Artykuł sponsorowany – sposób na reklamę w internecie


Artykuły sponsorowane to teksty zamieszczane na portalach wydawców, czyli stronach skupiających albo same artykuły sponsorowane, albo artykuły sponsorowane i niesponsorowane. Z punktu widzenia marketingu najważniejszy w artykule sponsorowanym jest link do strony reklamodawcy, czyli firmy, która zapłaciła za publikację tego tekstu. Czytelnik, który kliknie link, jest przekierowywany do witryny reklamodawcy, np. na stronę główną albo stronę produktu.

Łącze może być umieszczone w tekście jako integralna część wypowiedzi albo być wprowadzone zdaniem, np. Więcej inspiracji znajdziesz na www… Linki w artykułach sponsorowanych często można znaleźć na dole pod wpisem. Użytkownik nie jest więc na start atakowany reklamą…

…i nie powinien być nią atakowany później. Mamy różne rodzaje artykułów sponsorowanych – m.in. poradniki, rankingi, artykuły eksperckie – lecz wszystkie łączy to, że w sposób nienachalny i subtelny promują reklamodawcę lub jego produkt. Są więc alternatywą dla krzykliwych sprzedażowych haseł w formie reklamy display.

Artykuły sponsorowane dopasowane do branży


Z punktu widzenia użytkownika dobry artykuł sponsorowany spełnia podobną funkcję, co artykuł na firmowym blogu – dostarcza internautom wartościowych treści, które edukują, rozwiązują problem, pomagają podjąć decyzję lub przynoszą im inne korzyści.

Treść artykułu sponsorowanego zależy od profilu witryny wydawcy. Możesz przykładowo inwestować w artykuły sponsorowane na portalu branżowym (związanym oczywiście z Twoją branżą), lokalnym (jeśli chcesz pozycjonować się w konkretnym regionie) lub wielotematycznym.

Tekst musi pasować do tematyki poruszanej na stronie wydawcy, a jednocześnie oscylować wokół branży reklamodawcy. Przykładowo – prowadzisz firmę z nawozami i glebami do roślin. Zamieszczasz artykuł sponsorowany pt. „Jakie kwiaty sadzić na balkonie?” na stronie (wymyślonej) www.swiatogrodnika23.pl. W zdaniu Najlepiej sprawdzi się nawóz startowy do podłoża fraza nawóz startowy jest tzw. anchor tekstem kierującym użytkownika na stronę z Twoimi produktami.

Dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane?


Artykuły sponsorowane należą do skutecznych, przez co bardzo popularnych narzędzi marketingowych. Można patrzeć na nie z dwóch perspektyw – jak na formę content marketingu i jak na jeden z elementów off-site SEO, który wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane? Argumenty mówią same za siebie.

dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane:

  • pozwalają dotrzeć do potencjalnego klienta – publikując artykuł sponsorowany na portalu poświęconym danej branży, trafnie zawężasz grono odbiorców. Dotarcie do Twojej grupy docelowej jest niezwykle ważne w marketingu internetowym. Inwestując w artykuły sponsorowane, możesz mieć pewność, że wyświetlą je osoby zgłębiające konkretny temat, a nie przypadkowi internauci, więc ten wydatek się opłaca;
  • wspierają budowanie pozytywnego wizerunku firmy – link do Twojej witryny w tekście sponsorowanym jest jak Twój podpis. Jeśli artykuł dotyczy popularnych zagadnień i daje internautom rzeczowe odpowiedzi na pytania, które wpisują w wyszukiwarkę, to marka zyskuje w oczach potencjalnych klientów. Każdy dobrze napisany artykuł sponsorowany pomaga Ci budować pozycję eksperta w swojej branży;
  • zwiększają ruch organiczny na Twojej stronie – artykuł sponsorowany przekieruje zainteresowanego czytelnika do strony docelowej, a więc do Ciebie. Dlatego tak ważne jest, żeby traktować je tak samo jak content marketing dla Twojej witryny i tworzyć tylko wartościowe treści zgodne z zasadami SEO przyjaznego użytkownikom.

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane – pozycjonowanie strony internetowej


Wszystkie powyższe korzyści, jakie przynosi firmie artykuł sponsorowany, wpływają na pozycję strony lub sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Jeśli trafisz do grupy docelowej, to więcej osób może wejść na Twoją stronę internetową. Jeśli zbudujesz wizerunek marki i zaufanie, to więcej osób po wejściu zdecyduje się na zakup.

Jednak najważniejszą korzyścią z publikacji artykułów sponsorowanych jest budowa profilu linkowego Twojej witryny.

