osiąga swoje cele. Takie przedsiębiorstwo może pomóc firmom w stworzeniu jednolitego wizerunku, opracowaniu treści, które trafiają do grupy docelowej oraz w mierzeniu sukcesu kampanii.
Co wchodzi w zakres działań 360 stopni?
Jako agencja SEO specjalizujemy się głównie w tworzeniu i pozycjonowaniu stron internetowych. Gdy nasi klienci szukają pomocy w zakresie kampanii sponsorowanych czy działań z obszaru public relations – a my nie mamy takich usług w ofercie – wówczas przekierowujemy klientów do naszych partnerów, którym ufamy i wiemy, że ich usługi są warte uwagi.
Stawiamy na to, żeby usługi naszych partnerów przenikały się, a oferta, którą kierujemy do klientów, była spójna z całą strategią marketingową. Tym samym nasze działania wpisują się w definicję marketingu internetowego 360 stopni. Co najlepsze, nie pobieramy od klientów prowizji za polecenia. Jako współczesna agencja reklamowa oferujemy usługi na wysokim poziomie, a także takie polecamy.
Pozycjonowanie stron www i content marketing
Jedną z usług w ramach działań 360° jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Jednak SEO w naszym wykonaniu to nie tylko linki czy optymalizacja techniczna strony. Naszą mocną stroną jest również content marketing. Dla nas liczy się nie tylko pisanie tekstów SEO, ale również inne działania z zakresu marketingu treści, jak np.:
- dobór odpowiednich grafik i zdjęć do artykułów,
- spójne linkowanie wewnętrzne między artykułami,
- rozmieszczanie materiałów wideo na stronie internetowej,
- pomoc w tworzeniu strategii content marketingowej dla naszych klientów.
Google, jako wyszukiwarka tekstowa, bazuje głównie na formatach tekstowych. Wiemy, jak dużą rolę w pozycjonowaniu stron internetowych odgrywają treści pisane, w tym meta dane, artykuły blogowe, opisy produktów i kategorii czy teksty sponsorowane.
Staramy się zatem zapewnić pełen obieg treści (360 stopni!), czyli dobór słów kluczowych, przygotowanie treści, optymalizację pod SEO, publikację, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, i… cały proces zaczynamy od nowa! Wszystko po to, żeby regularnie dostarczać content, który będzie pracował na pozycję witryny w wyszukiwarce Google.
Korzystanie z mediów społecznościowych - agencja 360 stopni
Przedsiębiorcy chętnie wybierają media społecznościowe jako kanały komunikacji z klientami. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można promować treści ze strony internetowej, organizować wydarzenia online (np. webinary czy relacje na żywo), a nawet sprzedawać bezpośrednio produkty czy usługi.
Dzięki social mediom przed przedsiębiorstwami otwierają się różne możliwości i cele:
- zwiększenie świadomości marki,
- kampanie reklamowe w różnych kanałach,
- budowa wiarygodności wśród odbiorców,
- marketing bezpośredni (direct marketing; na przykład na grupach branżowych),
- dotarcie z komunikatami do potencjalnych klientów,
- kontakt ze stałymi klientami.
Public relations w kampaniach 360
Kreowanie marki ma różne oblicza. Agencja marketingowa 360 stopni może zaproponować klientom usługi w dziedzinie public relations. Te z kolei można podzielić na różne rozwiązania, na przykład:
- współpraca z mediami (media relations), influencerami (influencer marketing) i inwestorami (investors relations),
- organizacja wydarzeń (event marketing),
- budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding),
- zarządzanie kryzysowe (crisis management),
- budowa wizerunku produktu, usługi, marki.
W tym ostatnim może pomóc partner agencji Empressia – serwis Zaufane.pl i eksperci oferujący kompleksowe systemy rekomendacji. Dzięki naszemu zaufanemu partnerowi można zautomatyzować proces pozyskiwania opinii, które później będą wyświetlać się w:
⭐ organicznych wynikach wyszukiwania w Google,
⭐ wynikach sponsorowanych,
⭐ wizytówce Google Moja Firma,
⭐ na karcie produktowej w sklepie internetowym,
⭐ na stronie internetowej.
Jeżeli chcesz skorzystać z usług naszego partnera – napisz lub zadzwoń do nas, a my przekażemy kontakt do Ciebie i poinstruujemy, co dalej!
Marketing 360 - strony internetowe
Współcześni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że strona internetowa to dziś podstawa w prowadzeniu firmy. I dobrze się składa, bo tworzenie stron www to jedna z głównych gałęzi naszego biznesu!
