Spis treści
- Czym są i jakie zalety mają strony typu one page?
- Jak wypozycjonować stronę one page? Zacznij od znalezienia słów kluczowych
- Meta dane dla stron typu one page
- Czas ładowania strony one page i jej wersja mobilna
- Kotwice jako istotny element stron typu one page
- Rola treści w pozycjonowaniu strony one page
- Atrybuty ALT zdjęć
- Linkowanie zewnętrzne w pozycjonowaniu strony one page
- Pozycjonowanie one page – czy warto?
Czym są i jakie zalety mają strony typu one page?
Witryny typu one page zazwyczaj nie mają żadnych podstron. Zamiast tego wszystkie informacje są zawarte na podzielonej na poszczególne sekcje stronie głównej. W związku z tym, że prowadząc tego rodzaju witrynę, nie publikuje się dużej ilości treści, wiele osób uznaje, że pozycjonowanie one page jest niemożliwe. Warto jednak zaznaczyć, że choć przeprowadzenie skutecznych działań jest zwykle trudniejsze, pozycjonowanie tego typu stron internetowych może przynieść oczekiwane efekty.
Należy także zauważyć, że landing page oraz strony one page nie są tym samym, choć często się je utożsamia. Pierwsza jest najczęściej stroną produktową lub usługową, która ma zachęcić użytkownika do wykonania konkretnego działania. Zwykle można na niej znaleźć różnego rodzaj banery albo płatne reklamy. Z kolei warianty typu one page to także strony firmowe. Znajdujące się na nich odnośniki, przenoszą użytkowników jednak tylko w inną część tej samej witryny.
Pomimo tego, że opisywanym stronom zarzuca się brak możliwości rozbudowy, trzeba docenić je za nowoczesny charakter i stosunkowo niską cenę w porównaniu do witryn z wieloma podstronami. Co więcej, mniejsza ilość opublikowanych treści sprawia, że odwiedzający stronę internetową one page przyswajają zwykle najważniejsze informacje. Tego rodzaju witryny są również funkcjonalne i responsywne – zazwyczaj prawidłowo wyświetlają się zarówno na komputerach, jak i urządzaniach mobilnych. Ponadto, warto zauważyć, że w przypadku wyboru szablonu one page, użytkownicy z wyników organicznych trafiają od razu na stronę główną, a nie podstrony, które nie muszą być interesujące dla wszystkich gości.
Najważniejsze zalety posiadania i pozycjonowania strony typu one page:
- niższa cena wdrożenia szablonu,
- łatwiejsze śledzenie ruchu na stronie,
- profesjonalny i nowoczesny design witryny,
- prawidłowe wyświetlanie strony nie tylko na komputerach, lecz także na smartfonach i tabletach,
- większa liczba wyświetleń, ruchu i konwersji,
- przewaga nad konkurencją,
- kreowanie pozycji lidera w sieci.
Jak wypozycjonować stronę one page? Zacznij od znalezienia słów kluczowych
Pozycjonowanie stron one page, podobnie jak innych witryn, należy rozpocząć od znalezienia odpowiednich słów kluczowych. Mogą w tym pomóc programy, narzędzia oraz serwisy pozwalające na wyróżnienie najczęściej wpisywanych w Google fraz. Warto także dokonać analizy konkurencji i sprawdzić, jakie wyrazy najczęściej są używane w publikowanych u nich tekstach. Słowa kluczowe są niezwykle ważne z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych, ponieważ ich poprawne użycie zwiększa prawdopodobieństwo poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Meta dane dla stron typu one page
Na pozycjonowanie stron internetowych typu one page składa się także stworzenie ciekawych, zachęcających do wejścia na nie opisów oraz tytułów. Dane te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, dlatego to w dużej mierze od nich zależy, czy użytkownik wejdzie w dany link. Trzeba pamiętać o tym, aby nazwa informowała, co znajduje się na danej witrynie, np. jeśli prowadzi się drogerię internetową, należy to podkreślić już w tytule.
Opis meta description powinien jeszcze dokładniej informować, czego dotyczy dana witryna. Ponadto dobrze, jeśli będzie w nim tzw. wezwanie do działania, które dodatkowo zachęci do odwiedzenia takiej strony. Podczas pozycjonowania strony internetowej, trzeba także zwrócić uwagę na liczbę znaków meta danych. Jeżeli tytuł i opis będą za długie, Google skróci dany tekst, przez co użytkownik może nie być tak zainteresowany, żeby odwiedzić stronę.
Czas ładowania strony one page i jej wersja mobilna
Dla SEO istotna jest również szybkość ładowania danej strony internetowej. Warto zadbać o to, aby użytkownik, po wejściu w link, nie musiał długo czekać na wyświetlenie witryny. To szczególnie ważne podczas pozycjonowania one page, ponieważ na tego typu stronach zazwyczaj znajduje się duża liczba elementów graficznych. Kompresja obrazków i zdjęć może znacznie skrócić ładowanie witryny.
Należy zwrócić uwagę na szybkość odpowiedzi wybranego serwera oraz wykorzystywać jedynie potrzebne wtyczki. Dzięki temu strona typu one page wyświetli się znacznie szybciej, co pozytywnie wpłynie na user experience, zmniejszając liczbę odrzuceń witryny, a także na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ czas ładowania strony jest oceniany też przez roboty Google.
