Poznaj nas lepiej! W #e-interview, czyli wirtualnym wywiadzie przeprowadzanym z pracownikami Empressia, znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące kariery w naszej agencji SEO. Dowiedz się o codziennej pracy w firmie, do której również możesz dołączyć – do działu SEO lub DEV. Zobacz, jak pracujemy i co robimy również po pracy. To wiele mówi o człowieku!

Psssst! Na końcu znajdziesz pytania Extra, które... mogą Cię zaskoczyć!

1. Czym zajmujesz się w agencji Empressia?


Jestem Specjalistą SEO. Na co dzień dbam o to, aby moi klienci byli wyżej wynikach organicznych Google. Moje główne zadania to przeglądanie danych z przeróżnych narzędzi i wyciąganie z nich najważniejszych informacji, dzięki którym mogę wymyślić i wdrożyć odpowiednią strategię pozycjonowania.

Empressia i szkolenia wewnętrzne

Działam też technicznie bezpośrednio na stronach moich klientów, a w międzyczasie wraz z pomocą zespołu – przeprowadzamy regularnie burze mózgów nad planem contentowym. Od początku tego roku zacząłem prowadzić techniczne szkolenia wewnętrzne.

2. Jakie umiejętności są potrzebne do pracy jako Specjalista SEO?


Cierpliwość… 😄, a tak na poważnie to według mnie Specjalista SEO musi umieć poprawnie odczytywać dane i wyciągać z nich jak najbardziej trafne wnioski.

Kolejną ważną rzeczą jest znajomość podstaw:

  • HTML
  • CSS
  • JS/PHP

Oprócz tego ważne jest sprawne korzystanie z Excela/arkuszy Google. Nie chcę używać tutaj terminu „średniozaawansowany” lub „zaawansowany” poziom obsługi tych aplikacji, ponieważ w codziennych analizach wystarczą proste funkcje/opcje, a te bardziej zaawansowane można z łatwością znaleźć w sieci. Nie oznacza to jednak, że specjalista SEO nie ma się rozwijać w zaawansowanych funkcjach!

Artur Pryda Empressia

Znajomość różnego typu CMS-ów też będzie kolejny atutem specjalisty od pozycjonowania.

Wiele zależy od tego, w jakim kierunku chcemy się rozwijać i jakie konkretnie zadania będziemy wykonywać – czy działamy bezpośrednio na stronie klienta, czy przekazujemy tylko wytyczne dla działu developerskiego. Jeżeli to pierwsze, to oczywiście musimy rozwijać nasze umiejętności technicznie, dzięki którym wykonamy zadania w jak najkrótszym czasie, natomiast gdy pracujemy z wytycznymi, wystarczy gdy wiemy, jak optymalizacja konkretnej rzeczy powinna wyglądać, ale nie musimy już znać procesu wdrożenia.

Dużym plusem będzie komunikatywność i bycie otwartym na kontakt z klientem – to bardzo ułatwia pracę nad projektem. 🤙

komunikatywność w agencji Empressia

3. Jak wygląda Twoja ścieżka kariery w naszej firmie?


Zaczynałem od stanowiska Junior SEO Specialist i później awansowałem na obecne stanowisko SEO Specjalist.

4. Pamiętasz swoją rozmowę kwalifikacyjną w agencji Empressia? Jak wyglądała?


To była jedna z ciekawszych rozmów, jakie miałem okazje odbyć. Rozmowa odbyła się w formie online i pierwszy raz rozmawiałem z trzema osobami na raz podczas rekrutacji – z szefami Tomkiem Kuśnierczakiem oraz Tomkiem Kuberą i moim bezpośrednim przełożonym Damianem Mączyńskim. Po 3/4 minutach całkowicie się nie stresowałem. Każdy z uczestników spotkania zadawał mi konkretne pytania i były one zadawane w taki sposób, abym wypadł jak najlepiej podczas tej rozmowy – tak to odbieram i bardzo to doceniam!

super atmosfera w agencji Empressia

5. Co najbardziej lubisz w swojej pracy?


Najbardziej lubię brak monotonności w zadaniach. Oczywiście mam sporo zadań cyklicznych i takich, które wykonuje się w podobny sposób, trzymając się mniej więcej określonych zasad, ale nigdy nie muszę wykonywać jakiegoś zadania 1:1. Lubię też swobodę, jaką daje nam przełożony (w odróżnieniu od tego, jak zadania są delegowane w dużych korporacjach, tutaj mam dużą dowolność, jakie konkretnie zadania wykonuję). To ja ustalam priorytety swoich działań.

6. Wiemy, że życie to nie tylko praca! Co robisz poza nią?


aktywność Artur Pryda

Po pracy staram się spędzać czas aktywnie, czyli:

  • spacery z psiakami,
  • rower,
  • kajaki,
  • NARTY!

Na stoku narciarskim pojawiłem się pierwszy raz już jako 5-latek!

narty Artur Pryda

7. To nie jest pytanie z serii „Jak widzisz siebie za 5 lat”, ale… jakie masz plany na przyszłość?


Na pewno chcę rozwijać się w technicznym SEO. Lubię analizować strony, wyciągać z nich dane i naprawiać to, co jest źle wdrożone lub niezoptymalizowane. Regularnie czytam różne artykuły i doszkalam się z zakresu komunikacji. Rozwijanie się w kwestii komunikacji jest dla mnie ważne zarówno zawodowo, jak również prywatnie. Może za kilka lat spróbuję swoich sił w Google Ads, natomiast SEO, a przynajmniej techniczne SEO, dopóki będzie funkcjonować i AI nas (specjalistów) nie zastąpi lub zasady pozycjonowania się totalnie nie zmienią – zawsze będzie mi bliskie.

Pytanie Extra: Co lubisz najbardziej jeść?


Pizzę, a jak komuś to trzeba tłumaczyć, no to chyba nie jadł dobrej pizzy.

pizza w agencji Empressia

Pytanie Extra: Jaka jest Twoja ulubiona emoji na Slacku?


jeden rabin powie tak inny powie nie

(Emoji obrazująca wyrażenie „Jeden rabin powie tak, a inny powie nie”, źródło: wykop.pl)

Ta emotka to kwintesencja pracy w SEO.

Pytanie Extra: Czy żółw bez skorupy jest nagi, czy bezdomny?


Nagi. Ponieważ na okładce bajki „Franklin boi się ciemności”, żółw Franklin siedzi w koszulce, a dom ma po ściągnięciu skorupy 😄

Franklin boi się ciemności

(źródło)

Arturze, dziękuję za rozmowę w ramach cyklu #e-interview 💙!

Chcesz dołączyć do naszego zespołu i być częścią Ekscytującej przygody w agencji Empressia? Szukasz pracy w dziale SEO i chcesz zostać specjalistą, podobnie jak nasz dzisiejszy gość? Koniecznie sprawdź zakładkę Kariera albo zgłoś się do nas bezpośrednio!