Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest ważne?


Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Dlaczego jest to istotne? Będąc w TOP 10, znacznie łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą. Prawidłowo zaplanowane i wdrożone czynności mogą wpłynąć na wzrost zaufania użytkowników do danego przedsiębiorstwa, a także pomóc w wyróżnieniu się tle konkurencji, co także ostatecznie prowadzi do zwiększenia zainteresowania oferowanymi przez daną firmę przedmiotami lub usługami.

Zwiększenie zaufania do firmy i wzmocnienie relacji łączącej ją z użytkownikami, często powoduje również, że chętniej polecają oni daną stronę swoim znajomym, a to pozwala nierzadko na zdobycie nowych klientów już nie tylko z wyników organicznych. Wiele zalet ma także pozycjonowanie lokalne, które pozwala na zaistnienie na rynku miejscowych, nierzadko mniejszych przedsiębiorstw, kierujących swoją ofertę przede wszystkim do osób zamieszkujących lub przebywających na danym terenie.

W związku z tym, że skuteczne pozycjonowanie strony www firmy może znacznie pomóc w rozwinięciu swojego biznesu, decyduje się na nie coraz więcej przedsiębiorstw. Obecnie trudno zaistnieć w internecie i zacząć zajmować wysokie pozycje w Google bez zaplanowania odpowiednich działań. Pozycjonowanie to aktualnie jeden z najlepszych sposobów na zyskanie lub utrzymanie swojej pozycji na rynku, ponieważ w innym przypadku daną firmę w zdobywaniu sympatii klientów szybko może pokonać inne przedsiębiorstwo.

Tanie pozycjonowanie strony internetowej — czy warto?


Zwiększony popyt na usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych powodują również, że na rynku pojawia się coraz więcej firmy oferujących zaplanowanie oraz wdrożenie działań SEO mających na celu zwiększenie widoczności witryny. Część agencji reklamuje swoje usługi jako tanie, a wielu właścicieli witryn bez zastanowienia decyduje się na wykupienie tego rodzaju opieki nad swoją stroną internetową, chcąc osiągnąć wysokie pozycje w Google przy jednoczesnym niewielkim nakładzie pieniężnym.

Czy jednak tanie pozycjonowanie stron internetowych może być skuteczne? Zazwyczaj niestety nie. Na marketingu internetowym niby można, ale nie warto oszczędzać.

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy. – Henderson Stuart

Część osób może kojarzyć działania SEO jedynie z pisaniem nieciekawych, prostych treści z wykorzystaniem słów kluczowych (podanych przez darmową aplikację), jednak jest to myślenie błędne. Na pozycjonowanie stron internetowych składają się ciągła praca związana z regularnym wdrażaniem poszczególnych czynności oraz analizowaniem zarówno wyników określonej strony internetowej, jak i jej konkurencji.

Agencje oferujące tanie pozycjonowanie stron www zazwyczaj stawiają na słowa kluczowe, w przypadku których dana strona internetowa ma małą konkurencję lub na te już wykorzystane podczas tworzenia treści na witrynę i zapewniające jej dobre pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Nierzadko określone frazy nie są nawet bezpośrednio związane z branżą, w której działa określona firma, co może powodować zwiększony ruch na stronie, jednak, przy tym, nie mieć pozytywnego wpływu na konwersje.

Często tanie pozycjonowanie jest związane również z tym, że daną stroną internetową nie zajmują się specjaliści, a osoby, które nie mają odpowiedniej wiedzy, a przez to, mogą szybko popełnić błąd negatywnie wpływający na widoczność witryny. Niska cena może wynikać też ze stosowania przestarzałych metod. Te niestety, choć niegdyś mogły pomóc w zyskaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, obecnie często nie mają większego wpływu na widoczność strony internetowej. Tanie pozycjonowanie może być także pozycjonowaniem niedokładnym, w którym brakuje rzetelnych analiz oraz regularnej kontroli wyników określonych działań.

tanie pozycjonowanie negatywne efekty

Na koniec - tanie pozycjonowanie jest po prostu nieopłacalne zarówno dla właściciela strony, jak i osoby zajmującej się rzekomym pozycjonowaniem. Trzeba przede wszystkim mieć świadomość tego, co może znaleźć się w budżecie - za 300 zł można opublikować kilka artykułów sponsorowanych na zewnętrznych platformach. Jest to jednak wyłącznie kropla w morzu dobrje strategii SEO.

Chcąc oszczędzić, tylko na tym tracisz.

Tanie pozycjonowanie stron internetowych a cennik profesjonalnych usług


Na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych składa się wiele czynników. Przede wszystkim w koszty należy wliczyć audyt SEO witryny. Jest on niezbędny do oceny wcześniej prowadzonych działań, wyciągnięcia wniosków, a także zaplanowania kolejnych czynności, które mogą pomóc danej firmie w znalezieniu się wysoko w wyszukiwarce Google. Kolejnymi krokami są: działania on-site, czyli te mające na celu dostosowanie samej witryny do oczekiwań użytkowników oraz algorytmów wykorzystywanych przez Google, a także — wszystkie czynności off-site — wykonywane poza stroną w celu zwiększenia jej widoczności.

Na działania on-site składają się m.in.:

  • analiza i ewentualna likwidacja błędów w kodzie strony,
  • znalezienie oraz wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych,
  • zadbanie o przyjazne adresu URL,
  • prawidłowe dostosowanie nagłówków,
  • optymalizacja zdjęć,
  • zadbanie o szybkie wyświetlanie się strony www.

