Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na promocję marki lub firmy w Internecie jest wzbogacenie strony internetowej o bloga firmowego. Pomimo tego, że wciąż jest to w Polsce metoda mniej popularna niż portale społecznościowe, można zauważyć, że coraz więcej przedsiębiorców opiera swoje strategie marketingowe właśnie na blogach lub mikroblogach. Jakie korzyści mogą przynieść Ci te narzędzia? Jaka jest rola bloga na stronie firmowej?

blog

BLOG TO NARZĘDZIE, KTÓRE ZNACZNIE PODNOSI WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY FIRMOWEJ W WYSZUKIWARKACH INTERNETOWYCH

Podnoszenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce to jedna z najważniejszych funkcji bloga. Regularnie publikowane, wysokiej jakości wpisy, których tematy oscylują wokół branży, w której działasz, bez wątpienia zostaną dostrzeżone (i docenione) przez wyszukiwarkę. Zauważ, że każdy blogowy wpis oznacza nową, osobną podstronę w Twoim serwisie – dla wyszukiwarki jest to ważny sygnał sugerujący, że Twoja witryna rośnie i rozwija się – dzięki temu jej pozycja będzie coraz wyższa. Ponadto, w treściach, które będziesz zamieszczać na blogu, możesz zawierać frazy kluczowe (to znaczy zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki) lub linki do strony firmowej – co również pozytywnie wpływa na wyniki pozycjonowania.

 

Jeżeli Twój blog będzie zawierał wiele treści wartościowych z punktu widzenia czytelników (na przykład rozwiązywał problemy, które ich spotykają; odpowiadał na pytania), istnieje spora szansa na to, że linki do Twoich wpisów będą przez nich udostępniane i przekazywane dalej. Im więcej linków przekierowujących do Twojej witryny znajdzie się w Internecie, tym jeszcze lepsza będzie jej pozycja w wyszukiwarce.

 

PROWADZENIE BLOGA WZMACNIA WIZERUNEK TWOJEJ FIRMY I STAWIA JĄ NA POZYCJI EKSPERTA W SWOJEJ BRANŻY

 

Profesjonale wpisy, które poruszają tematy związane Twoja branżą, pokazują, że doskonale znasz się na tym, co robisz. Jest to ważne, gdyż wielu klientów chętniej zaufa profesjonalistom, którzy posiadają fachową wiedzę. Dodatkowo blog pozwala Ci wyjść na spotkanie swoim potencjalnym klientom i budować z nimi wartościowe relacje, oparte na autentycznej, dwustronnej komunikacji. Użytkownikom zaś umożliwia lepsze poznanie Twojej firmy i produktów lub usług, jakie oferujesz, unikając przy tym typowej formy reklamy.

 

Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie mikrobloga, oprócz standardowych opcji (publikacja wpisu, komentarze czytelników), zyskasz dodatkowo możliwość zamieszczania statusów czy prowadzenia czatu z odwiedzającymi. Opcje te jeszcze bardziej zmniejszą dystans pomiędzy Tobą a klientami.

 

BLOG TO DOSKONAŁE NARZĘDZIE DO KOMUNIKACJI Z MEDIAMI I LIDERAMI OPINII

 

Blog lub mikroblog to miejsce, w którym oprócz tematycznych wpisów, możesz zamieszczać informacje o prowadzonej działalności oraz aktualności z życia firmy. Forma taka jest szczególnie atrakcyjna dla mediów i w praktyce sprawdza się znacznie lepiej niż komunikacja za pomocą portali społecznościowych. Duży wpływ na ten stan rzeczy ma fakt, iż wśród użytkowników mikroblogów jest wielu dziennikarzy, używających tego narzędzia do szybkiego i efektywnego pozyskiwania ciekawych treści.

 

WNIOSKI

 

Nie ulega wątpliwościom, że blog powiązany ze stroną firmową to jedna z lepszych metod na promocję swojej działalności w Internecie. Lepsza pozycja w wyszukiwarce, ocieplony wizerunek firmy, budowanie relacji z klientami – to tylko niektóre z wielu zalet tego rozwiązania. Pamiętaj jednak, że treść bloga musi być tworzona w sposób przemyślany, staranny i regularny. Przypadkowe lub nieprawdziwe informacje, błędy ortograficzne lub gramatyczne, mało atrakcyjne teksty – to wszystko może sprawić, że firmowy blog nie przyniesie Ci oczekiwanych korzyści, a nawet negatywnie wpłynie na odbiór Twojej marki.  

Chcesz założyć własnego bloga lub stronę www? Sprawdź ile kosztuje założenie własnej strony internetowej.