Spis treści

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie hotelu?

W każdym mieście dostępnych jest wiele miejsc noclegowych. Rozwijająca się konkurencja sprawia, że chcąc zyskać nowych klientów i gości, należy zainwestować w marketing danego obiektu z branży hotelarskiej. Trzeba jednak podkreślić, że samo założenie strony internetowej oraz wykupienie reklamy w mediach społecznościowych może być niewystarczające.

Mówi się, że najdroższą rzeczą w hotelu jest puste łóżko. Obecnie, niezwykle kosztowne jest również niewykorzystanie potencjału pozycjonowania hoteli, ponieważ można przez to łatwo stracić klientów.

Wiele osób szuka w internecie obiektów, w których można zatrzymać się podczas urlopu lub służbowego wyjazdu. Zazwyczaj w tym celu wykorzystują dostępne online katalogi oraz wyszukiwarkę Google. Jeśli zadbasz o właściwe pozycjonowanie strony internetowej hotelu, ma on szansę być na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio zaprojektowana strona pozwala użytkownikowi dowiedzieć się nie tylko o cenach za nocleg w poszczególnych pokojach, lecz także sprawdzić obowiązujące promocje, atrakcje w okolicy oraz usługi dodatkowe, np. SPA, siłownię, plac zabaw dla dzieci. Dzięki dostosowanej do gości witrynie możesz sprawić, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna.

Najważniejsze zalety, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie hoteli:

  • szansa na zyskanie większej liczby klientów,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • dotarcie do wybranej grupy odbiorców ze swoją ofertą,
  • zdobycie większej rozpoznawalności,
  • zwiększenie widoczności serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe do pozycjonowania strony hotelu

Jednym ze sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów jest organiczne pozycjonowanie hotelu. Przed wprowadzeniem zmian na stronie należy dokonać szczegółowej analizy konkurencji. Pomoże to w zaplanowaniu skutecznych działań oraz w znalezieniu słów kluczowych, które użytkownicy wpisują w Google.

Zastanawiając się nad odpowiednimi frazami, weź również pod uwagę to, może zapewnić gościom Twój hotel. Z pomocą odpowiednich narzędzi analitycznych warto pośród słów kluczowych uwzględnić takie atrakcje jak basen, SPA, animacje dla najmłodszych oraz udogodnienia m.in. parking, dostęp do Wi-Fi, restauracja oraz możliwość zabrania ze sobą psa. W ten sposób powstaną frazy typu:

  • hotel SPA
  • hotel z parkingiem
  • hotel dla rodzin z dziećmi
  • hotel z basenem
  • hotel z aquaparkiem

Planując pozycjonowanie hotelu, warto także uwzględnić określenia pasujące do Twojego obiektu. Jeśli oferujesz pokoje w korzystnych cenach, zadbaj o to, żeby witryna obiektu pojawiała się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu np. tani hotel. Z kolei, jeżeli oferujesz apartamenty i pokoje o podwyższonym standardzie, używaj fraz, które będą to podkreślać (np. hotel premium, luksusowy hotel).

Warto także zwrócić uwagę na nazewnictwo obiektów. Użytkownicy, wpisując w wyszukiwarkę Google „pensjonat” czy „motel” czy będą oczekiwać innych wyników niż użytkownicy używający określenia „hotel”. Prawidłowy dobór słów kluczowych jest niezwykle ważny, jeśli chcesz dotrzeć do określonej grupy odbiorców oraz dostarczyć użytkownikom tego, czego szukają.

słowa kluczowe w pozycjonowaniu strony hotelu

Dobór słów kluczowych z lokalizacją

W przypadku zwiększania widoczności stron internetowych hoteli niezwykle istotne okazuje się zwykle lokalne pozycjonowanie strony www, ponieważ Google pokazuje inne wyniki wyszukiwania w zależności od tego, gdzie obecnie przebywa dany użytkownik. Wiele osób, szukając noclegu, podaje również miasto, a nawet dzielnicę, w której chce wynająć pokój. Dobrze wziąć to pod uwagę już na etapie planowania słów kluczowych. Używając we właściwy sposób podczas pozycjonowania hoteli fraz „nocleg Bydgoszcz śródmieście”, „pokoje Gdańsk Brzeźno” czy „apartamenty Łódź”, zyskasz pewność, że na stronę Twojego hotelu trafią osoby, które chcą wynająć nocleg w danym mieście.

