Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Widoczność w wyszukiwarce internetowej Google jest ważna dla każdego biznesu. Użytkownicy nieustannie szukają w sieci różnych informacji, produktów, usług. Również tych, które są potrzebne w trudnym czasie, w którym często biorą górę uczucia i emocje. W pozycjonowaniu stron internetowych w branży funeralnej trzeba kierować się nie tylko technicznymi aspektami, ale również empatią wobec użytkowników, którzy wyszukują usług związanych z ostatnim pożegnaniem.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
W zakresie pozycjonowania strony internetowej współpracowaliśmy z zakładem pogrzebowym działającym głównie na terenie Poznania. Firma realizuje również usługi na terenie całej Polski oraz oferuje pomoc w transporcie międzynarodowym. Zakład zajmuje się również stacjonarną sprzedażą trumien, urn i kwiatów.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Branża funeralna jest specyficzna, ponieważ nie jest to usługa, z której korzysta się z własnej woli. W sieci szuka się informacji na temat pożegnania bliskich osób tylko wtedy, gdy to konieczne. Nasz klient nie ma zbudowanej silnej marki w świadomości klientów, dlatego strategia SEO była nastawiona na pozycjonowanie pod frazy związane z różnymi lokalizacjami oraz okolicznościami.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja on-site
Dodaliśmy kilkadziesiąt nowych kategorii związanych z wieloma lokalizacjami. Są to podstrony opisujące obsługę pogrzebową w dzielnicach Poznania i w różnych miejscowościach w Wielkopolsce. Wśród nich znajdują się również kategorie związane ze świadczeniem usług w obrębie międzynarodowego transportu zwłok w różnych krajach. Oprócz standardowej optymalizacji skupiliśmy się również na przekierowaniach i wzmożonych pracach nad indeksacją podstron.
Google Moja Firma
Jednym z działań, które wsparły pozycjonowanie strony internetowej zakładu pogrzebowego, było zadbanie o profil w usłudze Google Moja Firma. Zoptymalizowaliśmy wizytówki na 2 lokalizacje, co przyczyniło się do zwiększenia widoczności strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Content marketing
W ramach działań content marketingowych postawiliśmy na treści informacyjne i poradniki dla użytkowników szukających nie tylko usług, ale również wsparcia w trudnych momentach pożegnania z bliskimi. Dzięki takiej strategii zbudowaliśmy topical authority całego serwisu. Oprócz tego pisaliśmy opisy do nowych kategorii. Zajęliśmy się również recyklingiem artykułów. Łącznie stworzyliśmy 16 artykułów blogowych i 162 000 zzs opisów kategorii.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console

Wzrost liczby kliknięć i wyświetleń strony internetowej
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

Wzrost widoczności strony w TOP50, TOP10 i TOP3
Wykresy z narzędzia
Ahrefs

Wzrost widoczności na organiczne słowa kluczowe
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
1 → 33
TOP 3
6 → 218
TOP 10
86 → 1316
TOP 50
Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?
Mimo tego, że firma nie ma zbudowanej silnej marki w świadomości konsumentów, to klienci zakładu pogrzebowego mogą znaleźć go przez wyszukiwanie słów kluczowych w internecie. Konsekwentne działanie w zakresie SEO pozwoliło zwiększyć widoczność strony na frazy związane z lokalnymi usługami pogrzebowymi oraz międzynardowym transportem zwłok. Dalsza współpraca i strategia będzie opierała się na rozbudowaniu warstwy contentowej i podzieleniu jej na dokładną geolokalizację.

Możemy pomóc zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej – bez względu na to, w jakim biznesie działasz.
Skontaktuj się z nami
Dobierzemy optymalne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej.
Wypełnij brief