Spis treści

Na początek podziękowania


Zazwyczaj przy relacjach dziękujemy na końcu, ale jak wspomnieliśmy – ta relacja będzie inna. Na SEO & Content Camp udał się właściciel agencji Empressia – Tomasz Kuśnierczak oraz Content Managerka – Jadwiga Dabińska. A za tym wyjazdem stoją Patrycja Górecka-Butora oraz Szymon Ciurla, którym chcemy ogromnie podziękować za zaproszenie.

Komentarz
Muszę przyznać, że tegoroczne SEO & Content Camp zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Zaproszeni prelegenci z zagranicy pozwolili nam poznać punkt widzenia osób spoza naszego polskiego ogródka. Dodatkowo większość prelekcji była po prostu mocno merytoryczna, co nie zawsze jest tak oczywiste. Jakby tego było mało, WhitePress postarał się o dodatkowe atrakcje, które skutecznie urozmaiciły czas gościom: występ Iluzjonisty Y czy zawody SEO Warriors zdecydowanie sprawiły, że zapamiętam ten wyjazd bardzo pozytywnie.
Tomasz Kuśnierczak
Founder & co-CEO Empressia

(źródło: WhitePress)

Prelegenci 🤯


Agenda zakopiańskiego SEO & Content Camp prezentowała się następująco:

  • Damian Sałkowski – 10 lekcji na 10-lecie bycia przedsiębiorcą w branży SEO
  • Rafał Chomsky – „Sobie świecisz?” Czyli strategiczne podejście do twojego następnego zagranicznego projektu
  • Maciej Gałecki – Data-driven w zarządzaniu i motywowaniu zespołu. Jak tworzyć skuteczne zespoły projektowe
  • Paweł Pawluk – Jak budować biznes w SEO ze wsparciem inwestorów
  • Szymon Słowik – Wiem, że nic nie wiem. Zachowania użytkownika w procesach SEO
  • Judith Lewis – How to create an awesome strategy and up-sell extra work with minimal effort
  • Cindy KrumGoogle MUM and how teams can use it to get ahead in search results
  • Kyle Roof – Google update proof your site
  • Koray Tuğberk GÜBÜR – The reason behind semantic SEO
  • Piotr Gabalewicz – SEOwiec (nie) skazany na samotność
  • Panel dyskusyjny AMA z Mattem Diggity (prowadzący: Robert Niechciał)
  • Miłosz Krasiński – HARO i partnerships. Linki, których nie można kupić
  • Damian Kwinta – Strategia SEO szyta na miarę. Szanse i wyzwania branży fashion
  • Bartosz Walat – Ostatni rok zmienił w content marketingu więcej niż ostatnie 10 lat. Tipy, trendy, zjawiska

Co można powiedzieć o występujących i ich prezentacjach?

Czy Ania Jaroszewska i Sławek Borowy to najlepszy duet prowadzących w branży SEO? Czy Damian Sałkowski na początku prezentacji trzymał w dłoniach butelkę XXL popularnego, ekhm, napoju? Czy Judith Lewis rozdawała tabliczkę czekolady za każde zadane jej pytanie? Czy Kyle Roof to Jack Black? Czy na slajdach Damiana Kwinty pojawiły się zdjęcia z modowych sesji zdjęciowych, a u Bartosza Walata przepis z TikToka na idealny sos czosnkowy na grilla?

Być może!

Jednak jakie znaczenie mają takie smaczki, jeżeli nie zna się całego kontekstu? No właśnie! Dlatego na SEO & Content Camp po prostu trzeba być, żeby zaspokoić ciekawość i głód wiedzy.

SEO content camp 2023 relacja

Panel dyskusyjny Biznes Premium; na zdjęciu od lewej: Paweł Pawluk, Paweł Strykowski, Damian Sałkowski, Maciej Gałecki, Rafał Chomsky

Uwierzcie nam. Trzeba poczuć tę atmosferę, porozmawiać z innymi specjalistami, mieć światowych prelegentów tak naprawdę na wyciągnięcie ręki. A przy tym świetnie się bawić w otoczeniu natury, przebywać w luksusowym hotelu, korzystać z ciekawych atrakcji, częstować się pysznym jedzeniem i zbierać gadżety reklamowe: w termicznej torbie od WhitePressa dostaliśmy m.in. oscypka, pinsa i butelkę z karabińczykiem; były też skarpetki od Senuto. A najlepsze (bo różowe!) karteczki termostatyczne dostaliśmy od firmy Expirki! 🌷

Nie tylko o „ej aj”…


Wracając do samych prelekcji, na szczęście nie wszystkie prelekcje sprowadzały się do AI, ale nawet w trakcie panelów dyskusyjnych nie można było uniknąć tego tematu. I choć wydawałoby się, że jesteśmy już przesyceni opiniami o sztucznej inteligencji (bo mówi się o niej na wszystkich konferencjach, barcampach i webinarach), to z publiczności nadal pojawiają się pytania dotyczące AI. Czyli wychodzi na to, że jest jeszcze jakiś niedosyt. Ale zdania prelegentów są podzielone – niektórzy widzą w tej technologii szansę, inni zagrożenia.

