Czym zajmują się agencje interaktywne i kto w nich pracuje?

To, jakich specjalistów zatrudniają agencje interaktywne, zależy w największej mierze od tego, czym konkretnie trudni się dana firma. A możliwości jest naprawdę sporo! Agencja interaktywna może zajmować się takimi działaniami, jak:

  • Tworzenie stron internetowych , aplikacji mobilnych i webowych – wśród pracowników, zajmujących się stronami www i aplikacjami, najczęściej wymienia się web designerów (projektantów), web developerów (programistów), grafików oraz specjalistów do spraw UX (user experience).
  • Pozycjonowanie stron internetowych – osoby zajmujące się podnoszeniem pozycji stron internetowych w wyszukiwarkach określane są zwykle jako **SEO specialists. Ich praca łączona jest zwykle z obowiązkami specjalistów planujących i realizujących kampanie Google Ads (PPC specialist).
  • Tworzenie kampanii reklamowych – w działaniach tych uczestniczą najczęściej copywriterzy (odpowiedzialni za przygotowywanie treści reklamowych), graficy (zajmujący się tworzeniem identyfikacji wizualnej), fotografowie, specjaliści ds. marketingu, etc.
  • Obsługa mediów społecznościowych – osoby, które się nią zajmują, odpowiedzialne są za komunikację za pośrednictwem różnych kanałów social media. Ich obowiązki związane są zwykle z planowaniem publikacji, moderowaniem komentarzy, odpowiadaniem na pytania i wątpliwości użytkowników.

W niemal każdej agencji interaktywnej zatrudnieni są również pracownicy zajmujący się obsługą klienta (w zależności od firmy, stanowiska te mogą nosić nazwy: account executive, account manager lub project manager). Osoby pracujące na tych stanowiskach odpowiedzialne są za kontakt (telefoniczny, mailowy, osobisty) z klientami agencji oraz za przepływ informacji pomiędzy klientami a pozostałymi działami w firmie. Często do obowiązków osób zatrudnionych w obsłudze klienta, zalicza się również przygotowywanie ofert czy dbanie o prawidłowy przebieg poszczególnych projektów. Największe agencje interaktywne zrzeszają pracowików zajmujących się wszystkimi z wymienionych powyżej specjalizacji, oferując swoim klientom kompleksowe usługi. Mniejsze agencje specjalizują się raczej w jednej lub kilku poszczególnych usługach, na przykład pozycjonowaniu stron www, prowadzeniu mediów społecznościowych czy projektowaniu aplikacji mobilnych.

Dlaczego warto pracować w agencji interaktywnej?

Praca w agencji interaktywnej często bywa czymś znacznie więcej niż jedynie zajęciem pozwalającym na to, by się utrzymać. Dla wielu osób praca, którą wykonują, jest również pasją – którą w agencji mogą nieustannie rozwijać. Jakie jeszcze zalety ma praca w takim miejscu?

  • Inspiracja – to, że agencje interaktywne zatrudniają specjalistów z wielu zróżnicowanych dziedzin, w żadnym wypadku nie oznacza, że każdy z nich pracuje zupełnie niezależnie. Często jest wręcz przeciwnie! Realizowanie złożonych projektów wymaga współpracy i porozumienia wielu osób. Praca w agencji oznacza często obracanie się w naprawdę kreatywnym środowisku pasjonatów i specjalistów w swoich dziedzinach.
  • Domowa atmosfera – agencje interaktywne zwykle nie mają zbyt wiele wspólnego z ściśle określonymi, biurowymi normami. W takich miejscach panuje naprawdę swobodna atmosfera. Często pracownicy mogą dostosować godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy do swoich potrzeb lub nawet wykonywać ją w systemie home office. W większości agencji nie ma mowy o biznesowym dress codzie czy zwracaniu się do siebie na per pan/pani.
  • Kontakt ze światem – pracownicy agencji interaktywnych realizują często projekty dla dużych, międzynarodowych firm. Tego typu praca często wymaga kontaktu z osobami z różnych stron świata – osobistego, telefonicznego lub chociażby mailowego.
  • Zarobki – pracownicy agencji interaktywnych, zwłaszcza Ci z bogatym doświadczeniem zawodowym, nie mają zwykle powodów do tego, by narzekać na swoją pensję. Co więcej, w wielu firmach tego typu wykorzystuje się premiowany system wynagrodzeń. Dzięki temu osoby zaangażowane w realizację konkretnych projektów mogą liczyć na (często całkiem duże) dodatki do pensji.
  • Stabilność zatrudnienia – podczas gdy wiele zawodów wymiera, branża IT wydaje się niemal nie do ruszenia. Prognozuje się, że przez najbliższe lata zapotrzebowanie na tego typu usługi będzie sukcesywnie rosnąć.

Jak podkreślają osoby związane z branżą, praca w agencji interaktywnej nie ma nic wspólnego z pracą w systemie „wejdź, zrób swoje, wyjdź”. Praca w takim miejscu oznacza projekty realizowane wraz z całymi zespołami specjalistów, nieco adrenaliny, prawdziwą pasję i bez wątpienia… brak możliwości narzekania na nudę. :)

Brzmi nieźle, prawda? :) A tutaj sprawdzisz kogo szuka nasza agencja SEO.