Projektujemy zarówno strony, jak i sklepy internetowe. Każdy z nich jest inny, bo przedsiębiorcy, z którymi współpracujemy, są różni. Ktoś będzie potrzebował małego sklepu na kilkanaście produktów, a ktoś inny ogromnego serwisu z rozbudowanym drzewem kategorii. Oczekiwania, potrzeby, trendy, możliwości i budżety są różne, dlatego to do nich dostosowujemy swoje rozwiązania.
Jednak bez względu na powyższe, nasze strony internetowe zawsze są zaprojektowane zgodnie z potrzebami użytkowników. Często dostosowujemy je od razu pod SEO, żeby ich optymalizacja przebiegała później sprawnie i prosto. Agencja reklamowa, która myśli o przyszłości, idealnie wpisuje się w definicję marketingu 360 stopni.
Dodatkowo agencja Empressia współpracuje z partnerem Sky-Shop – platformą, na której można otworzyć sklep internetowy. Autorskie oprogramowanie Shy-Shop jest zintegrowane z marketplace’ami, takimi jak Allegro, Amazon, OLX czy Shopee. Nasz partner w ramach swojego oprogramowania e-commerce oferuje bramkę płatności, integracje z hurtowniami czy dostęp do WebAPI sklepu.
Google Ads
Wcześniej wspomniane kampanie sponsorowane w mediach społecznościowych to niejedyne płatne rozwiązania, dzięki którym treści trafiają do grupy docelowej, którą określimy. Są nimi również reklamy Google Ads. Płatne kampanie mogą wyświetlać się między innymi:
- w reklamach produktowych,
- w Zakupach Google,
- w serwisie YouTube,
- w sponsorowanych wynikach wyszukiwania,
- jako reklamy display.
Potencjalnych klientów w internecie jest mnóstwo – od tych, którzy weszli na naszą stronę internetową i z niej wyszli, przez tych, którzy porzucili koszyk w sklepie internetowym, po tych, którzy mają spójne zainteresowania, preferencje i wyszukiwania z tym, co oferujemy w ramach swojej działalności. Do nich wszystkich można dotrzeć na przykład poprzez kampanie sponsorowane lub remarketing. Idealnym partnerem do takiego działania jest agencja UpBlue, z którą współpracujemy już długi czas i polecamy ją naszym klientom.
E-mail marketing
Działania marketingowe warto wesprzeć kolejnym narzędziem, czyli e-mail marketingiem. Do najpopularniejszych form marketingu związanego z pocztą elektroniczną zalicza się:
- Newslettery – wiadomości mailowe wysyłane cyklicznie do konkretnej grupy odbiorców. Newslettery mogą mieć charakter informacyjny, sprzedażowy, edukacyjny – wszystko zależy od tego, jak złożysz swój internetowy biuletyn.
- Mailing sprzedażowy – wysyłka mailowa na przykład po spotkaniu czy rozmowie to świetne narzędzie marketingowe. Oprócz tego, że w wielu przypadkach pomaga w domknięciu sprzedaży, to dodatkowo buduje pozytywny wizerunek związany z firmą i marką osobistą.
- Maile transakcyjne – wiadomości wysyłane po wykonaniu przez użytkownika jakiejś akcji, na przykład złożeniu zamówienia. Wyróżnikiem tych maili jest to, że są wysłane natychmiastowo.
- Autorespondery – automatyczne wiadomości, które ustawia się w przypadku konkretnej akcji.
- Spersonalizowane wiadomości – wysyłka powitalna, prośba o wystawienie opinii, życzenia urodzinowe, czyli wszystkie wiadomości, które są skierowane do konkretnego użytkownika (czasami po konkretnej akcji).
Docieraj do potencjalnych klientów dzięki działaniom 360 stopni
Kompleksowe działania to dobry marketing. Obecność w mediach dużego formatu oraz tych mniejszych, dokładnie sprecyzowanych do grupy docelowej, pomaga wykorzystać potencjał różnych kanałów.
Agencja 360 stopni lub kilka przedsiębiorstw zrzeszonych partnerstwem (jak w przypadku naszej firmy) ma zaplecze, którym się dzieli:
- narzędzia marketingowe,
- doświadczenie,
- wiedzę,
- znajomość trendów.
Dlatego przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO warto dopytać, z jakimi firmami ma partnerstwo i co może zaoferować dodatkowo, czego nie ma w ofercie. Nasze przedsiębiorstwo charakteryzuje nie tylko zaangażowanie w działania związane z tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, ale również pomoc w innych obszarach, które pozwolą naszym klientom na rozwój biznesu!