Spis treści
- Czym jest konto Google Moja Firma?
- Jak założyć „wizytówkę” w Google Moja Firma?
- Dlaczego warto pozycjonować profil Google Moja Firma?
- Pozycjonowanie Google Maps – poradnik, od czego zacząć
- Zdjęcia i grafiki a pozycjonowanie w Google Maps
- Pozycjonowanie – Mapy Google jako miejsce, w którym liczą się opinie użytkowników
- Pozycjonowanie Google Maps - tworzenie wpisów i prezentacji produktów
- O czym jeszcze pamiętać, planując pozycjonowanie w Mapach Google?
Czym jest konto Google Moja Firma?
Prowadząc działalność, warto zadbać nie tylko o odpowiednią nawigację na stronie, lecz także do strony. Stworzenie ciekawej „wizytówki” w Google Moja Firma to podstawa pozycjonowania lokalnego. Na profilu przedsiębiorstwa potencjalny klient może znaleźć dane teleadresowe określonego lokalu, drogę dojazdu do niego oraz godziny otwarcia.
Informacje na temat danej firmy wyświetlane są użytkownikom wpisującym w wyszukiwarkę frazę odnoszącą się do danej branży oraz miejscowości, w której przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność. Oznacza to, że np. po wpisaniu w Google słów „dentysta Bydgoszcz”, wyszukiwarka, oprócz stron internetowych, wyświetli również podstawowe dane dotyczące miejsc mogących zainteresować daną osobę.
Jak założyć „wizytówkę” w Google Moja Firma?
Wystarczy wejść na stronę google.com/business i wybrać wyświetlającą się w prawym górnym rogu opcję „Zarządzaj teraz”, a następnie dodać informacje o prowadzonej działalności. Warto przy tym zaznaczyć, że „wizytówka” danego przedsiębiorstwa może też zostać wcześniej stworzona przez jednego z użytkowników lub samą wyszukiwarkę na podstawie dostępnych w internecie danych. W takim wypadku dobrze przejąć nad nią własność tak, aby móc na bieżąco uzupełniać wszystkie ważne informacje dotyczące swojej firmy.
Założenie profilu firmy w Mapach Google wymaga także weryfikacji „wizytówki”. Najczęściej na wskazany podczas zakładania konta adres przedsiębiorstwa zostaje wysłany list z kodem. Podobnie dzieje się w momencie, gdy właściciel chce przejąć własność nad danym profilem. Możliwe jest również otrzymanie kodu mailem, SMS-em lub podczas rozmowy telefonicznej, jednak te opcje są zazwyczaj niedostępne.
Dlaczego warto pozycjonować profil Google Moja Firma?
Główną zaletą założenia „wizytówki” firmy w Google Maps jest możliwość dotarcia do znacznej liczby potencjalnych klientów. Ponadto prawidłowo uzupełnione informacje są dla użytkowników ważną wskazówką, ułatwiającą im kontakt z przedstawicielami przedsiębiorstwa, a także dojazd do lokalu. Wielu ludzi nie chce bowiem tracić czasu na to, aby znaleźć numer telefonu czy dokładny adres określonego przedsiębiorstwa. Dzięki Google Moja Firma mogą oni uzyskać potrzebne im dane w kilka sekund.
Należy też zaznaczyć, że profile firm wyświetlają się w wynikach wyszukiwania zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Optymalizacja „wizytówki” w Google Moja Firma jest też doskonałym sposobem na poinformowanie potencjalnych klientów o zakresie świadczonych usług czy przedstawienie części z oferowanych produktów, a także na wyróżnienie się na tle innych lokalnych firm. Co więcej, dodanie profilu firmy do wyszukiwarki jest darmowe, dlatego na ten krok mogą zdecydować się nawet małe przedsiębiorstwa.
Najważniejsze zalety stworzenia „wizytówki” w Google Maps:
- możliwość szybszego dotarcia do potencjalnych klientów,
- ułatwienie klientom dojazdu do siedziby danego przedsiębiorstwa,
- zwiększenie liczby odwiedzin strony www firmy,
- dostarczenie użytkownikom najważniejszych informacji na temat firmy oraz oferowanych usług i/lub produktów.
Pozycjonowanie Google Maps – poradnik, od czego zacząć
Optymalizację profilu przedsiębiorstwa w Google Maps dobrze zacząć już podczas zakładania konta. Chcąc zwiększyć widoczność swojej firmy w internecie, warto zadbać o to, aby jej nazwa pokrywała się z tą wykorzystywaną w innych social mediach oraz, aby informowała o tym, co robi dane przedsiębiorstwo. Pozwoli to potencjalnym klientom na szybsze znalezienie firmy w Mapach Google.
Przykładem prawidłowych nazw są:
- Sklep zoologiczny „Psia Łapa”,
- Kawiarnia Pobudzenie,
- MySkin – gabinet medycyny estetycznej.
Trzeba również wybrać kategorię najlepiej opisującą prowadzoną działalność, ponieważ informacja ta wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania pod nazwą przedsiębiorstwa. Ważne są też dane kontaktowe takie jak numer telefonu, adres siedziby firmy czy strona internetowa. Co więcej, działania SEO dotyczące profilu Google Moja Firma, obejmują także uzupełnienie dodatkowych informacji m.in. godzin otwarcia oraz, jeśli prowadzi się działalność usługową – obsługiwanych obszarów. Dzięki tym danym klient dowie się, kiedy powinien odwiedzić siedzibę przedsiębiorstwa oraz, czy jako mieszkaniec np. danego osiedla może skorzystać z oferty wybranej firmy.
