Spis treści

Czym są artykuły sponsorowane?


Artykuł sponsorowany to forma płatnej reklamy, wykorzystywana obecnie przez wiele firm, którym zależy na dotarciu do większej liczby użytkowników. Tworzy się je w redakcjach, wydawnictwach lub agencjach reklamowych, które oferują budowanie świadomości marki, pozycjonowanie stron internetowych, usługi content marketingowe czy typowy copywriting.

Tego rodzaju teksty publikuje się poza witryną przedsiębiorstwa, dlatego może na nie trafić więcej potencjalnych klientów. Często cechą charakterystyczną artykułów sponsorowanych jest to, że nie reklamują one konkretnego przedsiębiorstwa wprost. Bywa tak, że są pisane bez wskazania nazwy firmy, innym razem na końcu pojawia się informacja o tym, że tekst powstał we współpracy z daną firmą, a jeszcze innym razem marka od razu jest wymieniana. Wszystko zależy od celu przekazu reklamowego.

Zazwyczaj artykuły sponsorowane pojawiają się w często odwiedzanych serwisach oraz na blogach. Nierzadko można zobaczyć je także w prasie.

Artykuły z oznaczeniem "sponsorowane" często dotyczą tematów, które aktualnie cieszą się popularnością wśród wybranej grupy odbiorców. Warto również zaznaczyć, że treści te zwykle dopasowuje się do stylu, w jakim publikowane są inne teksty na danej stronie internetowej czy też w określonej gazecie. Dzięki temu, osoby czytające tego rodzaju artykuły nie mają wrażenia, że są odbiorcami reklamy. Co więcej, warto pamiętać, że artykuły sponsorowane mogą przyjmować różne formy — często pełnią one funkcję poradnika, porównania określonych produktów czy też są listą rzeczy, w które dobrze zainwestować.

zalety artykułó sponsorowanych

Jak przygotować się do pisania artykułu sponsorowanego?


Jak napisać artykuł sponsorowany? Przede wszystkim, trzeba odpowiednio się do tego przygotować. Istotną kwestią jest wybór ciekawego tematu. W tym celu warto sprawdzić, jakie zagadnienie związane z daną branżą ostatnio szczególnie zainteresowało użytkowników. Należy pamiętać przy tym, że dany temat nie powinien wskazywać wprost na to, co ma być w nim reklamowane. Doskonale sprawdzają się artykuły sponsorowane na tematy tylko w pewnej części związane z reklamowanymi produktami czy usługami.

Przykładem ciekawych artykułów mogą być:

  • Salon w stylu glamour — ciekawe inspiracje”, jeśli dana firma oferuje, np. meble lub dekoracje do pokoju dziennego,
  • X sposobów na odzyskanie formy przed latem” dla salonu medycyny estetycznej, siłowni czy też dietetyka,
  • Szczeniak w domu — jak prawidłowo o niego zadbać?” dla sklepu zoologicznego.

Kolejnym krokiem jest poszukiwanie informacji na dany temat oraz zaplanowanie tego, jak dokładnie ma wyglądać artykuł sponsorowany. Powinny o tym pamiętać również osoby, które dobrze znają opisywane zagadnienie. Nawet jeśli będzie ono ciekawe, a w tekście znajdą się interesujące potencjalnych klientów informacje, mogą oni zrezygnować z czytania artykułu, jeśli uznają, że został on napisany chaotycznie. Warto również zaznaczyć, że zanim rozpocznie się pisanie artykułu sponsorowanego, trzeba dobrze poznać samą firmę, którą tekst ma reklamować, a także jej grupy odbiorców.

