Spis treści

ruch do strony

SEO jako pierwszy krok ku nowym klientom

SEO, czyli optymalizacja strony internetowej, to wszelkie czynności wykonywane wewnątrz witryny (on-site), które mają dostosować ją do aktualnych wymogów algorytmów Google oraz zapotrzebowań odbiorców. Odpowiednia architektura informacji, rozbudowane i unikalne treści, zawierające słowa kluczowe, szybkość oraz mobilność – to tylko nieliczne elementy, nad którymi pracujemy przy stronie www. Prawidłowa optymalizacja SEO zapewnia po nawet kilku tygodniach znaczny wzrost widoczności w Google, a co za tym idzie spotęgowanie ruchu do witryny internetowej. Tylko szybka, wydajna i zawierająca trafne treści strona może zachęcić odbiorcę do wykonania telefonu bądź wysłania e-mail. Twoja strona internetowa ma być najlepszym sprzedawcą, dlatego należy jej poświęcić sporo uwagi.

Pozycjonowanie - dlaczego potrzebujesz ciągłej promocji swojej strony?

Pozycjonowanie to różnego rodzaju działania, które wykonujemy na rzecz Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google, aby polepszyć pozycje wszelkich kombinacji fraz kluczowych, związanych z Twoimi usługami/produktami. Trzonem pozycjonowania jest link building, czyli zdobywanie odnośników z innych domen do Twoich, rozbudowa treści na stronie oraz dystrybucja artykułów eksperckich na portalach zewnętrznych. To głównie ten proces odpowiada za sukces Twojej marki w sieci.

Masz 3 możliwości działania:

  • Stawiasz na cenę, nie jakość i zlecasz pozycjonowanie komukolwiek, gdyż uważasz, że nie jest to dla Ciebie istotne, ale w sumie wszyscy z konkurencji to mają.
  • Chcesz zaoszczędzić nieco środków finansowych i próbujesz samodzielnie pozycjonować własną stronę internetową, poświęcając jej wiele godzin miesięcznie.
  • Zlecasz pozycjonowanie strony internetowej skutecznej agencji SEO za odpowiednią w Twojej branży cenę (zależną od działań konkurencji i przedstawionych w strategii działań). Przeczytaj też, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych :)

W pierwszym wariancie tak naprawdę skazujesz swój biznes na porażkę w sieci, gdyż firma, której zleciłeś pozycjonowanie, poświęci jej tyle czasu, aby jej się to opłacało. Za 200 zł miesięcznie będzie go bardzo mało, prawda?


Druga opcja także nie jest słuszna. Jako właściciel biznesu powinieneś skupić się na planowaniu strategicznym, nad pracą na rzecz rozwoju biznesu, nawiązywaniu relacji biznesowych. Twój czas poświęcony na pozycjonowanie uszczupla czas, który mógłbyś wykorzystać na to, co umiesz najlepiej. Doba ma 24 godziny - nic z tym nie zrobimy. Aby dobrze wykonywać pozycjonowanie, trzeba wielu miesięcy pracy i testów na wielu klientach, aby wiedzieć, co robić. Kursy i artykuły poradnikowe nie zawsze wystarczają.


Trzeci wybór wydaje się najbardziej rozsądnym. Zlecasz pozycjonowanie ludziom, którzy się na tym znają. Profesjonaliści wykonają gruntowny audyt strony, przedstawią plan działania (często związany ze wzbogacaniem Twojej strony w liczne artykuły, które generują ruch) i poświecą więcej niż 1 h miesięcznie na rzecz Twojej strony.


Brak optymalizacji SEO strony lub niskiej jakości pozycjonowanie to głównie czynniki, które wpływają na to, że nie masz odwiedzin organicznych z Google!

Wpływ linków na pozycjonowanie wg Ahrefs

liczba domen linkujących

Wróćmy do badania Ahrefs. Choć eksperci tej firmy nie przeanalizowali wszystkich stron internetowych, to miliard daje nam duże prawdopodobieństwo, że tak jest w istocie w skali wszystkich witryn.


Jaki jest kluczowy wniosek twórców narzędzia Ahrefs?


