Spis treści

Dlaczego warto mieć stronę na Facebooku?


Warto zacząć od samej specyfiki Facebookowych fanpage'ów. W założeniu miały być to strony przeznaczone dla właścicieli wszystkich firm i służyć jako podstawowa forma wchodzenia z klientami w interakcję drogą on-line. Aktualnie okazuje się, że firmowa strona na Facebooku to podstawa działalności, bez której prowadzenie jej może być znacznie trudniejsze, szczególnie biorąc pod uwagę działania konkurencji.

  • Fanpage umożliwia stworzenie więzi z klientem – prowadzone z odpowiednio dużym zaangażowaniem strony na Facebooku pozwalają firmie utrzymać bliską relację z klientami. W ten sposób zyskuje się lojalną bazę osób zainteresowanych oferowanymi usługami bądź produktami. Jeśli ktoś zaobserwuje nasz fanpage, będzie z pewnością zainteresowany nowościami dostępnymi w sklepie. Zatem grupa fanów stanowi najlepszy target.
  • Fanpage podkreśla zaangażowanie przedsiębiorcy – brak strony firmowej na Facebooku to dla wielu osób czerwona flaga. Większość konsumentów zakłada, że brak fanpage'a oznacza niskie zaangażowanie przedsiębiorcy w kwestię prowadzenia swojego biznesu.
  • Fanpage to krótka droga do sukcesu – jeszcze kilka lat temu to witryna internetowa generowała większość sprzedaży. Teraz jednak to użytkownicy Facebooka oraz innych mediów społecznościowych są traktowani jako najważniejsi klienci. Ruch pochodzący z portalu Marka Zuckeberga dobrze konwertuje. To zaleta, którą zdecydowanie warto wykorzystać.
  • Fanpage wpływa na zaufanie klientów – brak własnej strony na Facebooku to dla potencjalnego klienta lampka ostrzegawcza związana z bezpieczeństwem podczas robienia zakupów w danym miejscu. Mówiąc krótko – taki sklep lub witryna nie będzie darzona zbyt dużym zaufaniem. Wszystko ze względu na ogromny zasięg Facebooka, który wiąże się z możliwością wymienienia opinii z innym użytkownikami na temat usług czy produktów, a także sprawdzenia wiarygodności sprzedawców czy usługodawców.

Do zwiększenia liczby klientów na swojej stronie wykorzystujemy przede wszystkim wyszukiwarkę Google. Jednak biorąc pod uwagę powyższe informacje, nie warto całkowicie zrezygnować z mediów społecznościowych, jeśli zależy nam na rentowności biznesu i wyróżnieniu się na tle konkurencji.

Czy strony na Facebooku mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania?


Tak! Bardzo istotnym zagadnieniem, o którym często zapominają nawet profesjonaliści, jest to, że w mediach społecznościowych tkwi bardzo duża siła związana z pozycjonowaniem. Warto ją wykorzystać.

Nasz fanpage może pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania jako kolejny istotny link dla internauty zainteresowanego danym towarem czy usługą. Niestety wiele osób traktuje fanpage jako lustro informacji zawartych na witrynie oraz miejsce przeznaczone do kontaktu z klientami. To błąd, który może wiele kosztować, gdyż tak naprawdę fanpage może stanowić istotną część Twojej strony WWW.

Pozycjonowanie Facebooka w Google – czy to ma sens?


Wyszukiwarka Google może przynieść każdej stronie ogromną popularność. Aby tak się stało, należy zadbać o przeprowadzenie procesu optymalizacji jej kodu źródłowego. Większość z nas zaczyna pozycjonowanie stron internetowych od bloga lub sklepu internetowego. Jednak warto wiedzieć, że niektórzy pozycjonerzy uznają fanpage za równie istotny element pozycjonowania. Dobra agencja SEO traktuje te dwa zagadnienia na równi.