Na pozycjonowanie strony internetowej składają się trzy grupy działań:

  1. Content marketing
  2. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki
  3. Link building

Żeby wzbić się na szczyt wyników wyszukiwania, trzeba zadbać o nie wszystkie.

Artykuły sponsorowane, choć z jednej strony wpisują się w ramy content marketingu, to z drugiej odgrywają ogromnie ważną rolę w budowaniu profilu linkowego. Algorytmy Google sprawdzają, z ilu i z jakich portali można dotrzeć do Twojej witryny. Nie chodzi tu tylko o liczbę linków przychodzących, ale również o ich jakość. Dla Google liczą się takie parametry miejsca publikacji jak widoczność w wyszukiwarce, ruch organiczny, profil linkowy, Trust Flow czy autorytet.

Żeby odnieść sukces w kwestii artykułów sponsorowanych, trzeba więc ostrożnie dobierać domeny, na których je umieszczamy. Każdy artykuł sponsorowany kosztuje, ale ceny linków mogą się diametralnie różnić – właśnie przez wyżej wymienione czynniki, które kształtują atrakcyjność miejsca publikacji. To normalne, że jeden link może kosztować kilkadziesiąt, a drugi kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Jak więc wybierać miejsca do publikacji artykułów sponsorowanych? Pomoże Ci w tym agencja SEO.

Publikacja artykułów sponsorowanych


Co oznacza profesjonalne zająć się artykułami sponsorowanymi? Wszystkie publikacje muszą pasować do strategii marketingowej, którą obrano dla Twojej firmy. Liczy się nie tylko jakość stron wydawców, ale także zróżnicowanie profilu linkowego.

Samodzielne badanie wszystkich parametrów, jakie Google bierze pod uwagę, oceniając wartość witryny, byłoby nie tylko trudne, ale też bardzo pracochłonne. Dlatego ogromną popularnością cieszą się firmy pośredniczące między reklamodawcą a wydawcą, z Linkhouse, WhitePress i ORION Media na czele. Przedstawiają swoim klientom mnóstwo witryn, na których można kupić miejsce na artykuł sponsorowany w różnych cenach.

Pojawia się jednak kolejny dylemat – gdzie najlepiej kupić link, żeby tekstem sponsorowanym faktycznie wesprzeć pozycjonowanie. Na jaki parametr zwrócić większą uwagę, na czym na pewno nie oszczędzać? Odpowiedzi na te pytania znają specjaliści SEO, którzy zajmują się kompleksowym pozycjonowaniem strony.

kupowanie artykułów sponsorowanych

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane bez konsultacji z ekspertem? Nie, bo do wyboru korzystnego miejsca publikacji potrzeba doświadczenia i wiedzy z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Eksperymentowanie na własną rękę może skończyć się przypadkowym sukcesem, albo wydatkiem, który nie przyniesie stronie żadnych wzrostów – ani pozycji, ani tym bardziej sprzedaży.

Kto zajmuje się pisaniem artykułów sponsorowanych?


Artykuł sponsorowany może wyjść spod klawiatury:

  • copywritera z agencji, której zleciłeś pozycjonowanie,
  • copywritera z portalu sprzedającego treści (np. TextBookers),
  • reklamodawcy.

Wydawcy często dają również możliwość zakupu linku w już istniejącym artykule na ich stronie. A jak napisać artykuł sponsorowany? Autor powinien kierować się takimi zasadami, jak przy SEO copywritingu, czyli zadbać o:

  • słowa kluczowe,
  • przejrzystą strukturę,
  • formatowanie,
  • odpowiednią liczbę znaków,
  • atrakcyjną treść.

Agencja SEO, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej, może zająć się nie tylko wyborem najlepszych miejsc do publikacji artykułów sponsorowanych, ale także ich pisaniem – wtedy masz pewność, że treści kierujące na Twoją witrynę będą miały wysoką jakość zarówno w oczach robotów Google, jak i użytkowników sieci.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Warto, a nawet trzeba – jest to konieczne, żeby strategia pozycjonowania mogła przynieść efekty. Bez przemyślanego linkowania zewnętrznego inne działania marketingowe nie wystarczą, żeby zwiększyć popularność strony w wynikach wyszukiwania.

2. Dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Publikacja artykułów sponsorowanych kształtuje profil linkowy strony, czyli liczbę i jakość linków przychodzących, a to bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie. Dzięki artykułom sponsorowanym zamieszczanym w wartościowych portalach podniesiesz pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, zwiększysz zaufanie do firmy i ruch organiczny na Twojej stronie.

3. Jak inwestować w artykuły sponsorowane?

Pisaniem artykułów sponsorowanych i wyborem najlepszych miejsc do ich publikacji zajmuje się SEO copywriter i SEO specjalista z agencji, która pozycjonuje Twoją stronę.