Opis firmy


Pierwotnie strona internetowa, na której rozpoczęliśmy pozycjonowanie, prezentowała mały sklep online sprzedający klientom indywidualnym zestawy do samodzielnej naprawy iPhone’ów. Z biegiem czasu i skutecznych działań optymalizacyjnych - sklep internetowy powiększył się o nowy sprzęt z zestawami naprawczymi, częściami, akcesoriami oraz narzędziami serwisowymi. W sklepie dodano lub rozwinięto kategorie. Zmieniła się także grupa docelowa - aktualnie sklep działa zarówno modelu B2C, jak i B2B.

Cele


Głównym celem naszej agencji SEO było wygenerowanie ruchu organicznego w sklepie internetowym, zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku (budowa i wzmocnienie świadomości marki przez pozycjonowanie), wykreowanie wizerunku eksperta, który dzieli się wiedzą i, oczywiście, większa sprzedaż.

Wykonane prace


Optymalizacja sklepu on-site - poniżej główne działania::

  • optymalizacja crawl budget
  • wdrożenie danych strukturalnych
  • dodanie zoptymalizowanych meta title dla istotnych podstron
  • optymalizacja grafik
  • zdobycie linków z ponad 150 domen, w tym z 7 artykułów sponsorowanych
  • wykonanie analizy UX

Content marketing:

  • napisanie i opublikowanie (do strony głównej oraz głównych podstron produktowych) łącznie 60 000 znaków na wersję pierwotną strony oraz po zmianie koncepcji na większy sklep
  • stworzenie oraz opublikowanie ponad 40 artykułów blogowych wraz z linkowaniem wewnętrznym
  • wykonanie linkowania wewnętrznego pomiędzy kategoriami i wpisami
  • optymalizacja artykułów eksperckich napisanych przez klienta

Efekty


Google Search Console - całościowy ruch z ostatnich 16 miesięcy

search console case study

Zaczynaliśmy od 0 dokładnie 24 miesiące temu, jednak narzędzie Google Search Console pokazuje ostatnie 16 miesięcy.

Progres: od około 125 wejść do 700 wejść w skali dziennej.

Wykres z narzędzia Semstorm


efekty semstorm case study

Widoczność strony wzrosła następująco:

  • TOP 3: z 0 -> 267
  • TOP 10: z 0 -> 982
  • TOP 20: z 0 -> 2022

A jak prezentują się obecnie wyniki wybranych fraz?


Oto porównanie wybranych fraz na przestrzeni ostatnich 24 miesięcy:

efekty seostation

Podsumowanie


Właściwa strategia na pozycjonowanie sklepu internetowego, konsekwentna realizacja założeń, kreatywny link building, a do tego dobra współpraca z klientem, prowadzenie spójnej komunikacji w obrębie strony i regularne publikacje treści na stronie oraz blogu sprawiły, że marka małego sklepu z modelu B2C stała się rozpoznawalna, a sam sklep rozszerzył swoją działalność również na współpracę B2B. W efekcie zwiększyła się widoczność strony, ruch i sprzedaż.

Jeżeli również Ty masz świadomość tego, że samo prowadzenie sklepu internetowego nie wystarczy, a powyższe wyniki są możliwe do osiągnięcia - skontaktuj się z nami! Przygotujemy strategię i rozpoczniemy działania, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.