Optymalizacja kodu strony www pod pozycjonowanie hotelu

Jeśli pozycjonowanie hotelu ma przynieść oczekiwane skutki i zależy Ci na tym, żeby stworzyć stronę przyjazną dla użytkowników oraz robotów Google, musisz zadbać o prawidłową optymalizację kodu strony internetowej. Warto zatroszczyć się o atrakcyjne dla potencjalnych gości meta tagi. Title oraz description powinny zawierać najważniejsze informacje na temat tego hotelu, frazy kluczowe i lokalizację. Dobrze, jeśli w opisie uwzględnisz również tzw. call to action. Pamiętaj także o uzupełnieniu meta tag robots wpływających na to, które podstrony hotelu są pozycjonowane.

Zadbaj także o wyróżnienie najważniejszych treści na stronie oraz o skonfigurowanie przekierowania 301, co pozwoli uniknąć duplikowania treści. Ponadto zwróć uwagę na to, aby strona hotelu była atrakcyjna oraz intuicyjna dla użytkownika. Jeśli dana osoba nie będzie mogła znaleźć interesujących ją informacji, istnieje ryzyko, że opuści serwis i zarezerwuje nocleg w innym miejscu. Podczas pozycjonowania hotelu, trzeba także poświęcić czas na stworzenie istotnych dla gości podstron, np. zawierających dane do kontaktu czy cennik.

Indeksowanie mobilne w pozycjonowaniu hotelu

Podczas pozycjonowania hotelu trzeba pamiętać o tym, że obecnie coraz więcej osób przegląda strony internetowe za pomocą telefonu. Dotyczy to także poszukiwania noclegu, szczególnie jeśli ktoś jest poza domem. W związku z tym, optymalizując kod witryny, należy zadbać o to, aby wyświetlała się ona poprawnie też na urządzeniach mobilnych. To szczególnie ważne również dlatego, że Google korzysta z indeksowania mobilnego.

pozycjonowanie hotelu indeksowanie mobilne

Jeśli zależy Ci na tym, aby zwiększyć widoczność strony swojego hotelu, zwróć uwagę też na szybkość jej wyświetlania. Witryny, które długo się ładują, są nie tylko mniej atrakcyjne dla użytkowników, lecz także dla wyszukiwarki.

Pozycjonowanie hoteli z Google Ads

Jeżeli zależy Ci na zobaczeniu natychmiastowych skutków pozycjonowania hotelu w wynikach wyszukiwania, możesz postawić na płatną promocję w postaci Google Ads. Najpopularniejszą formą reklamy jest wariant tekstowy. Jeśli zdecydujesz się na tę formę promocji, Twoja witryna będzie wyświetlana na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkowników określonych fraz w Google. Reklamy najczęściej pojawiają się przed wynikami organicznymi, dzięki czemu pozwalają na dotarcie do dużej grupy odbiorców.

Podczas pozycjonowania hotelu możesz także postawić na reklamy graficzne, które Google wyświetla w aplikacjach, witrynach oraz filmikach na stronach należących do sieci wyszukiwarki. Dzięki temu jeszcze szybciej dotrzesz do wskazanej grupy docelowej. Zaletą Google Ads jest przede wszystkim możliwość wyboru osób, którym ma się pokazywać dana reklama.

Potencjalnego odbiorcę określa się m.in. ze względu na:

  • używane słowa kluczowe,
  • jego położenie geograficzne,
  • wiek,
  • język, w którym dana osoba wyszukuje hotelu,
  • zainteresowania,
  • wcześniejsze odwiedzenie strony hotelu.

Pamiętaj także, że Google daje Ci możliwość samodzielnego ustalania budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na promocję swojego obiektu w sieci.

Zadbaj o optymalizację profilu hotelu w Google Moja Firma i obecność w Google Maps

Lokalne pozycjonowanie hoteli to też uzupełnienie profilu obiektu w Google Moja Firma. Dzięki temu Twój obiekt może wyświetlić się w Mapach Google (Google Maps) i organicznych wynikach wyszukiwania, co może przełożyć się na dotarcie do większej liczby osób szukających noclegu w danym mieście. Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych danych wyszukiwarka wyświetli potencjalnym gościom najważniejsze informacje na temat hotelu w różnych wynikach wyszukiwania lub w Mapach Google. W związku z tym warto zadbać o to, aby w wizytówce znalazły się takie dane jak dokładny adres, numer do recepcji, strona www, a także zdjęcia obiektu.

pozycjonowanie hotelu indeksowanie mobilne

Pamiętaj też, że po założeniu „wizytówki” Google, użytkownicy mają możliwość napisania opinii na temat danego obiektu. Zadbaj o to, aby recenzje były pozytywne, ponieważ wielu potencjalnych gości na pewno zwróci na nie uwagę. Jeśli użytkownicy zaczną zgłaszać zastrzeżenia, warto odpowiadać na komentarze, wykazując się zrozumieniem oraz kulturą. Jeżeli natomiast wystawiane opinie będą krzywdzące i nieprawdziwe, można zastanowić się nad ich usunięciem.

