Google poinformowało dziś, że w wynikach wyszukiwania widnieć będzie informacja o tym czy witryna jest przyjazna urządzeniom mobilnym czy też nie.

Zmiana ta przeszła by bez większego echa gdyby nie fakt, że strony oznaczone jako "mobile friendly" mają być lepiej postrzegane przez Google, a to oznacza, że tego rodzaju witryny mają szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania niż wersje nieprzystosowane do urządzeń mobilnych.

W przeciągu kilku tygodni opcja "mobile friendly" zagościć ma w wynikach wyszukiwania na stałe. Tymczasem wiemy, że zmiana ta przyjmie następującą postać:

wersja-na-komorki


Aby strona otrzymała oznaczenie "mobile friendly" powinna spełniać odpowiednie wymagania. Zostały one jasno sprezyzowane przez szefa do walki ze spamem w polskich wynikach wyszukiwania – Karolinę Kruszyńską. Oto one:

  • Strona nie korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash.
  • Tekst na stronie jest czytelny bez powiększania.
  • Rozmiar treści jest tak dobrany, że użytkownik nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać.
  • Linki są tak oddalone od siebie, że kliknięcie tego właściwego nie jest trudne.


Dodatkowo Google udostępniło specjalną podstronę, na której sprawdzić można czy dana witryna przyjazna jest urządzeniom mobilnym:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Oczywiście nasza strona zdała egzamin i już wkrótce otrzyma specjalną etykietę w wynikach wyszukiwania.

seo friendly empressia

Jeśli chcesz, by Twoja strona prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych - sprawdź ofertę projektowania stron responsywnych