Chcąc pozycjonować strony one page, trzeba też zadbać o ich prawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Dobrze pamiętać o tym, że coraz większa liczba użytkowników wchodzi do internetu przez smartfony oraz tablety, a niekorzystnie wyglądająca witryna na pewno nie zachęci odwiedzających do skorzystania z oferowanych na niej usług czy kupna produktów danej firmy. Ponadto roboty wyszukiwarki podczas oceniania stron internetowych biorą także pod uwagę ich dostosowanie do telefonów czy innych urządzeń przenośnych. Warto przy tym zaznaczyć, że dopasowanie mobilne opisywanych witryn nie jest trudne.
Kotwice jako istotny element stron typu one page
W związku z tym, że w przypadku opisywanych witryn wszystkie treści znajdują się na jednej stronie, użytkownik, chcąc znaleźć określone informacje, nie będzie tracić czasu na scrollowanie witryny i prawdopodobnie po prostu z niej wyjdzie. Chcąc tego uniknąć, należy zadbać o tzw. kotwice, które sprawią, że przeglądanie strony typu one page stanie się bardziej komfortowe. Tego rodzaju odsyłacze pozwolą gościom poprzez spis treści przejść do wybranej przez nich sekcji. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że to rozwiązane nie stworzy osobnego adresu URL dla każdej części witryny.
Rola treści w pozycjonowaniu strony one page
Planując pozycjonowanie stron internetowych, należy zadbać o stworzenie wartościowego contentu. To przede wszystkim wysokiej jakości, unikatowe treści mogą skutecznie zachęcić do zakupu danych produktów czy skorzystania z określonych usług. W związku z tym warto zadbać, aby publikowane teksty były ciekawe dla użytkowników i dostarczały im oczekiwanych informacji. Istotne okazuje się także naturalne wykorzystanie wcześniej ustalonych słów kluczowych. Jeśli osoby odwiedzające daną stronę stwierdzą, że publikowany na niej content jest wartościowy – prawdopodobnie skorzystają z oferty, a przy następnych zakupach wejdą na nią ponownie.
Podczas pozycjonowania strony internetowej one page, trzeba także pamiętać o tym, aby nie publikować skopiowanych treści. Tego rodzaju praktyki są krytycznie oceniane zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarkę Google. Powielając treści, traci się zaufanie potencjalnych klientów, którzy mogli już wcześniej na innej stronie znaleźć przedstawione informacje w tej samej formie. Ponadto nie należy jednego contentu umieszczać w kilku miejscach tej samej witryny.
Atrybuty ALT zdjęć
W związku z tym, że dużą część strony one page stanowią grafiki, warto przygotować dla nich odpowiednie opisy alternatywne. Znacznie ułatwiają one robotom Google prawidłowe indeksowanie witryny, co także zazwyczaj zwiększa ruch organiczny. Prawidłowy opis tego, co znajduje się na zdjęciu, daje też większe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania w zakładce „grafika”, skąd również użytkownicy mogą przejść na stronę internetową. Ponadto atrybuty ALT są ważne dla osób niedowidzących.
Linkowanie zewnętrzne w pozycjonowaniu strony one page
Jeśli pozycjonowanie stron internetowych ma przynieść oczekiwane skutki, trzeba też zadbać o odpowiednie linkowanie. Choć w przypadku większości witryn odnośniki powinny być zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, tworząc wariant one page, warto skupić się wyłącznie na linkach z innych stron. Duża liczba odnośników do witryny nierzadko wpływa na osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Co więcej, link building pozwala na zyskanie większego zaufania do marki, ponieważ użytkownicy chętniej odwiedzają serwisy polecane na innych stronach internetowych.
Pozycjonowanie one page – czy warto?
Strona one page, aby była wyświetlana na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, wymaga wprowadzenia przemyślanych działań. Dobrze skorzystać w tym przypadku z pomocy doświadczonych fachowców z agencji SEO mogących pomóc w optymalizacji danej witryny. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona internetowa zyska odpowiednią opiekę, powierz ją naszym specjalistom, którzy na podstawie swojego doświadczenia oraz stale rozwijanej wiedzy, zaplanują i wdrożą odpowiednie działania. Warto postawić na pozycjonowanie stron one page, ponieważ jest to skuteczny sposób na znalezienie się na pierwszych stronach w Google, a co za tym idzie – na zyskanie nowych odwiedzających stronę i utrzymanie przy sobie klientów.
Chcesz się dowiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie strony typu one page? Wypełnij poniższy brief i zaczekaj na nasz kontakt.
wyceń pozycjonowanie strony one page
FAQ:
1. Czym są strony one page?
Witryny typu one page zazwyczaj nie mają podstron, a wszystkie informacje na temat danej firmy, produktów lub usług zawarte są na stronie głównej.
2. Czy można pozycjonować stronę typu one page?
Choć na stronie tego rodzaju jest zazwyczaj nieco mniej treści, można, a nawet warto ją pozycjonować, ponieważ dzięki działaniom SEO możliwe jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie.
3. Dlaczego warto stworzyć opisy alternatywne dla zdjęć?
Atrybuty ALT znacznie ułatwiają indeksację witryny i pozwalają na wyświetlanie się strony na wyższych pozycjach w Google. Ponadto są ułatwieniem dla osób niedowidzących.