Jak napisać artykuł sponsorowany? Podstawowe zasady


Podczas pisania artykułów sponsorowanych, podobnie jak w trakcie tworzenia treści na stronę internetową, trzeba dbać o to, aby artykuł został napisany poprawnie i ciekawie. Trzeba zwrócić uwagę na to, żeby tekście nie było literówek, a także błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych. Tego rodzaju treści mogą bowiem spowodować efekt przeciwny do zamierzonego — z reguły niewiele osób czyta takie wpisy.

jak napisać artykuł sponsorowany

Warto też pamiętać o tym, że dobry artykuł sponsorowany powinien być napisany w taki sposób, aby osoba, która na niego trafi, nie miała problemów z jego zrozumieniem. Oczywiście, wykorzystanie słów związanych z daną branżą również jest ważne, jednak trzeba zadbać o to, żeby niezrozumiałe wyrazy zawsze były wytłumaczone. Tekst powinien też zawierać ważne dla potencjalnych klientów informacje. Jeśli nie znajdą oni w artykule sponsorowanym poszukiwanych danych, prawdopodobnie nie odwiedzą również podlinkowanej w nim strony.

Trzeba także uważać na to, aby w tekście były umieszczone wyłącznie konkretne informacje, a nie treść, która jest tzw. laniem wody. Zbyt długie artykuły sponsorowane też prawdopodobnie nie będą atrakcyjne dla użytkowników. Oprócz zadbania o samą treść div również zatroszczyć się o to, jak tekst będzie wyglądać, ponieważ to także ma wpływ na to, czy większość użytkowników zdecyduje się na jego przeczytanie. Przede wszystkim, trzeba pamiętać o podzieleniu artykułu sponsorowanego na akapity. Co więcej, ważne jest odpowiednie wyróżnienie nagłówków oraz podkreślenie istotnych rzeczy w tekście.

Pisząc artykuł sponsorowany należy pamiętać o:

  • poprawności językowej treści,
  • stosowaniu języka korzyści,
  • dopasowaniu artykułu sponsorowanego do odbiorcy,
  • podzieleniu tekstu na akapity, wyróżnieniu najważniejszych części tekstu,
  • stworzeniu odpowiednich nagłówków,
  • unikaniu tzw. lania wody,
  • zadbaniu o odpowiednią długość artykułu sponsorowanego.

Artykuł sponsorowany a SEO


Artykuł sponsorowany, podobnie jak treści publikowane na stronie internetowej firmy, powinien zawierać słowa kluczowe związane z danym tematem. Dzięki temu, po wpisaniu przez użytkowników określonej frazy w Google być może wyszukiwarka wyświetli właśnie ten tekst. Odpowiednich wyrażeń warto poszukać za pomocą narzędzi takich jak np. Planer słów kluczowych, Google Trends czy witryna Answer The Public. Dzięki temu napisane artykuły sponsorowane będą miały większą szansę, aby pojawić się w TOP 10 na określone słowa kluczowe.

Należy również pamiętać o doborze odpowiedniego anchor textu, który ma się znaleźć w artykule sponsorowanym.

Umieszczanie linków w artykułach sponsorowanych jest ważne zarówno z punktu widzenia działań SEO, jak i ze względu na to, że atrakcyjna dla potencjalnego klienta kotwica może zachęcić do kliknięcia w link i znacznie zwiększyć ruch na stronie.

Dobrze, jeśli wybrany anchor będzie opisywać to, co użytkownik znajdzie na stronie. Warto również wykorzystać przy tworzeniu odnośników słowa kluczowe związane z marką, którą ma reklamować określony tekst. Trzeba jednak pamiętać też o tym, że anchor powinien brzmieć naturalnie, dlatego musi on też pasować do napisanej treści.

Dlaczego warto napisać dobry artykuł sponsorowany?


Sponsorowany artykuł to dobry sposób na dotarcie do użytkowników i nienachalne zachęcenie ich do zapoznania się z ofertą danej firmy. Co więcej, jeśli ktoś przeczyta artykuł dotyczący zagadnienia związanego z danym produktem lub usługą, być może chętniej dokona zakupów w reklamowanym sklepie online. Tego rodzaju tekst może też sprawić, że więcej osób zdecyduje się na zlecenie wykonania określonej usługi firmie, do której strony będzie prowadzić link w tekście. W związku z tym inwestycja w ciekawe artykuły sponsorowane to dobry wybór dla każdego, komu zależy na zwiększeniu konwersji.

