Użytkownicy Google rozdzierają szaty

Zmiany platformy i związanych z nią planów finansowych ogłoszono już w maju tego roku. Nowa odsłona Google Maps to udoskonalony interfejs, rozszerzona funkcjonalność i... bilety do kontroli, czyli unifikacji giganta z Mountain View ciąg dalszy – taryfa rozliczana w skali miesiąca zależy od zakresu wykorzystanych możliwości API. Jeśli jednak nie przekraczasz darmowego progu użytkowania w postaci comiesięcznego bonu na usługi w wysokości 200$, mimo wszystko obliguje Cię to do założenia dedykowanego konta i wpisania danych z karty kredytowej na wypadek przekroczenia limitu.

Usługi aplikacji podzielono na mapy, trasy i miejsca, co wiąże się z uproszczeniem systemu wyszukiwania lokalizacji. Ceny naliczane są od 1.000 zapytań, jednak da się tego uniknąć, ustalając budżet, który nie przekroczy podstawowej stawki 200$, w ramach której możliwych jest 28.000 wywołań mapy miesięcznie. In plus pojawiła się opcja całodobowego supportu dla wszystkich klientów, nie tylko tych z poprzedniej opcji Premium.

Klientom Google nie podobają się zmiany w API. Nowe taryfy oznaczają wzrost cen i zwiększenie wartości inwestycji w biznes. Ponadto uważa się, że przy dotychczasowych 25.000 wywołań mapy dziennie, obecny próg jest co najmniej krzywdzący. Padają gorzkie słowa o monopolizowaniu rynku przez Google, a konsumenci deklarują chęć skorzystania z usług konkurencji.

Co zrobić, aby wciąż korzystać z Google Maps API?



googlemapsapi



Cała procedura nie jest skomplikowana – należy wygenerować klucz API oraz założyć konto rozliczeniowe w intuicyjnej i przejrzystej Google Cloud Platform. Szacuje się, iż większość firm nie powinna przekraczać darmowego planu w ramach nowej taryfy, niemniej stworzenie konta bilingowego i podpięcie karty kredytowej staje się swoistym must have każdego przedsiębiorcy.

Po wprowadzeniu wszystkich danych w Google Cloud Platform zostanie wygenerowany dla Ciebie kod API, który należy wstawić do skryptu na stronie. Aby uniknąć błędów w instalacji, warto poprosić o pomoc ekspertów, którzy uzupełnią kod za Ciebie – zyskasz pewność, że mapa będzie wyświetlać się poprawnie. Jeśli dysponujesz już kluczem API, skontaktuj się z nami: nasza agencja interaktywna zajmie się resztą, a Twoi klienci trafią do Ciebie bez żadnych problemów.

Pamiętaj o ustawieniu limitu na swoim koncie, aby wykluczyć naliczanie dodatkowych opłat za usługi w API. Miej również na uwadze, iż po wykorzystaniu darmowego budżetu w wysokości 200$ miesięcznie, mapy przestaną się wyświetlać, a usługi będą wyłączone do kolejnego okresu rozliczeniowego.

Chcesz dowiedzieć się więcej lub masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie do nowych zmian w Google Maps? Daj nam znać!