AdWords przechodzi na emeryturę
Na szczęście online marketingu tylko w zawieszeniu. Aktualizacja nazwy zarówno Google AdWords, jak i pozostałych narzędzi wirtualnego magnata ma na celu skondensowanie i ujednolicenie marki. Co więcej, celem zmiany jest ułatwienie korzystania z technologii Google przez ich użytkowników oraz przygotowanie do dalszego rozwoju produktów reklamowych firmy.
Po 18 latach obowiązywania pierwotnej nomenklatury, czas na duże zmiany, jednak bez jakichkolwiek konsekwencji w funkcjonowaniu narzędzi. AdWords, Analytics 360 i DoubleClick – trzej muszkieterowie technologii Google właśnie przeobrażają się w zunifikowane graficznie i pod względem nazwy usługi amerykańskiego giganta.
Rebranding? 3 X TAK!
- Google AdWords = GOOGLE ADS
- platforma DoubleClick i Analytics 360 = GOOGLE MARKETING PLATFORM
- DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange = GOOGLE AD MANAGER
Produkty Google po liftingu nie stracą na swojej funkcjonalności, nie zmienią się również opłaty za reklamy, migracje danych nie będą konieczne. Już za niespełna dwa tygodnie użytkownicy będą mogli korzystać z uproszczonego interfejsu i z większą łatwością operować narzędziami.
"Postanowiliśmy uprościć nasze narzędzia reklamowe, aby przedsiębiorcy mogli dotrzeć do swoich konsumentów w każdym momencie, z każdego urządzenia i we wszystkich możliwych kanałach" – komentuje Google.
Ponadto Google zapowiada wprowadzenie nowego produktu reklamowego dla małych firm, aby zwiększać swój zasięg i docierać do konkretnych odbiorców. Dobra zmiana? Co sądzicie o rebrandingu narzędzi?