Wyżej wymienione czynności to tylko przykłady tego, co obejmują działania na stronie. Z kolei te poza witryną to np. link building, w przypadku którego istotne jest pozyskiwanie linków wyłącznie z wartościowych serwisów, a nie ze stron służących jedynie do wymiany linków, które mogą być używane przez osoby oferujące tanie pozycjonowanie stron. Cennik takich agencji może wydawać się bardziej atrakcyjny, jednak efekty prawdopodobnie nie sprostają oczekiwaniom właściciela witryny.

Należy także zaznaczyć, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Specjaliści SEO muszą wykorzystywać też odpowiednie narzędzia takie jak Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, Senuto, SEMSTORM, Surfer SEO, Screaming Frog, Hotjar i wielu innych - w większości płatnych. Co więcej, do wyszukiwania samych słów kluczowych również używa się płatnych programów po to, aby uzyskać jak najlepsze wyniki i przeprowadzić rzetelną analizę. Trudno wskazać dokładny cennik pozycjonowania stron, ponieważ wszystko zależy od samej strony, jej domeny, konkurencji witryny oraz od wielu innych czynników.

Warto jednak pamiętać, że zazwyczaj obietnice o wykonaniu pozycjonowania tanio pozostają jedynie obietnicami, które nie przynoszą oczekiwanych efektów i nie wpływają na znalezienie się strony w TOP 10. Optymalizacja oraz pozycjonowanie strony www wymaga nakładu pracy i poświęcenia czasu wielu specjalistów — nie jest to jedynie chwila na wpisanie „magicznych” wzorów w kodzie witryny, dlatego niska cena pozycjonowania powinna budzić podejrzenia u właścicieli witryn.

Czy pozycjonowanie stron internetowych rzeczywiście jest drogie?


Ceny za pozycjonowanie sięgające kilku tysięcy złotych wielu osobom wydają się duże. Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Warto zwrócić uwagę na to, jakie korzyści można otrzymać w zamian za określoną kwotę, wśród których są:

  • zwiększony ruch na stronie,
  • duża liczba klientów,
  • pożądana popularność danej witryny.

Trzeba także pamiętać o tym, że rozwój biznesu pozwoli na zyskanie dodatkowych przychodów. Co więcej, w porównaniu z innymi działaniami mającymi na celu promocję określonej firmy (np. reklama telewizyjna bądź radiowa, bannery, druk ulotek, kampanie sponsorowane w wyszukiwarce lub mediach społecznościowych), działania SEO nie stanowią bardzo dużego wydatku.

Biorąc pod uwagę efekty oraz zestawiając koszty działań SEO z ceną innych czynności wykonywanych w celu promocji określonego przedsiębiorstwa, zazwyczaj okazuje się, że pozycjonowanie nie jest drogie, a inwestycja może się w określonym czasie zwrócić. Z kolei stawiając na tanie pozycjonowanie, można przyczynić się do większych strat, bo choć sama usługa będzie tańsza, prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych efektów i dodatkowych przychodów, a może nawet spowodować spadek pozycji witryny w Google i wymagać dodatkowych działań naprawczych.

Komu zlecić pozycjonowanie stron internetowych?


Skąd mieć pewność, że dana agencja SEO wykona profesjonalne pozycjonowanie strony www, które może przynieść oczekiwane skutki? Szukając specjalistów, należy zwrócić uwagę na to, w jaki sposób podchodzą oni do swojej pracy — warto przy tym mieć na uwadze, że nie tylko niska cena nie powinna być wyznacznikiem w czasie wybierania agencji. Trzeba pamiętać, że niemożliwe jest ustalenie dokładnej daty, kiedy osiągnięte zostaną pożądane efekty. Warto postawić na agencję zatrudniającą doświadczonych specjalistów, którzy cały czas się rozwijają i zyskują nowe umiejętności poprzez uczestnictwo w webinarach, konferencjach oraz szkoleniach.

Warto również pamiętać o tym, że już na początku współpracy powinien zostać wykonany rzetelny audyt SEO oraz przygotowana strategia SEO. W innym przypadku poszczególne działania mogą nie być odpowiednio dopasowane do danej strony internetowej. Jeżeli chcesz, aby pozycjonowaniem Twojej witryny zajęli się fachowcy, skorzystaj z naszych usług, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność danej firmy w internecie i ułatwią uzyskanie pożądanych pozycji w Google.

Dzięki licznym zwrotom z inwestycji i osiąganiu celów sprzedażowych oraz marketingowych przekonasz się, że z nami pozycjonowanie rzeczywiście jest tanie, to znaczy: opłacalne!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ

1. Czy tanie pozycjonowanie stron www jest możliwe?

Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe, ale zwykle nieopłacalne, ponieważ zazwyczaj nie przynosi oczekiwanych skutków, a zamiast tego, może przyczynić się do strat, np. do nałożenia na daną stronę ograniczeń przez roboty Google.

2. Czym kierować się, wybierając agencję SEO?

Szukając odpowiedniej agencji SEO, nie należy patrzeć tylko na cenę pozycjonowania, ale warto upewnić się, że pracują w niej doświadczeni fachowcy, którzy słuchają klientów i wykonują swoją pracę rzetelnie, stawiając na ciągły rozwój.

3. Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie każdej strony www może mieć inną cenę. Wiele zależy od branży, w jakiej działa firma, ponieważ to wpływa na konkurencyjność fraz kluczowych, a także od samej strony i jej domeny.