Pozycjonowanie strony Facebooka – kilka kroków do sukcesu


Pozycjonowanie fanpage w Google to proces długofalowy i w założeniu podobny do standardowych działań SEO nastawionych na poprawę pozycję witryny, bloga lub sklepu. Jednak w przeciwieństwie do procesu optymalizacji strony internetowej, programista i pozycjoner nie będą musieli modyfikować kodu źródłowego. To z reguły czynność, która zajmuje zdecydowanie najwięcej czasu.

pozycjonowanie facebooka w google

  1. Zacznij od dobrej nazwy – wielu przedsiębiorców zapomina o tym, jak istotny jest tytuł strony w kwestii osiąganych rezultatów. Warto, aby znalazła się w niej nazwa Twojej firmy, dokładnie taka sama, jak w przypadku witryny internetowej. Dobrze jest zawrzeć w niej także słowa kluczowe zgodne z profilem Twojej działalności. Pamiętaj – dla algorytmu Google najbardziej liczą się pierwsze wyrażenia, dlatego czasami dobrze jest zmienić pozycję nazwy marki z profilem działalności.
  2. Nasycaj fanpage frazami kluczowymi – analogicznie do standardowej witryny internetowej, tak również w przypadku firmowych stron na Facebooku kluczem do sukcesu są frazy. Warto traktować je z takim samym zaangażowaniem, jak w przypadku Twojej strony WWW. To bardzo istotna kwestia dla silnika wyszukiwarek internetowych i zarazem większa szansa na osiągnięcie przez fanpage dobrej pozycji w listingu SERP (Search Engine Results Page – wyniki wyszukiwania).
  3. Uzupełniaj swój profil na bieżąco – dla silnika wyszukiwarki bardzo istotne są szczegóły, które z pozoru nie powinny mieć znaczenia w kwestii rezultatów. Jest jednak zupełnie odwrotnie. Na wynik osiągany w listingu naturalny wpływ mają dane teleadresowe zawarte w zakładce „informacje”, w tym adres prowadzenia działalności, a w niektórych przypadkach nawet miejsce zamieszkania.
  4. Na wyniki ma wpływ także zawartość Facebooka – najlepiej konwertują popularne wpisy i nie dzieje się to bez powodu. Dla algorytmu Google najbardziej wartościowe informacje to te, które są doceniane przez obserwujących dany profil. Z tego względu warto dbać o regularne publikowanie wpisów w social mediach – zawsze przy użyciu odpowiednich słów kluczowych.
  5. Zadbaj o strukturę linków – tak jak w przypadku pozycjonowania na Twojej stronie, tak i w kwestii Facebooka bardzo istotne są linki zwrotne. Warto, aby hiperłącze do Twojego fanpage pojawiało się jak najczęściej, najlepiej na stronach i fanpage'ach o podobnej tematyce, które mają w zasadzie identyczną grupę docelową.

Fanpage – pozycjonowanie dla sukcesu


Pozycjonowanie Facebooka to jedno z najbardziej efektywnych działań. Ich głównym celem jest pojawienie się fanpage'a w topowych wynikach wyszukiwania. Nie jest to niestety proces łatwy, gdyż pozytywny wpływ na działania mają nawet najmniejsze szczegóły, które dla wielu przedsiębiorców są zupełnie niezauważalne. Warto jednak to zrobić i w ten sposób pozyskać nowych klientów.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Mam firmowy fanpage – czy warto inwestować w jego pozycjonowanie?

Zdecydowanie tak! Pozycjonowaniem stron można zmienić przyszłość każdej strony, jednak równie istotne jest także pozycjonowanie Facebooka. Fanpage może pojawić się na samej górze listingu Google.

2. Na czym polega pozycjonowanie fanpage w Google?

Pozycjonowanie strony na Facebooku polega w praktyce na tym samym, co w przypadku standardowych witryn internetowych. Przede wszystkim należy nasycić frazami całą stronę, łącznie z postami i podpisem zdjęć, a także regularnie publikować wpisy i wchodzić z obserwującymi w interakcje.

3. Pozycjonowanie Facebooka w Google – o czym warto pamiętać?

Warto pamiętać o umiarze – zbyt wiele fraz kluczowych niezwiązanych z profilem Twojej działalności może prowadzić do pogorszenia rezultatów pozycjonowania.