Artykuł sponsorowany może również zapewnić marce pożądaną rozpoznawalność. Jeśli opublikuje go znany serwis, prawdopodobnie wiele osób dowie się o istnieniu określonej firmy. Jest to szczególnie ważna zaleta tego rodzaju treści dla przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek i zaczynają budować swoją pozycję. Co więcej, artykuł sponsorowany opublikowany przez lubianą przez użytkowników stronę może zwiększyć ich zaufanie do reklamującej się firmy. Wiele osób wychodzi z założenia, że jeśli w serwisie, który odwiedzają codziennie, polecany jest dany produkt, prawdopodobnie okaże się on dobry.

Warto inwestować w artykuły sponsorowane, ponieważ:

  1. Umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów,
  2. Pozwalają na budowanie pozycji na rynku,
  3. Mogą zapewnić firmie większą rozpoznawalność,
  4. Umożliwiają zdobycie większego zaufania użytkowników do marki.

Artykuł sponsorowany — cena publikacji w różnych środkach przekazu


Jaki jest koszt publikacji artykułu sponsorowanego? Od 50 zł do nawet 5000 zł. Skąd taki duży i, wydawałoby się, nierealny zakres? Stąd, że tak naprawdę cenę trudno określić w jednoznaczny sposób. Wszystko zależy od tego, na jakiej stronie internetowej ma się znaleźć dany tekst z odnośnikiem do innej witryny (lub bez linka). Koszty tego działania mogą wynosić właśnie od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych w zależności między innymi od tego:

  • jak duży jest portal, na którym ma zostać opublikowany dany artykuł sponsorowany,
  • czy jest rozpoznawalny,
  • jaki ma miesięczny ruch,
  • jaką moc ma domena,
  • czy sama strona niesie wartość informacyjną

i wielu innych!

W związku z tym, zastanawiając się, ile kosztuje artykuł sponsorowany w prasie, czy na popularnej stronie, trzeba o to po prostu zapytać osoby związane z danym czasopismem lub witryną.

Publikacja artykułu sponsorowanego na blogu czy w prasie — która z opcji jest bardziej opłacalna? W tym przypadku również nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Cena za publikację treści w określonej gazecie może być większa niż na danym portalu, z kolei w innym magazynie — znacznie większa. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wybierając miejsce publikacji artykułów sponsorowanych, nie kierować się jedynie ceną. Istotne jest to, aby teksty na danym portalu lub w wybranej gazecie czytały osoby mogące zainteresować się ofertą danej firmy.

Komu zlecić tworzenie artykułów sponsorowanych?


Jeśli chcesz, aby artykuł sponsorowany przyniósł oczekiwane skutki, powierz jego przygotowanie oraz zadania związane z link buildingiem specjalistom z doświadczonej agencji SXO. Dzięki temu zyskasz pewność, że treści będą atrakcyjne dla użytkowników, a to pomoże zwiększyć ruch na stronie.

Osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie stron internetowych doskonale znają zasady SEO, co także ułatwia tworzenie interesujących artykułów sponsorowanych. Jeśli chcesz umocnić pozycję swojej firmy na rynku, zwiększyć jej rozpoznawalność oraz zyskać dużą liczbę konwersji, możesz zlecić link building naszej agencji SEO.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Ile kosztuje artykuł sponsorowany na blogu?

Koszt wstawienia tekstu z odnośnikiem do innej witryny może wynosić od kilkudziesięciu nawet do kilku tysięcy złotych, a dokładna cena zależy od tego, jak popularna jest dana strona.

2. Dlaczego warto inwestować w publikowanie artykułów sponsorowanych?

Publikowanie artykułów sponsorowanych na lubianych przez użytkowników stronach pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, a także jest pomocą w zyskiwaniu ich zaufania.

3. Czy w artykule sponsorowanym warto wykorzystywać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe w artykułach sponsorowanych również pełnią istotną funkcję i wskazują wyszukiwarce, na jakie zapytania użytkowników odpowiada dany tekst, dlatego warto wykorzystywać je podczas tworzenia tego rodzaju treści.