Przede wszystkim udowodnili oni korelację między brakiem linków przychodzących do strony a brakiem ruchu z Google. I choć zdobywanie odnośników zewnętrznych jest coraz bardziej spychane na boczny tor, owo badanie rzuca zupełnie inne światło na tę kwestię.


Linki zewnętrzne nadal są niezwykle istotne w procesie pozycjonowania.


Niewiele zmieniło się od czasu artykułu na searchengineland.com.

Nadal linki + treści + zachowanie użytkownika na stronie internetowej są kluczowymi czynnikami rankingowymi dla algorytmów Google.

Autorzy analizy stwierdzają jednakże, że nieumiejętne zdobywanie linków może być równie szkodliwe, co ich brak.

Jakie linkowanie nie pomoże Twojej stronie www?

  • kupowanie linków na np. Allegro;
  • masowe zdobywanie wielu linków w krótkim czasie;
  • zdobywanie linków na zupełnie nietematycznych i zaspamowanych domenach;
  • zdobywanie linków wyłącznie na słowa kluczowe (exact match, partial match).

Content marketing jako remedium na brak ruchu

ahrefs badanie

Z badania Ahrefs wiemy już, że jeśli Twoja domena nie posiada linków przychodzących, nie zdobędzie wysokich pozycji w organicznych wynikach Google, a co za tym idzie, nie zdobędzie ruchu i klientów z tego kanału.


Ale same linki nie wystarczą. Nawet perfekcyjny profil linkowy nie jest gwarantem wysokich pozycji w dzisiejszych czasach.


Google jest wyszukiwarką tekstową. Aktualnie bardzo ceni sobie rozbudowane, poradnikowe i wyczerpujące treści. To one wpływają na znaczny ruch do strony z tzw. długiego ogona (long tail), czyli wyrażeń złożonych z kilku wyrazów, które na pewno sam wpisujesz/mówisz do wyszukiwarki. Frazy te są bardziej precyzyjne, więc odpowiednio skonstruowany artykuł pod te frazy będzie szybciej na wysokich pozycjach w Google, co spowoduje wzrost ruchu. A ten przełożyć się może na zapytania klientów. Jak widzisz, aby pozycjonowanie było skuteczne, praca musi być wykonana na wielu płaszczyznach.


Linki i treści są niezwykle ważnymi elementami promocji Twojej strony internetowej w wynikach naturalnych, bez których nie osiągniesz dużego ruchu z Google!

Jakie masz możliwości promocji swojej strony www?

Poniżej zamieszczamy listę płaszczyzn, których odpowiednie zagospodarowanie sprowadzi do Twojej strony www coraz więcej ruchu.

  • Pozycjonowanie
  • Kampanie Ads
  • Content marketing
  • Social media
  • Influencer marketing

Pozycjonowanie – największa wartość dla Twojej strony www

Każde z wymienionych wyżej działań ma swoje zalety i wady. I zależnie od branży, czasem większy nacisk warto położyć na reklamy płatne w Google (startujący biznes, wzmożone działania konkurencji na tym polu) lub social media (duży potencjał viralowości usługi/produktu). Niemniej jednak w większości przypadków najbardziej efektywne w dłuższej skali jest pozycjonowanie stron internetowych.


Tylko wielomiesięczne, wzmożone działania na rzecz Twojej strony internetowej skutkować będą dużym ruchem z Google. Odpowiednio zaplanowana strategia, bez ,,skoków w bok", bez sztucznych przyspieszeń, zbuduje wartość Twojej marki w sieci i spowoduje, że osiągniesz ruch, który nie niknie następnego dnia, gdy nie będzie budżetu na koncie (kampanie Ads czy reklamy na Facebooku :)).


Aby pozycjonowanie było skuteczne, należy realizować prace zgodnie z tezami ekspertów Ahrefs. Zdobywanie linków zewnętrznych, regularna rozbudowa warstwy tekstowej wewnątrz strony oraz dopieszczanie optymalizacji elementów technicznych, pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji na wiele fraz oraz uzyskanie zamierzonej ilości odwiedzin z Google.