Spis treści

Nie da się osiągnąć wysokich pozycji strony natychmiast


Pozycjonowanie strony jest procesem, a nie pojedynczym działaniem. Systematycznie dostosowujemy ją do wytycznych Google (które też ciągle się zmieniają), wypełniamy wartościową treścią oraz pozyskujemy linki z zewnętrznych witryn, wzmacniając jej autorytet. Analizujemy zmiany algorytmów, poczynania konkurencji, potrzeby potencjalnych klientów, trendy i nieustannie optymalizujemy serwis. To wszystko wymaga czasu i ciągłości działania, aby najpierw osiągnąć, a następnie utrzymać oczekiwane efekty. Widoczność strony poprawia się stopniowo – dojście do TOP 10 wyników zajmuje z reguły co najmniej kilka miesięcy.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO powinna na bieżąco informować Cię o tym, jakie przeprowadziła prace w danym okresie (np. w ciągu miesiąca), jakie rezultaty już przyniosły działania (raporty z wynikami) lub w jakim czasie możesz się ich spodziewać. Jeśli napotka przeszkody do skutecznego pozycjonowania (których nie będzie mogła sama rozwiązać lub nie obejmuje tego umowa), przedstawi Ci je i podpowie, jak sobie z nimi poradzić.
Aby szybko pozyskać pierwszych klientów i przychody z wyszukiwarki, wykorzystaj kampanie Google Ads.

osoba dotykająca ikony seo

Skuteczne wypozycjonowanie strony wymaga odpowiedniego budżetu


Przygotowanie strategii, prace techniczne, ciągłe tworzenie i publikowanie treści, pozyskiwanie linków, analiza wyników, konkurencji i odbiorców, dostosowywanie planu i wiele innych działań – w skali miesiąca to wszystko kosztuje wiele godzin pracy kilku różnych specjalistów. Agencja musi także zapłacić wydawcom za udostępnienie powierzchni pod publikację artykułów sponsorowanych lub zamieszczenie linków. Większość firm ma konkurencję, która działa w SEO. Im silniejsza ona jest, tym więcej pracy trzeba wykonać, aby ją przebić. Dzisiaj nie wystarczy już nasycić strony frazami kluczowymi, a wątpliwej jakości linki zwrotne dają efekt odwrotny do zamierzonego.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO bezpłatnie wyceni swoją pracę. Doradzi Ci odpowiedni budżet w ramach tego, co chcesz uzyskać. Albo oszacuje efekty, które będzie w stanie osiągnąć w założonej przez Ciebie kwocie. Jeśli Twój budżet będzie za niski na skuteczne SEO, powie Ci o tym i zaproponuje inne działania.

W internecie Dawid nie zawsze może pokonać Goliata: tu z reguły wygrywa większy


Nawet gdy dysponujesz dużym budżetem, to jeśli Twoja firma (i strona) jest nowa, nie pokonamy szybko gigantów – liderów branży. Na taką pozycję pracuje się zwykle latami. Znane marki są długo na rynku, mają znacznie większy autorytet (a to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google), inwestują w pozycjonowanie stron dużo i długo. Aby je dogonić (nie mówiąc już o przebiciu), musielibyśmy wydać naprawdę gigantyczne pieniądze: taką kwotę, jaką te korporacje przeznaczyły na działania SEO w ciągu kilku czy kilkunastu lat. Możemy jednak wypełnić lukę. Znaleźć takie frazy, które co prawda generują mniejszy ruch (np. „buty do biegania z dużą amortyzacją”) niż ogólne (np. „buty do biegania”), ale których nie przejęli liderzy rynku.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO postawi sprawę jasno i zaproponuje takie działania, które przyniosą efekty w założonym budżecie. Nie obieca Ci, że uczyni z Twojej firmy lidera branży, bo pozycjonowanie to tylko (i aż) jedno z narzędzi marketingu.

osoba pracująca przy laptopie analiza danych

Wysoka pozycja w wyszukiwarce nie zawsze przekłada się na sprzedaż


Może zdarzyć się tak, że Twoja strona będzie wyświetlać się użytkownikom nawet na pierwszym, drugim, trzecim miejscu na często wyszukiwaną frazę, ale nie przełoży się to na sprzedaż czy zapytania. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Przykładowo produkt czy usługa są za drogie, oferta nie spełnia oczekiwań odbiorców, a witryna nie wzbudza zaufania, bo występują na niej liczne błędy. Czasem same frazy, na które wypozycjonowała się strona, nie mają potencjału sprzedażowego (użytkownicy wpisują je, by znaleźć jakąś informację). Na dużą część tych czynników agencja nie ma żadnego wpływu.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO już na początku współpracy zdiagnozuje i naprawi błędy oraz problemy z UX, które uniemożliwiają lub utrudniają zakup czy wysłanie zapytania do firmy. Będzie też regularnie monitorować pod tym kątem stronę. Dobierze frazy tak, aby zagospodarować cały lejek sprzedażowy. A priorytetowo potraktuje te wskazujące na intencję zakupową. Jeśli będzie mieć spostrzeżenia w stosunku do Twojej oferty, przekaże Ci je.