Content marketing na blogu jako istotny element pozycjonowania hoteli

Jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania hotelu jest zadbanie o wysokiej jakości content na swojej stronie. Należy zaznaczyć, że nie chodzi tutaj jedynie o ciekawy opis danego obiektu, lecz także o pomysł na założenie firmowego bloga, na którym można regularnie publikować ciekawe treści. Wiele osób, jadąc do danego miasta, szuka w internecie informacji na temat dostępnych tam atrakcji, sklepów, lokalizacji czy innych obiektów bądź punktów usługowych. Wstawiając na stronę wpisy zawierające np. warte odwiedzenia miejsca, możesz zyskać nowych gości, którzy przez taki wpis dowiedzą się o istnieniu Twojego hotelu. Czasami głównym celem odwiedzenia jakiegoś miasta jest właśnie konkretna atrakcja - opisując ją, marka Twojego hotelu może od razu wpisać się w podświadomości czytelnika.

Pomysłów na takie artykuły jest mnóstwo - można szukać ich w narzędziach do analizy słów kluczowych, Google Trends, a nawet w samej wyszukiwarce.

  • atrakcje turystyczne Poznań
  • co robić w Poznaniu
  • co warto zobaczyć w Poznaniu
  • Poznań zabytki

To tylko niektóre popularne frazy kluczowe i tym samym propozycje na przygotowanie ciekawych wpisów blogowych, w których można zawrzeć również informacje o dostępnych noclegach w Poznaniu.

Planując treści na stronę hotelu, musisz także pamiętać o tym, aby teksty były unikatowe. Zarówno użytkownicy, jak i roboty Google, prawdopodobnie szybko zauważą kopię, przez co wyszukiwarka może zmniejszyć widoczność strony, a potencjalni goście uznać obiekt za mało wiarygodny. Zamiast tego, warto sprawdzić, jakie są potrzeby potencjalnych gości, co obecnie interesuje użytkowników, jakich informacji szukają klienci i samodzielnie stworzyć treści odpowiadające na potrzeby potencjalnych gości. Podczas pozycjonowania hotelu pamiętaj także o tym, żeby zadbać o poprawność oraz autentyczność publikowanych treści.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas pozycjonowania hotelu?

Jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie stron hoteli zwiększyło widoczność witryny Twojego obiektu, zadbaj o to, żeby odnośniki kierujące użytkowników na stronę, znalazły się w tekstach publikowanych przez wysokiej jakości portale. Dobrze, jeśli dany hotel będzie wymieniany w postach na renomowanych stronach, np. podróżniczych. Możesz również zainwestować w artykuły sponsorowane, w których pojawi się wzmianka o Twoim obiekcie. Pozyskiwanie linków w taki naturalny sposób jest najlepszym sposobem na wypromowanie swojej działalności i zyskanie zaufanie wśród gości turystycznych lub biznesowych.

Ponadto, chcąc mieć pewność, że pozycjonowanie hoteli będzie skuteczne, warto zlecić je profesjonalistom wybierającym najlepsze metody związane z optymalizacją stron. W tej kwestii możesz zgłosić się do naszej agencji SEO - zagłębimy się w tajniki branży hotelarskiej i Twojej konkurencji, przeanalizujemy aktualne treści na stronie hotelu, przygotujemy strategię SEO, zaproponujemy rozwiązania na pozycjonowanie lokalne i ogólnopolskie, stworzymy jakościowe treści na stronę i bloga z uwzględnieniem fraz kluczowych, zoptymalizujemy witrynę, pozyskamy wartościowe linki i zrobimy wszystko, żeby zwiększyć widoczność strony hotelu w wyszukiwarce Google.

 
wyceń usługę pozycjonowania hotelu
 

FAQ:

  • Jakie zalety ma pozycjonowanie hoteli?
  • Pozycjonowanie obiektu noclegowego pozwala na dotarcie do potencjalnych gości, a co za tym idzie – zwiększa liczbę rezerwacji. Odpowiednie działania pozwolą także na zyskanie rozpoznawalności oraz wyróżnienie się na tle konkurencji.

  • Na co zwrócić uwagę, wybierając słowa kluczowe dla pozycjonowanej strony z branży hotelarskiej?
  • Słowa kluczowe powinny być związane z lokalizacją hotelu oraz jego cechami charakterystycznymi.

  • Jakie zalety ma inwestycja w Google Ads w kontekście pozycjonowania strony hotelu?
  • Płatne reklamy mogą skutecznie pomóc w zyskaniu nowych gości w danym obiekcie, ponieważ dzięki Google Ads szybko zwiększysz ruch na swojej stronie i dotrzesz do wybranej grupy odbiorców.