Zdjęcia i grafiki a pozycjonowanie w Google Maps
Niezwykle ważnymi elementami każdej „wizytówki” Google Moja Firma są wysokiej jakości zdjęcia. Ciekawe fotografie przedstawiające pracowników danego przedsiębiorstwa, sprzedawane produkty czy lokal, w którym np. realizowane są określone usługi, może sprawić, że większa liczba użytkowników zainteresuje się stworzonym profilem. Ważne jest także opublikowanie unikatowego logo firmy. Ponadto wyszukiwarka Google umożliwia dodanie do swojej „wizytówki” w Mapach Google wirtualnego spaceru po siedzibie przedsiębiorstwa. Odpowiednie zdjęcia przedstawiające firmę oraz jej pracowników mogą skutecznie zachęcić do skorzystania z danych usług lub zakupu określonych produktów.
Pozycjonowanie – Mapy Google jako miejsce, w którym liczą się opinie użytkowników
Na profilu danej firmy każdy z użytkowników może także dodać swoją opinię dotyczącą np. sposobu obsługi klienta, jakości oferowanych produktów lub usług czy kontaktu z danym przedsiębiorstwem. Decydując się na pozycjonowanie w Google Maps należy zadbać o to, aby pozytywnych komentarzy było jak najwięcej, ponieważ mają one wpływ na to, które z pasujących do danego zapytania przedsiębiorstw będzie wyświetlone jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. To z kolei wpłynie na pozycję firmy w Google Maps. Pozycjonowanie w Mapach Google powinno więc obejmować działania, które w ramach prowadzonej korespondencji czy spotkań zachęcają do wyrażania opinii na temat samego przedsiębiorstwa oraz jego funkcjonowania.
Jak reagować na negatywne opinie? Jeśli są one prawdziwe, należy przeprosić za opisane w nich sytuacje lub mankamenty sprzedanego produktu, zaznaczając przy tym, że firma wyciągnie z tego wnioski, a następne zlecenia albo zamówienia będą realizowane zgodnie z oczekiwaniami klientów. Z kolei negatywne wypowiedzi tworzone przez konkurencję lub zawierające wulgaryzmy, można usunąć ze swojego profilu, żeby nie wprowadzały użytkowników w błąd.
Pozycjonowanie Google Maps - tworzenie wpisów i prezentacji produktów
Z punktu widzenia pozycjonowania ważne jest także tworzenie wpisów wyświetlanych później w „wizytówce” Google Moja Firma. Zazwyczaj są to krótkie teksty informujące użytkowników o ciekawym wydarzeniu związanym z działalnością danego przedsiębiorstwa lub dotyczące nowych produktów albo zmian w oferowanych usługach. W tego rodzaju publikacjach warto umieścić też linki odsyłające potencjalnych klientów do dotyczących określonego tematu podstron. Pozwoli to na zwiększenie ruchu na stronie oraz sprawi, że więcej osób zapozna się z dokładną ofertą firmy.
Jeśli komuś zależy na tym, aby pozycjonowanie w Google Maps przyniosło oczekiwane skutki, powinien dodać do swojego profilu również sprzedawane produkty. Jeżeli jest ich zbyt dużo, warto skupić się na tych najczęściej wybieranych. Dzięki temu użytkownik jeszcze przed wejściem na stronę internetową będzie wiedzieć, jakie rzeczy może na niej nabyć. Dobrze opublikować również teksty zawierające informacje na temat produktów, ponieważ ciekawe opisy nierzadko skutecznie zachęcają użytkowników do dokonania zakupu.
O czym jeszcze pamiętać, planując pozycjonowanie w Mapach Google?
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych, również podczas działań SEO związanych ze zwiększeniem widoczności profilu firmy w Google Maps, warto zwrócić uwagę na słowa kluczowe. Ważne jest jednak, aby treści nie były przesycone frazami. Zamiast tego, dobrze wplatać je naturalnie w teksty. Również słowa kluczowe zawarte w opiniach użytkowników pozytywnie wpływają na pozycjonowanie lokalne firmy w Google. Co więcej, najlepsze efekty przynoszą nieco dłuższe wypowiedzi klientów, zawierające około 2-3 zdań.
Warto także na swojej stronie umieścić odnośnik do „wizytówki” w Google Maps. Pozycjonowanie profilu to też monitorowanie statystyk. Jako właściciel konta ma się możliwość zobaczenia, które słowa wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy wchodzący na dany profil, co najbardziej ich na nim interesuje, a także jak często wyświetlane są dodane do „wizytówki” zdjęcia. W uzyskaniu wyższych pozycji często pomaga też opublikowanie odnośników do strony na portalach służących promocji lokalnych biznesów.
Optymalizując „wizytówkę” Google Moja Firma, trzeba też pamiętać o tym, że informacje na temat firmy powinny zostać też zapisane w formie mikrodanych na jej stronie. Pozycjonowania w Mapach Google nie trzeba wykonywać samemu. Warto to zadanie powierzyć doświadczonej agencji SEO, która dobierze odpowiednie działania i będzie na bieżąco monitorować pozycję profilu przedsiębiorstwa w Mapach Google.
FAQ:
1. Ile kosztuje założenie profilu firmy w Google Maps?
Profil Google Moja Firma jest darmowy.
2. Czy możliwe jest dodawanie wpisów na profilu Google Moja Firma?
Prowadząc profil firmy, można dodawać krótkie wpisy do jej „wizytówki” w Google Maps. Najczęściej tego rodzaju teksty dotyczą nowej oferty, promocji lub wydarzeń organizowanych przez dane przedsiębiorstwo.
3. Jakie zdjęcia dodać do profilu swojej firmy?
Zdjęcia w „wizytówce” Google Moja Firma mogą przedstawiać pracowników danego przedsiębiorstwa, jego lokal lub oferowane produkty. To, które fotografie będą najlepsze, zależy przede wszystkim od branży, w jakiej działa określona firma.