SEO case study dla strony z branży funeralnej

Zwiększenie widoczności strony dla firmy z branży funeralnej

Słowem wstępu

Widoczność w wyszukiwarce internetowej Google jest ważna dla każdego biznesu. Użytkownicy nieustannie szukają w sieci różnych informacji, produktów, usług. Również tych, które są potrzebne w trudnym czasie, w którym często biorą górę uczucia i emocje. W pozycjonowaniu stron internetowych w branży funeralnej trzeba kierować się nie tylko technicznymi aspektami, ale również empatią wobec użytkowników, którzy wyszukują usług związanych z ostatnim pożegnaniem.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

W zakresie pozycjonowania strony internetowej współpracowaliśmy z zakładem pogrzebowym działającym głównie na terenie Poznania. Firma realizuje również usługi na terenie całej Polski oraz oferuje pomoc w transporcie międzynarodowym. Zakład zajmuje się również stacjonarną sprzedażą trumien, urn i kwiatów.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Branża funeralna jest specyficzna, ponieważ nie jest to usługa, z której korzysta się z własnej woli. W sieci szuka się informacji na temat pożegnania bliskich osób tylko wtedy, gdy to konieczne. Nasz klient nie ma zbudowanej silnej marki w świadomości klientów, dlatego strategia SEO była nastawiona na pozycjonowanie pod frazy związane z różnymi lokalizacjami oraz okolicznościami.

Magdalena Wardęcka
SEO Specialist

Magdalena Wardęcka-SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja on-site

Dodaliśmy kilkadziesiąt nowych kategorii związanych z wieloma lokalizacjami. Są to podstrony opisujące obsługę pogrzebową w dzielnicach Poznania i w różnych miejscowościach w Wielkopolsce. Wśród nich znajdują się również kategorie związane ze świadczeniem usług w obrębie międzynarodowego transportu zwłok w różnych krajach. Oprócz standardowej optymalizacji skupiliśmy się również na przekierowaniach i wzmożonych pracach nad indeksacją podstron.

Google Moja Firma

Jednym z działań, które wsparły pozycjonowanie strony internetowej zakładu pogrzebowego, było zadbanie o profil w usłudze Google Moja Firma. Zoptymalizowaliśmy wizytówki na 2 lokalizacje, co przyczyniło się do zwiększenia widoczności strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Content marketing

W ramach działań content marketingowych postawiliśmy na treści informacyjne i poradniki dla użytkowników szukających nie tylko usług, ale również wsparcia w trudnych momentach pożegnania z bliskimi. Dzięki takiej strategii zbudowaliśmy topical authority całego serwisu. Oprócz tego pisaliśmy opisy do nowych kategorii. Zajęliśmy się również recyklingiem artykułów. Łącznie stworzyliśmy 16 artykułów blogowych i 162 000 zzs opisów kategorii.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

gsc

Wzrost liczby kliknięć i wyświetleń strony internetowej

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

pogrzeby semstorm case study

Wzrost widoczności strony w TOP50, TOP10 i TOP3

Wykresy z narzędzia
Ahrefs

pogrzeby ahrefs case study

Wzrost widoczności na organiczne słowa kluczowe

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

1 → 33

TOP 3

6 → 218

TOP 10

86 → 1316

TOP 50

Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?

Mimo tego, że firma nie ma zbudowanej silnej marki w świadomości konsumentów, to klienci zakładu pogrzebowego mogą znaleźć go przez wyszukiwanie słów kluczowych w internecie. Konsekwentne działanie w zakresie SEO pozwoliło zwiększyć widoczność strony na frazy związane z lokalnymi usługami pogrzebowymi oraz międzynardowym transportem zwłok. Dalsza współpraca i strategia będzie opierała się na rozbudowaniu warstwy contentowej i podzieleniu jej na dokładną geolokalizację.

Możemy pomóc zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej – bez względu na to, w jakim biznesie działasz.
Skontaktuj się z nami

Dobierzemy optymalne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej.

Wypełnij brief
cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.