Pozycja strony w wyszukiwarce nie jest stała i może spaść (ale po czasie się podnieść)


Google tylko po części ujawnia, jak działają jego algorytmy. Poza tym regularnie je zmienia: w ostatnich latach przeprowadzał nawet kilka głównych aktualizacji rocznie. System w zasadzie ciągle dopasowuje kolejność stron w wynikach wyszukiwania, reagując na potrzeby odbiorców. A konkurencja nigdy nie śpi i stara się Cię przebić. Wreszcie pożądanej pozycji strony nie wystarczy osiągnąć, trzeba ją jeszcze utrzymać. Gdy zrezygnujesz z prac SEO lub obniżysz budżet, pogorszy się jej widoczność. Drobne wahania pozycji są naturalne, ale bywa i tak, że strona nagle mocno spada, by po jakimś czasie znów odzyskać miejsce na podium.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO jest przygotowana na zmiany algorytmu i wie, że zwykle idą w jedną stronę. Po prostu na bieżąco monitoruje wytyczne Google oraz ich przestrzega. Jeśli mimo to strona spada w rankingu, informuje o tym klienta (oraz o możliwych przyczynach tego stanu rzeczy) i odbudowuje jej pozycję.

osoba pracująca przy laptopie seo ikona

Nie da się pozycjonować strony bez treści i fraz kluczowych (chociaż sam content też nie wystarczy)


Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest dopasowanie strony do potrzeb odbiorców i dostarczanie wartości. Aby to ocenić, roboty wyszukiwarki skanują jej treść. Samo używanie słów kluczowych w niczym nie pomoże. Jednak nawet wartościowy i pomocny tekst bez nasycenia frazami kluczowymi nie przyczyni się do podniesienia widoczności strony. Jeśli nie chcesz rozszerzać treści na stronie, prowadzić bloga, publikować tekstów w zewnętrznych witrynach, specjaliści nie będą w stanie zapewnić Ci wystarczająco dobrych wyników. Teksty zoptymalizowane pod SEO muszą być odpowiednio obszerne i zawierać frazy, które wpisują w wyszukiwarkę jej użytkownicy. Trzeba wypracować zdrowy kompromis.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO współpracuje z profesjonalnymi copywriterami, którzy starają się używać wymaganych fraz jak najbardziej naturalnie oraz tworzyć wartościowe i użyteczne teksty. Takie treści powinieneś otrzymywać przed publikacją, aby móc je zweryfikować i poprosić o wprowadzenie zmian zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Agencja SEO nie odpowiada za cały marketing firmy


Agencja SEO odpowiada za to, aby Twoja strona zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na określone, związane z Twoją firmą frazy. Współtworzy też stronę, a czasem nawet ją najpierw projektuje i buduje lub odświeża – tak jak my. Z reguły prowadzi firmowego bloga oraz publikuje artykuły sponsorowane w serwisach zewnętrznych np. branżowych. Jednak nie ma wpływu na samą ofertę, obsługę klientów i ich opinie oraz całościowy wizerunek marki czy jej strategię marketingową. Jako właściciel biznesu albo specjalista ds. marketingu w firmie powinieneś realizować jeszcze inne działania, które pomogą wypromować markę i zwiększyć sprzedaż. Powinieneś także dostarczyć agencji SEO materiały, takie jak strategia komunikacji, aby tworzone w procesie treści były z nią spójne. Specjalistom przydadzą się też niektóre dane sprzedażowe, aby skuteczniej zadbać o konwersję z działań SEO.

Czego powinieneś oczekiwać?
Dobra agencja SEO poprosi Cię o szereg danych i wypełnienie briefów. Informacje pomogą jej pracownikom dopasować działania i komunikację do specyfiki oferty i pożądanego wizerunku marki. Jeśli nie masz czasu na inne działania reklamowe, wybierz agencję, która zajmie się na tylko SEO, lecz także prowadzi kampanie Facebook Ads czy Google Ads. Jeszcze lepiej, gdy taka firma ma własny zespół programistów: wówczas można zbudować dla Ciebie stronę internetową lub ją odświeżyć. Powierzenie wielu prac jednej agencji zapewnia spójność działań i przekłada się na lepsze efekty.

osoba pracująca przy biurku seo raport

Jeśli szukasz rzetelnego partnera od SEO i całego marketingu internetowego swojej firmy, zachęcamy Cię do rozmowy ze specjalistą z naszej agencji Empressia. Poznamy nawzajem swoje oczekiwania i potrzeby i pomożemy Ci rozwinąć Twój biznes.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej