Strona internetowa podlega określonym trendom, jak wszystko w dzisiejszym świecie. Aby była aktualna, realizowała swoje cele i atrakcyjnie zapoznawała klientów z ofertą firmy, konieczna jest jej modernizacja, a czasem całkowita zmiana. Jakie symptomy świadczą o konieczności takiej zmiany?

przebudowa strony internetowej

Każdy kto decyduje się na stworzenie firmowej strony internetowej musi postawić sobie określone cele. Czasem są to działania wizerunkowe, innym razem wzmożona sprzedaż, jeszcze inni stawiają na poradnikowe i instruktażowe jej działanie. Niezależnie od celu, warto przyglądać się statystykom i śledzić zachowania użytkowników i pozycję samej strony, aby w porę zareagować na konieczność jej modernizacji. Przyjrzyjmy się czynnikom, które świadczą o takiej konieczności.

1. Brak responsywnej strony internetowej

Ignorowanie potrzeby dostosowania własnego serwisu do urządzeń mobilnych jest bardzo częstym błędem przedsiębiorców. Lekceważą oni fakt, że coraz więcej osób korzysta z funkcji przeglądania stron na tabletach i telefonach, niemalże nie używając komputerów. Jeśli wersja mobilna nie istnieje lub jej interfejs jest nieprzyjemny w obsłudze, klient zrezygnuje z dalszego przeglądania. Brak wersji mobilnej będzie teraz również bardzo źle widziany przez Google o czym mowa w naszym artykule na temat stron Mobile Friendly.

2. Współczynnik odrzuceń

Uproszczając znaczenie odrzuceń, chodzi w nich głównie o brak interakcji użytkowników, czyli użytkownik wchodzi na stronę, ale nie przechodzi dalej i nie korzysta z żadnej z możliwych jej funkcji. Dlaczego tak się dzieje? Najczęściej użytkownik w kilku pierwszych ruchach nie znajduje na stronie nic co skłoni go do dalszych aktywności. Strona może być przestarzała, zbyt skomplikowana lub przeciwnie, jej zawartość jest zbyt skromna. Te czynniki decydują o kliknięciu „wstecz”. Ilość odrzuceń i aktywność użytkowników można badać nie tylko za pomocą statystyk Google, ale również bardziej zaawansowanych narzędzi, które określają mapy ciepła, głębokość przewijania strony czy liczbę kliknięć.

3. Wygląd

Brak reakcji ze strony odbiorów, a także mniejsze ich zainteresowanie może wynikać również z kiepskiego wyglądu strony. Pamiętajmy, że strona jest wizytówką firmy, odbiorca będzie kojarzył firmę w dużej mierze z wizerunkiem, jaki zaprezentuje ona w sieci. Strona, która nie jest atrakcyjna może więc znacznie wpłynąć na odbiór marki i jej zyski. Określony wizerunek świadczy również o rozwoju firmy i jest kojarzony z jej nowoczesnością. Twórcy nie muszą co prawda ulegać każdemu trendowi, ale warto śledzić co aktualnie jest „modne” i podoba się użytkownikom. Może to w dużej mierze zadecydować o sukcesie strony.

4. SEO

Pozycja strony w wyszukiwarkach i zadbanie o nią jest już niemalże obowiązkowe. Odpowiednie działania są jednak możliwe na stronach, które łatwo poddają się takim zabiegom, bywa bowiem, że strony są tak przestarzałe, że działania SEO będą bezowocne. Co wtedy zrobić? Jeśli modernizacja starej strony okazuje się zbyt kosztowna i pracochłonna, najlepiej postawić nową, co okaże się szybsze i tańsze. Przestarzała strona za jakiś czas wymagałaby bowiem kolejnych modernizacji, co generuje zbyt wysokie koszty. Sprawdź ile kosztuje strona internetowa.

5. Słaba nawigacja

Użytkownik strony błyskawicznie określa jakie ruchy podejmie i czy jej nawigacja spełnia jego oczekiwania, aby swobodnie i naturalnie poruszać się po stronie. Jeśli nie, zwykle rezygnuje. Odpowiednio zaprojektowana strona, intuicyjne menu oraz prosty sposób poruszania się po serwisie jest szczególnie istotny w przypadku złożonych stron i sklepów.

6. Brak klientów

To najlepiej widoczny powód, żeby o modernizację strony zadbać. Brak klientów świadczy o nieatrakcyjnej ofercie lub kiepskim wizerunku marki, na co znaczny wpływ ma niewystarczająca promocja w Internecie. Tworzenie strony internetowej może znacznie wpłynąć na zainteresowanie potencjalnych użytkowników, co spowoduje wzmożoną ich aktywność, a docelowo zysk.

Co zatem zyskamy modernizując stronę?

Inwestycja tego typu musi się twórcy i właścicielowi opłacić. Najczęściej modernizacja może przynieść dopasowanie do aktualnych trendów, a więc wizualne zmiany, które mają wpływ na wizerunek firmy. Stara, niemodna strona i brak nowoczesnych funkcji źle świadczy o firmie i nie spełnia swojej funkcji reklamowej. Jednocześnie, nowa strona internetowa wpłynie na odczucia odbiorców strony i ich zachowania w serwisie, czyli krótko mówiąc ich aktywność i powrót. Modernizując stronę idziemy z duchem czasu, pokazując klientom, że jesteśmy nowocześni, rozwojowi i takie też są nasze usługi. Nowa strona to także nowe jej funkcje, do których użytkownicy są przyzwyczajeni idąc z duchem czasu i poruszając się swobodnie w nowych technologiach. W ten sposób równie naturalnie będą traktować nasz serwis, a ich zainteresowanie nie osłabnie. Przede wszystkim jednak, nowa strona bezpośrednio może mieć znaczny wpływ na zainteresowanie kupnem produktów czy usług, a tym samym zwiększenie zysków. A to powinno zmotywować każdego przedsiębiorcę!