Bartosz Walat SEO content camp 2023

Na scenie Bartosz Walat, który ostatecznie zdobył nagrodę za najlepszą prelekcję (w pełni zasłużoną!)

Ciekawym urozmaiceniem części merytorycznej były z kolei wzmianki o innych wyszukiwarkach (np. Bing czy TikTok), a nie tylko o Google. Sam podział konferencji na różne bloki tematyczne i przejrzysta agenda pozwoliła uczestnikom wybierać interesujące ich wykłady. Tylko najwytrwalsi wzięli udział we wszystkich prelekcjach!

Wielkim plusem wystąpień były aspekty techniczne, czyli oświetlenie oraz dźwięk. Kolejnym ukłonem ze strony organizatorów były tłumaczenia symultaniczne. Ale to nie koniec. Gdy głośne rozmowy przy stoiskach partnerów wpływały na gorszy odbiór ostatniej prelekcji w części biznesowej (Paweł, dałeś radę się przebić!), organizatorzy przenieśli stoiska do foyer – wszystko dla komfortu publiczności. To bardzo dobrze świadczy o organizacji całego wydarzenia.

Gala 🎁


SEO & Content Camp 2023 r. to nie tylko konferencja, ale również okazja do świętowania 10. urodzin firmy WhitePress. Tradycyjnie życzymy kolejnego zera – zarówno do wieku działalności, jak i dochodu firmy 🤑

W trakcie uroczystego jubileuszu przydzielano nagrody klientom i partnerom biznesowym. W Hollywood to Oscary, w Zakopanem – Szczyty, czyli statuetki m.in. za współpracę, odwagę, lojalność, popularność i inne ciekawe kategorie. Nagrody wręczali przedstawiciele marki WhitePress:

  • Patrycja Górecka-Butora – Head of Marketing
  • Anna Jaroszewska – Head of Content Marketing
  • Tomasz Kwaśny – CTO
  • Paweł Strykowski – CEO

Wśród laureatów Szczytów znaleźli się m.in.: PromoTraffic (pozdrawiamy Monikę i Damiana z naszego stolika!), Grupa Interia, Semcore, Mateusz Dela, Paweł Gontarek, Robert Niechciał i inni.

gala seo content camp 2023 tort

fot. WhitePress

Nawet tort zaskoczył wielu z nas, ponieważ były na nim nadrukowane logotypy różnych firm, a nawet… znane postacie z polskiej branży SEO: Ewelina Podrez-Siama, Marta Gryszko, Szymon Słowik, Tomasz Stopka i Paweł Gontarek! W niezależnych badaniach statystycznych pt. „Jak tam tort?” – 100% respondentów udzieliło odpowiedzi „słodki” (próba 4 osób). Pytanie, czy mówili o słodkości w sensie dosłownym, czy w przenośnym, bo w naszej opinii nadrukowanie na torcie zdjęć znajomych z branży i logotypów agencji było słodkie na maksa!

Dopełnieniem powyższego był magiczny występ Iluzjonisty Y, oprawa muzyczna wręcz zachęcająca do skakania po scenie i prowadzenia tanecznego pociągu oraz pyszne jedzenie.

gala Zakopane 2023 SEO content camp konferencja

Na zdjęciu Cindy Krum, Patrycja Górecka-Butora i Matt Diggity (no diggity! 😜)

SEO Warriors 💪


Kojarzycie program Ninja Warrior, w trakcie którego uczestnicy pokonują tor przeszkód na czas? To samo czekało w Zakopanem na prawdziwych SEO-wojowników! Chociaż już sama praca przy pozycjonowaniu stron internetowych jest torem z przeszkodami, to najwyraźniej specjaliści z branży są zaburzeni i zadawanie sobie kolejnych cierpień jest dla nich przyjemne… To się chyba nazywa maSEOchizm 🤡

Dla niektórych był to wyścig niczym ze Speed and Furious (pozdro Daro), dla innych czarujący spacer (love U Judith!), a dla pozostałych trudny bieg, w którym jeden fałszywy ruch wpływał na końcowy wynik. Przekonaliśmy się o tym na, nomen omen, własnej skórze (która teraz jest zdarta 😂).

SEO Warriors Jadzia

Reprezentantka agencji Empressia na kulach. Tylko dla widzów o mocnych nerwach.

Podsumowanie SEO & Content Camp 2023 w Zakopanem


Konferencja SEO & Content Camp była warta wielu poświęceń: kilkunastogodzinnej podróży z Poznania do Zakopanego, zaledwie kilku godzin snu przez 3 dni, bólu głowy i mięśni oraz delikatnego przebodźcowania. Jednak pisaliśmy się na to i gdybyśmy mieli drugi raz podjąć decyzję, czy jedziemy, to odpowiedź na pewno byłaby twierdząca.

Jeżeli byliście na konferencji organizowanej przez firmę WhitePress, to wiecie, o czym mówimy. Jeśli nie byliście, to wierzymy, że w przyszłym roku widzimy się na miejscu.

WhitePress, chapeau bas! 👏

SEO content camp konferencja 2023

fot. WhitePress

wyceń pozycjonowanie strony internetowej