Spis treści

Ale o co chodzi?

Na początku należy zaznaczyć, że słowo “sklep” używane jest w tym przypadku trochę na wyrost. Jest to raczej pewna funkcjonalność w formie zakładki, która uzupełnia firmową działalność na Facebooku. Wszystko, czego potrzebujesz to własny fanpage - no i oczywiście produkty, które ktoś zechce kupić :). Po konfiguracji usługi Twoja oferta będzie pojawiać się na głównej stronie na fanpage’u lub pod wybranymi postami (co może przynieść bardzo korzystne wyniki sprzedażowe - zwłaszcza w przypadku dużych zasięgów).


Ale dość już wstępu, w końcu jesteś tu po to, żeby zdobyć konkretne porady - a zatem zaczynamy!

Handlowcy go nienawidzą! Odkrył sposób, jak założyć sklep na Facebooku w 4 prostych krokach!

Samo założenie sklepu i dodanie produktów jest niezwykle proste. Jeżeli masz już gotową ofertę, to przeklikanie wszystkich opcji powinno zająć dosłownie chwilę. Szczegółowe informacje o usłudze znajdziesz tutaj.

1. Dodaj zakładkę do fanpage’a

Zakładka jak to zakładka, nie wymaga skomplikowanej konfiguracji - na początku wystarczy, że wybierzesz ją z listy dostępnych opcji w ustawieniach konta i dodasz na swoją stronę. Obecnie zazwyczaj karta jest już dodana i pozostaje ją zmodyfikować. Możesz to sprawdzić, wchodząc w ustawienia konta:


Ustawienia → Szablony i karty → Sklep


Pozycja Sklep powinna znajdować się na poniższej liście. Po dodaniu karty do swojego fanpage’a oraz ewentualnym przesunięciu jej na preferowane miejsce na liście (wystarczy przeciągnąć w górę lub w dół), zakładka będzie widoczna na głównej stronie. Wystarczy ją teraz odpowiednio skonfigurować i dodać zachęcającą zawartość.


zakładanie konta

2. Wybierz metodę płatności

Następnym krokiem jest powrót na główną stronę fanpage’a i kliknięcie na nowo utworzoną zakładkę Sklep. Musisz najpierw zaakceptować regulamin handlowy (możesz go nawet przeczytać, choć z reguły niestety regulaminy zdają się mieć mniejsze wzięcie niż instrukcja do pilota). Następnie powinno pojawić się okienko wyboru sposobu dokonywania zakupów przez Twoich klientów.

regulamin

Wszystko zależy tutaj od profilu działalności - jeżeli posiadasz już zewnętrzny sklep internetowy, to bardzo dobrze się składa! Możesz połączyć go z usługą Facebooka i przekierowywać odbiorców do swojej witryny (w tym przypadku zaznacz opcję Transakcja zakupu w innej witrynie). Jeżeli chcesz prowadzić działalność wyłącznie facebookową, wybierz drugą zakładkę. Po kliknięciu na produkt użytkownikom otworzy się okienko Messengera i będą mogli się z Tobą skontaktować.

metoda płatności

Ostatnim działaniem w tym momencie jest wybór waluty, w której dokonywane będą płatności. W tym momencie masz już w zasadzie skonfigurowany główny mechanizm Twojego sklepu na Facebooku!

waluta

3. Zacznij dodawać produkty

Dlaczego nie po prostu “dodaj produkty”? Każdy artykuł trzeba skonfigurować osobno, dlatego przy większej ich liczbie warto przygotować się na zabawę nieco rozciągniętą w czasie. Co trzeba zrobić, aby produkt zaczął cieszyć oczy odbiorców?

dodawanie produktu

Ponownie wejdź w zakładkę Sklep i zadbaj o wprowadzenie wszystkich niezbędnych informacji - konieczne będzie rzeczywiste zdjęcie lub film przedstawiające Twój produkt, zoptymalizowane pod wymagania Facebooka, opis produktu, cenę lub (w niektórych przypadkach) link do zewnętrznej oferty. Po wprowadzeniu wszystkiego, co masz do zaoferowania światu, możesz już cieszyć się pełną funkcjonalnością sklepu.

dodawanie produktu do sklepu

4. Dołączaj wybrane produkty do firmowych postów

Strona główna fanpage’a nie jest oglądana tak często, jak posty, które pojawiają się w aktualnościach. Dobrze jest zatem oddziaływać na odbiorców poprzez publikowane materiały. Jeżeli masz zadowalający zasięg, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dołączyć do zamieszczanych komunikatów Twoją ofertę produktową. Zainteresowani fani oraz czytelnicy chętnie skorzystają z takiej usługi. Jak to zrobić? Tworząc posta, kliknij ikonkę Oznacz produkt i wybierz te artykuły, które najbardziej odpowiadają Twoim wymaganiom. Możesz w tym miejscu również dodawać nowe produkty.

dodawanie postu

Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?

Zasadne wydaje się w tym miejscu pytanie nie tylko jak założyć sklep na Facebooku, ale czy w ogóle jest czym zaprzątać sobie głowę. Biorąc pod uwagę korzyści i ewentualne koszty takiego rozwiązania, odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca.
* Jeżeli prowadzisz np. jednoosobową działalność i nie masz własnego sklepu internetowego na odrębnej witrynie, skorzystanie z funkcji Facebooka wydaje się całkiem wygodną opcją. Zyskujesz bowiem możliwość bezpośredniego dostępu swojej oferty do osób obserwujących Twoją działalność.
* Jeżeli masz już niezależny sklep internetowy, dodanie opcji zakupów pod publikowanymi postami z pewnością nie zaszkodzi. Oczywiście potrzebna do tego jest odpowiednia strategia ;).
* Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest zerowy koszt utrzymywania sklepu oraz łatwość dodania usługi do swojego fanpage’a.
* Jak informuje sam Facebook, produkty możesz później dodać do Marketplace, gdzie istnieje możliwość prowadzenia sprzedaży i zamieszczania reklam.

Zyskuj na działalności w sieci

Kiedy wiesz już, jak założyć sklep na Facebooku, możesz śmiało zacząć promować swoją działalność w sieci i oczekiwać wymiernych korzyści. Pamiętaj tylko, że jeżeli chcesz się rozwijać i zwiększać możliwości swojego biznesu, warto pomyśleć o niezależnym, profesjonalnym sklepie internetowym. Nic nie szkodzi, żeby połączyć go następnie z Facebookiem i korzystać podwójnie!