Spis treści

Facebook – pierwszy krok

Strona firmowa na Facebooku to garść korzyści dla Twojej marki – możesz w prosty sposób zainicjować kontakt z odbiorcami, poszerzyć grono potencjalnych klientów, budować mocny wizerunek marki w ich świadomości, zyskać zaufanie i lojalność, możesz dać się zauważyć, więc dlaczego tego nie zrobić? Aby założyć fanpage firmowy, konieczne jest posiadanie prywatnego konta na platformie. Zanim na kilku obrazkach pokażę Ci, jak utworzyć stronę na Facebooku i co zrobić, żeby skutecznie go poprowadzić, przygotowałam listę powodów, dla których warto, jeśli wciąż masz jakieś wątpliwości.

Facebook – dlaczego warto?

  • Za darmo bez zapisów drobnym druczkiem

Zero opłat brzmi całkiem dobrze, prawda? Bo stworzenie strony firmowej na Facebooku nie kosztuje ani grosza. Owszem, budżet możesz nadszarpnąć, ale już później, kiedy zaczniesz aktywnie korzystać z Facebook Ads, co dobrze zrobi Twojej marce.

  • Konkurencja nie śpi

Nigdy. I pogódź się z tym. Kiedy Ty zastanawiasz się, czy założyć konto marki na Facebooku, Twoi konkurenci uruchamiają już kolejną kampanię i kończą planować publikacje na najbliższy tydzień. Wake up!

  • Personifikacja firmy

Czyli pierwiastek ludzki w świecie wirtualnym. Obecność Twojej firmy w sieci daje Ci ogromne możliwości budowania relacji społecznościowych ze wszystkimi odbiorcami, a także potencjał na zwiększenie wyników biznesowych. Tworząc stronę na Facebooku, pamiętaj o przygotowaniu strategii komunikacji – stylu, tonu przekazu i osobowości, które będzie reprezentować Twoja marka.

  • Przybij wirtualną piątkę ze społecznością swojej marki!

Nie ma nic lepszego od nawiązywania bliższych interakcji ze swoją grupą docelową. Dzięki zaangażowaniu w komunikację za pomocą komentarzy i wiadomości prywatnych, jesteś w stanie dowiedzieć się o wiele więcej o społeczności, jaka buduje się wokół Twojej marki. Wiek, płeć, dane demograficzne, lokalizacja, zainteresowania – analizuj i wyciągaj wnioski.

  • Rozszerzaj zasięg

Masz pełne pole do popisu z wykorzystaniem prostych tricków – organizuj konkursy, regularnie publikuj ofertę produktową, pobaw się w RTM (to twarda sztuka jest!), generuj ruch – przekieruj odbiorców na bloga lub bezpośrednio do swojego sklepu internetowego, połącz konto na Facebooku ze stroną www lub e-sklepem. Przy okazji sprawdź, jak założyć sklep na Facebooku.

  • Korzystaj z reklam na Facebooku

Dzięki Facebook Ads znacznie rozwiniesz swoją markę, eliminując ryzyko przekroczenia budżetu przeznaczonego na promowanie firmy online. Reklamy, które stworzysz, mogą być wyświetlane zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. To Ty decydujesz, jaki materiał reklamowy dystrybuujesz, jaki jest target i harmonogram kampanii.

Facebook – jak założyć konto firmowe?

Pora na graficzne wskazówki i konkrety:

  • Kliknij strzałkę w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Utwórz stronę:

jak założyć sklep na facebooku



  • Wybierz Rozpocznij w panelu Firma lub marka. Możesz również stworzyć fanpage społeczności lub osoby publicznej:

jak założyć sklep na facebooku



  • Uzupełnij pola Nazwa strony i wybierz konkretną kategorię, do której będzie przypisana i kliknij Kontynuuj:

jak założyć sklep na facebooku



  • Wybierz zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle lub pomiń i zrób to później:

jak założyć sklep na facebooku



  • Gratulacje – właśnie założyłeś swój fanpage:

jak założyć sklep na facebooku



Możesz uzupełnić swój profil i zamieścić wszystkie informacje związane ze swoją marką, napisać powitalnego posta, małymi krokami budować społeczność, która z mikro stanie się makro i... istnieć. Facebook to świetne narzędzie marketingowe dla Twojego biznesu. Nie rezygnuj świadomie z możliwości rozwoju online - prowadzenie social media is a must.

Wkrótce przygotuję miniporadniki poszczególnych funkcjonalności Facebooka. Stay tuned!